G: Jos laskujen jälkeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perjantai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perjantai

Vieras
Jos laskujen jälkeen tilille jää 1100 euroa, onko se paljon/ vähän/ riittävästi? Mulle jäi tänään tuon verran (normaalisti vähän enemmän).

Paljonko teille jää? Siirrättekö jotain säästöön?

Riippuu siitä onko tosiaan KAIKKI laskut, vuokrat yms jo maksettu, ja pitääkö tuon rahan riittää kuukaudeksi, vai pitempään/ lyhempään aikaan ??
Omasta mielestäni summa kyllä kuulostaa paljonlata jos tosiaan kaikki on jo maksettu, eikä isompia hankintoja ole edessä. Mutta Ihan siis mukava tilannehan tuo olisi että jäisi noin paljon rahaaa laskujan jälkeen.
Omalle tililleni jäi reilu 100e, sitä ennen makselin laskut pois, siirsin rahaa yhteiselle tilille, mistä hoidetaan kauppaasiat, ja muutaman kympin myös sääntöön. Tuosta rahasta maksan vielä kuukauden bussikortin ( 80e ) eli rahaa jää " omaan käyttöön " n. 40e.
Mutta meillä miehen palkkapäivä on jo 10. päivä, jolloin kyllä lähes koko palkka menee vuokraan, ja minulle seuraava palkka tulee jo 15. päivä..
Enemmän olisi saanut laskujen jälkeen jäädä, niin olisi saanut enemmän kauppatilille siirrettyä, mutta..

Melko hyvin mun mielestä! Säästöön laitettais kevyesti tuosta summasta!

Meillä jää vähemmän ja säästämme silti. Jos jossain kuussa tulee ylimääräistä menoa tai haluttaa muuten vain tuhlata vähän, voi säästöistä nostaa tarvittaessa.

Riippuu siitä onko tosiaan KAIKKI laskut, vuokrat yms jo maksettu, ja pitääkö tuon rahan riittää kuukaudeksi, vai pitempään/ lyhempään aikaan ??
Omasta mielestäni summa kyllä kuulostaa paljonlata jos tosiaan kaikki on jo maksettu, eikä isompia hankintoja ole edessä. Mutta Ihan siis mukava tilannehan tuo olisi että jäisi noin paljon rahaaa laskujan jälkeen.
Omalle tililleni jäi reilu 100e, sitä ennen makselin laskut pois, siirsin rahaa yhteiselle tilille, mistä hoidetaan kauppaasiat, ja muutaman kympin myös sääntöön. Tuosta rahasta maksan vielä kuukauden bussikortin ( 80e ) eli rahaa jää " omaan käyttöön " n. 40e.
Mutta meillä miehen palkkapäivä on jo 10. päivä, jolloin kyllä lähes koko palkka menee vuokraan, ja minulle seuraava palkka tulee jo 15. päivä..
Enemmän olisi saanut laskujen jälkeen jäädä, niin olisi saanut enemmän kauppatilille siirrettyä, mutta..

Kaikki laskut on maksettu ja tuo on summa, joka jäi minun tilille. Tuosta maksan tämän kuun kaikki ruuat ja polttoaineet (työmatka pitkä) + muut satunnaiset menot. Mies maksaa asumisen kulut. Minunkin mielestä tuo on tosi kiva summa ja olen tyytyväinen, kun vihdoin olen tilanteessa, jossa ei tarvitse huolehtia rahan riittävyydestä. Toisaalta, ei tuo niin iso summa ole, että pystyisi miten vaan tuhlailemaan, mutta eipä ole tarvettakaan :)

Jos jäisi tuon verran, niin rupeisin jo soittelemaan että mistä on tullut liikaa. Yleensä on suunnilleen tuon verran ennen laskuja.
Mutta ei sillä kovin hyvin pärjääkkään.
Yleensä jää laskujen jälkeen 350€

todella paljon.
meidän perheeseen kuuluu 5 hlöä ja meille jä laskujen ja vuokran jälkeen noin 800e, josta ostetan KAIKKI mahdolinen. Usein myös autetan just omileen muuttanutta tytärtä ruokakassin muodossa ja miehen veli käy joskus meillä myös syömässä.

