G: Joulukuusi

KukkaLyyti
Iso Tanskalainen tuuhea ja vihreä ja yläkerrasta löytyy sitten tekokuusi, eli molempi parempi. Ja siksi ostan ulkomaalaaisen kuusen, koska se on just sellainen kun haluan kuusen olevan. Isännän kun laittaa mettään asialle, sieltä tulee just sellainen "kirveellä silputtava" malli...;)
 
meillä on aina ollu oikea kuusi. nyt vaan parin viimevuoden aikana on tuntunut tosi tyhmältä kaataa monia vuosia kasvanut puu vaan siksi että seisoo viikon olohuoneessa. en halua isoa kuusta enää... mut on toi 1v ni jonkunlainen juttu pitäs virittää sille kumminkin. ja muuten koristeluja ja jouluvaloja...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kukamieoon:
kyllä se kuusi pitää olla aito,muovikuusta meille ei tuu ikinä sit ollaan mieluummin vaikka ilman minkään näköstä kuusta. :xmas:
Noin minäkin sanoin, kunnes...se olin minä joka rupesin aivastamaan ja silmät rupesivat vuotamaan kun kuusi tuotiin sisälle.
Viime vuonna oli muovinen, aika aidon näköinen. Muuten vois olla ilman mutta lapsille pitää antaa joulutunnelmaa. (kun raukat eivät saa elukoitakaan mun allergian takia :/ )
 
Muovikuusi valitettavasti edelleen miehen allergian vuoksi.

Muoks. Minäkin olen aina ollut AIDON JA OIKEAN kuusen kannalla, mutta näin vain kävi että mieli muuttui kun rakastuin mieheen, joka allerginen :xmas: En tullut kysyneeksi tavattuamme "oletko aidolle kuuselle allerginen" SItäpaitsi nykyään nuo muovikuusetkin on yllättävän aidon näköisiä, tosin se tuoksu puuttuu.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Mulle yks joulun tärkeimmistä jutuista on kuusi, se miltä se näyttää ja miten se koristellaan. Kuusi joulussa on yhtä tärkeää kuin hääkakku häissä (ja voitte kuvitella, että mulla oli ihan yhtä muhkea hääkakku kuin mitä mun joulukuuset on, olen varmaan elänyt Versaillesin hovissa entisessä elämässä :whistle: ) No siis juu asiaan, mulle joulukuusi on tärkeä, oli lapsuudesta asti, odotin ihan yhtä hartaasti, että miltä isän myöhään aatonaattoiltana olohuoneeseen tuoma kuusi näytti kuin että saankohan paljon lahjoja. No sitten tuli aika jolloin tuli pariuduttua. Miehen perheellä hieman erilaisia tapoja kuin meillä. Heillä joulukuusen estetiikalla ei juuri ole väliä. Mutta voi minkä kehumisseremonian anoppi pitää joulukuusestaan, ja hän myös olettaa, että muut yhtyvät kuorona siihen samaan, sitä sitten koko pyhät pitää vastailla, että joo, joo kun anoppi kysyy, että onko hieno kuusi ja sit mennään myös muihin miehen sukulaisiin ja virsi on sama. No ei siinä mitään, mutta kun ne kuuset on sellaisia RISUJA että meinaa ihan oikeasti alkaa nauraa kun niitä kehutaan!!!!!! Mies kerran koitti tuoda meille sellaisen (isänsä metsästä) ja minä pistin sen kirveellä palasiksi pihassa ja kävin ostamassa kuusikauppiaalta uuden. Viime vuonna mies meni jo ihan itse kuusikauppiaalle ja osti minulle kauneimman kuusen mitä ikinä prinsessalleen löysi. Ehkä anoppi jo viime vuonna hiukan älysi, että meiltä ei kannata odottaa kehuja kun se kuusenkehumistraditio alkaa. :D
mä tuun jotenkin aina näistä sun kirjotuksista niin surulliseks... sä oot varmasti tosi rasittava ja vaikea ihminen, jolle ei kelpaa yhtään mikään - ei edes oma lapsi, ukosta ja sen suvusta nyt puhumattakaan. jopa joulukuusesta sä saat aikaan yksityiskohtaisen listan, millanen pitää olla ja millanen ei saa olla. sun elämä mahtaa olla oikeasti aika kurjaa?
 
AITO tekokuusi :xmas: Mulla on edellisinä vuosina ollu semmonen 1m25cm kuusi, ja nyt vaihdettiin äidin kanssa. Sain siis meille semmosen yli puoltoistametrisen kuusen, oikee aarre vuosien takaa.
Ja se on jo traditio, sen kuusen kasaaminen, se vaatii älyä ja ärräpäitä.
Ja aidon tuntunen se myös on, kun se varisee vanhuuttaan :LOL:
 
vieras
Joo, sellainen valkoinen muovikuusi on aivan ihana :) Sellainen meidänkin pitää hakee kaupasta kun mies niin kuusen haluaa ja ensi vuonna olisikin jo kiva kun vauva on silloin jo iso :) (joulut siis olemme porukoilla, mutta kivahan sitä on katsella hiukan ennen joulua jo kotona ).
 
Aito kuusi ollut aina ja tulee tana vuonnakin olemaan. Ikeassa, Carressa ja muutamassa muussa paikassa myydaan aitoja kuusia taalla. Kuusen pitaa olla iso ja tuuhea. Minullakin on teemoja mita vaihtelen vuodesta toiseen. Tana vuonna vareina ovat kulta
 

Yhteistyössä