Jos puolisosi lihoo paljon raskauden, sairauden, laiskuuden, saamattomuuden, syömishäiriön, lääkkeiden, e-pillerien, liikuntavamman tai jonkin muun syyn vuoksi; miten se näkyy parisuhteessanne?
Minun miehen paino on heitellyt kovasti (~30kg) puoleen jos toiseen ihan hänen huonojen syömistottumusten takia. Ei ole vaikuttanut rehellisesti lainkaan parisuhteeseen, mutta aina kun aloittaa dieetin niin pyrin tukemaan ja vähän tökkiä lenkille laiskoina päivinä.
Minä olen lihonut hieman (8kg) parisuhteen aikana ihan laiskuuden takia, ja mies vaan tykkää enemmän "persikka pyllystäni".
Raskauden tai sairauden tms. takia lihomiselle ei tietysti voi mitään, mutta jos vaimo laiskuuden takia turpoaisi, niin vaihtoon menisi. Onneksi tuollaista ei ole näköpiirissä.
Minulla on paino ollut isoimmillaan 30 kg enemmän kuin nyt lasten loppuraskauksien aikana. Pudotin reilu vuosi sitten 20 kg tähän nykyiseen painoon. Mies on rakastanut kaiken kokoisena.. tällä hetkellä toivoo toisinaan, että olisin vähän pyöreämpi, mutta viihdyn tässä koossa (BMI21). Ollaan oltu kohta 15 vuotta yhdessä. Minun miehen paino on vahdellut 15 kg:n sisällä. Minulle ihan sama. Ei vaikuta minun rakkauteen.
Ollaanhan me tässä matkan varrella keretty lihota ja laihtumaankin molemmat vaihtelevasti. Menin mieheni kanssa naimisiin, kun hän oli "isoimmillaan", joten ei ole oikeastaan mitenkään näkynyt. Jos on joskus päättänyt laihduttaa, niin olen ollut tukena ja vaikeina hetkinä, kun ei ole ollut itseensä tyytyväinen, niin olen vakuuttanut, että itse ainakin rakastan ihan sellaisena kuin on.
Ei! Niin ei saa käydä. Me halutaan elää piiiiiiiiiiitkään yhdessä ja vanhuksina sohia toisiamme kiikkustuoleista kävelykepeillä kun toisen naama alkaa viimeinkin välillä ärsyttää.
Ei mitenkään. Itse olen ollut suhteen alussa n 30 kg kevyempi ja nyt vuosien mittaan( 15vuotta yhdessä) lihonnut. Rakkautta piisaa mutta itsellä myös epävarmuutta painosta johtuen. Olen onnistunut laihduttamaan 20 kg edelliskesänä mutta se tuli pian takaisin kun palasin vuorotyöhön.
Omalle miehelle olisin varmasti armollinen ja sitä paitsi kyllä miehessäkin saa olla lihaa