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;27031191:
Mulle jäi laskujen jälkeen 1700e enkä pidä tuota hirveän suurena. Perheeseen kuuluu minä ja lapsi ja onnistutaan kyllä käyttämään tuo nopeastikin :D

Näinhän se tahtoo mennä. Joskus mulle tuli palkkaa suunnilleen se 1100 e ja siitä piti maksaa laskut + kaikki eläminen. Silloin se riitti ja nyt kun sama summa jää laskujen jälkeen käteen, niin myös tulee käytettyä rahaa enemmän.

mulle jäi laskujen jälkeen käteen 100e siitä vielä ostan bussilipun 44e. loppukuussa tulevista rahoista,elarit ja lapsilisä jää laskujen jälkeen 220e eli mun ja 4v lapsen plus koiran kuukauden ruoka ym rahat on 280e...näillä on pakko joka kuukausi pärjätä :(

Mulle jäi kahden laskun jälkeen käyttötilille 3,48€ lapsilisistä. Tosin siirsin säästöön 150€ ja käteisvarana on 155€ (josta bensaan menee 50€ ja fb-kirppiksen kautta ostettuun toppapukuun 15€). Elatukset tulee 10pv ja palkka 15pv, jolloin toivottavasti jää hiukan enempi käteen =)

Minusta oikein mukavasti. Me ei tienata noin hyvin. Saadaan molemmat käteen noin 1500 euroa ja pelkästään pankkiin menee yli tonni (asuntolaina). Lisäksi sähkö 100-200e kuussa, yhtiövastike 160e, vesi viitisenkymppiä jne. Sitten vielä puhelimet, netti, tv-kanavat, vakuutukset, tytön harrastukset (ratsastus, yleisurheilu) ja muut enemmän ja vähemmän epäsäännölliset laskut päälle. *huokaus* Auto pitää tankata täyteen kahdesti kuussa, se tekee 180 euroa... En osaa sanoa mitä meille oikeasti jää, palkat kun tulee eri päivinä ja miehellä vielä 2 viikon välein, joten niitä laskujakin tulee maksettua hyvin tiputtelemalla, mutta vähän varmasti kun aina tuntuu, ettei ole tarpeeksi. No, olen siitä ylpeä, että niin hyvin asiat kuitenkin, ettei ole koskaan laskut myöhässä. Haluaisin muuttaa tästä asunnosta pois, minusta liian kallis meidän asua ja nyt saataisiin mukavasti alkupääomaakin kun tätä on jo paljon maksettu pois. Mutta miestä ei huvita, liian kova työ vissiin siinä muutossa. Joten kituutetaan eteenpäin...

No tommonen summa ois reilusti yli kuukauden tulot mulla.. Sanoisin että lottovoitto jos joskus oiskin noin paljon rahaa kuukaudeksi.

Mulla on ehkä 300e kuukaudessa se mitä jää laskujen jälkeen. Aina ei noinkaan paljon.

Tosi paljon.
Meillä ei saada edes kaikkia laskuja maksetuksi ajallaan, ja JOO, ollaan
vähennytty kaikki mitä voi, mutta esim talo syö enemmän mitä meinattii JA toisen
auton remontti taas ja jatkuvasti jotain.
Teen ite ylitöitäKIN jatkuvalla syötöllä, oon ihan loppu, mutta rahat ei vaan riitä. =(

Mä maksan laskut aina heti kun ne tulee, tai laitan siis eräpäivän pankkiin. Minusta se on helppoa kun tietää paljon on varaa ja paljon on erääntyviä. Kotona aina äiti kasasi kaikki laskut ja maksoi kun tuli tukia.
Meille jää yleensä laskujen maksun jälkeen about 2000e jotka menee ruokaan ja bensaan. Meitä on 2+2.

Minulla jää suunnilleen tuon verran, mutta se ei mielestäni ole omalla kohdallani kovinkaan paljon, kun vuokra on niin kallis asumisen tasoon nähden. Jos olisi parempi asunto, niin sitten olisi eri asia. Rahasta saa joka kuukausi paljon säästöön, en saa tuota summaa käytettyä ilman tuhlailua.

Mullakin oli tänään palkkapäivä ja sama summa, se reilu tonni, jäi laskujen jälkeen tilille. Siitä sitten maksan polttoaineet (työmatka 70km/pv) ja 5hlön ruokakulut, satunnaiset vaatehankinnat ja muut juoksevat kulut (lääkärit, eläinlääkäri, synttärilahjat jne). Juuri sopiva summa!!!

Yhteistyössä