G:Ehkäisy raskauden jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Nilla
  • Ensimmäinen viesti
Nilla
Mieltäni on askaruttanu seuraava asia: Mikä ehkäisyksi raskauden jälkeen?

Olen 35 vee ensisynnyttäjä ja parikymmentä vuotta ennen raskautumista popsinut erilaisia yhdistelmäpillereitä ja koska raskautumien ei kohdallani ollut ihan helppoa, hormoonivalmisteisiin (vaikka ne olis niin helppoja) en ihan heti haluaisi palata. Kumit ja muut eivät tietty tunnu yhtään samalta kuin ilman. Klipsejä en vielä haluaisi laittaa, josko sitä toista lasta yritettäisiin parin vuoden kuluttua...

Vaihtoehtoja on siis kuparikierukka, kumi, varmat päivät, joku muu? Mikä?
Auttaisi paljon jos jaksaisitte jakaa omia kokemuksianne siitä mihin vaihtoehtoon olette itse päätyneet ja miksi ja miten se on toiminut.

Etukäteen kiitos!

M
Meillä on kolma lasta, itse olen 31v. Nuorimmasien jälkeen ollaan käytetty vain kumia, koska musta on tuntunu jotenki epämiellyttävältä laitattaa mitään kierukkaa tms. Pillereitä itsekin popsin ennen ensimmäistä lasta, ja täytyy sanoa, etten enää halua samanlaista elämää. Mielialat vaihteli alituiseen, osan aikaa olin hyvinkin haluton, oikeastaan toisen lähellä-olokin sai etovan olotilan, olin kärttyinen, tiuskin miehelleni, ja muillekin...
Nyt mieli on enemmän tasapainossa, eikä tarvi kärsiä haluttomuudesta, kummankaan ;o) huono puoli tuossa kumissa on se, että eihän se samalta tunnu, kuin paljaaltaan :D
Näin meillä.

Yhteistyössä