G: henkilökohtainen takaikärajasi lasten hankintaan?

• Viestiketjun aloittaja gällyp
  • Ensimmäinen viesti
gällyp
Eli koska sulla se ikä, että lapsia et enää suostu tekemään lisää?

Mä alotan: Mulla lapset tulee tehdä ennen omaa 40v synttäriä. Nyt olen 35 ja yksi lapsi löytyy.

"viekku"
Ei sellasta ole. Periaatteessa lapsen kannalta, ettei yli 10 vuoden eroa. Ei ainakaan tarkoituksella. Mutta jos vanhemmalla iällä sattuisi ihme, toki lapsen pitäisin.

"pirpana"
45. Toki jos sen jälkeen vielä raskautuisin, pitäisin lapsen. Minun sukupolveni eliniänodote on vähän toista kuin mummoni ikäpolven -- eipä silti, hänkin elää vielä ja voi hyvin, on 91-v.

"Lilli"
Alkuperäinen kirjoittaja gällyp;30717734:
Eli koska sulla se ikä, että lapsia et enää suostu tekemään lisää?

Mä alotan: Mulla lapset tulee tehdä ennen omaa 40v synttäriä. Nyt olen 35 ja yksi lapsi löytyy.
Vielä yksi lapsi saisi tulla, vaikka olenkin jo 53-vuotias. Ovulaationi on säännöllinen ja olen muutenkin hyvässä kunnossa ja nuorekas. Kohta saatan alkaa yrittämään josko tärppäisi.

Mila:
Oon nyt 32v. ja odotan esikoista. Jotenkin tuntuu et enää esim. 36-vuotiaana en jaksais tulla raskaaksi mut tiedän myös yhden ihmisen joka sai esikoisensa 39v. varmaan ehdoton takaraja 40v. mut jotenkin sit olis kauheen vanha kun lapsi olis täysi-ikäinen :D

pakkaspirpanoiden äiti
Itselläni lastensaanti oli vaikeampaa kuin olin ikinä ajatellut. Ja vei siis myös enemmän aikaa kuin olin ajatellut. Kaikki kolme lasta saatu lapsettomuushoitojen avulla.
Silti 40v oli rajana minulle. Jos siihen mennessä lapsia ei oli siunaantunut niin olisi jäänyt saamatta.
Lopulta lapset saatu 32-, 35- ja 39-vuotiaana

vieraskin.
Heti kun vauvakuume loppuu. Mulla se loppui 26 -vuotiaana eli sain kolmannen lapsen ja se oli siinä. Iällä muuten ei merkitystä, vaan jos oma halu ja luonto suo niin vaikka 45 on hyvä ikä.

Yhteistyössä