G: elämmekö sinusta lopun aikoja? minne luulet meneväsi kun loppu koittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olemma eläneet lopunaikoja niin kauan kun mun ukkikin muistaa,tullaan aina elämään. Eiköhän me kaikki ikiuneen vaivuta lopun tultua jos sellainen nyt odottelun jälkeen vihdoin tulee. Jokainen sukupolvi tahtoisi nähdä maailmanlopun.

Juu, kyllä näin ajattelen, että eletään. Järjelläkin ajateltuna ei tämä systeemi voi enää kauan mennä näin : ihmiset lisääntyy, ruoka ja puhdas vesi loppuu, ilmastonmuutokset jen.

Niin ja toivon mukaan taivaaseen :)

Minä ainakin henkilökohtaisella tasolla taidan olla jo sen rajan toisella puolella, että elämää on todennäköisesti enemmän takana kun edessä:D. Ahdistaa joskus sekin :| .
Mutta vähän on mulla sellanen fiilis, että tällä menolla jo 50 vuoden kuluttua on jotain radikaalia muutosta tapahtunut verrattuna nykyiseen. En jotenkaan pysty uskomaan ettei tällä samalla kulutuksella ja väestönkasvulla olisi mitään suurempia vaikutuksia.

Kaikki jutut, esimerkiksi että suomessa ei kohta ole kunnon talvia ja lunta,ei oo ainakaan vielä näkynyt. Mut eiks lopunajat liity aikas paljon raamattuun ? Mitä mieltä ateistit on näistä lopunajoista?
Enkä myöskään ymmärrä miks lopunaikoja manataan kokoajan,eikö ihmisillä ole sen järkevämpää tekemistä?:headwall:

Kaikki jutut, esimerkiksi että suomessa ei kohta ole kunnon talvia ja lunta,ei oo ainakaan vielä näkynyt. Mut eiks lopunajat liity aikas paljon raamattuun ? Mitä mieltä ateistit on näistä lopunajoista?
Enkä myöskään ymmärrä miks lopunaikoja manataan kokoajan,eikö ihmisillä ole sen järkevämpää tekemistä?:headwall:

Mä en kyllä ajattele tuollaisia, vaan ihan sillä tasolla, että meitä on kohta ihan liian monta kuormittamassa tätä maapalloa, varsinkin kun kestävät kehitykset ja hiilijalanjäljet yms. on hepreaa vielä suurimmalle osalle tällä pallolla, tai omat taloudelliset intressit menee lujasti kaiken tuollaisen edelle.

Joo,mut vaikka kuinka tekis oman hiilijalanjäljen pienetämisen eteen mitä, niin ei kaikki sitä tee ja mitä mun yhden tekeminen auttaa? Joudun kuitenkin kärsimään seurauksista.
Esimerkiksi mulla ei ole autoa,kuljen paljon pyörällä ja kävellen,
en lotraa suihkussa,ostan lähiruokaa,en muovipusseja. Mitä hyötyä siitä on jos minä teen ja muutama miljoona ei tee?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä