G: Baarimikko, Rekkakuski vai Maajussi?

Carlos74
Täähän olikin kiva G!!!! Pelataan nyt tällästä ajatus leikkiä.
Mä ottaisin jonkun maatalon emännän. Tykkään eläimistä ja landesta. Ja maalla olis tilaa harrastaa.
Baarimikkoa en siitä syystä, että ne on aina töissä, silloin kun muut on vapaalla.
Ja rekkakuski naiset, ööö, no joo. Ei ehkä mulle kuitenkaan :D
 
kirsikka
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
ottaaks kaikki maajussin ku se ois luotettava :xmas:
ei kun ottasin sen työaikojen takia. en tahtos miestä, joka ois koko ajan reissussa tai yöt töissä viinan kanssa läträämässä. maajusseilla on talvella aikaa matkustaa brasiliaan.
mulla on ollut 20.v maajussi eikä koskaan ole/olla käyty Suomea kauempana. töitä tehdään talvellakin, pitkiä päiviä eikä ole edes varaa.
työajat oikeesti on keskim. 14-16h/vrk/tpvää viikossa
 
et näin
Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
ottaaks kaikki maajussin ku se ois luotettava :xmas:
ei kun ottasin sen työaikojen takia. en tahtos miestä, joka ois koko ajan reissussa tai yöt töissä viinan kanssa läträämässä. maajusseilla on talvella aikaa matkustaa brasiliaan.
Mä en tunne yhtäkään maajussia, jolla olisi talvellakaan aikaa matkustaa ulkomaille jos eläimiä hoidettavana.
Lomittajat on keksitty... :)
Mutta mun tuntemat ei kyllä käytä lomittajia siihen tarkoitukseen, että pääsevät itte ulkomaille viikoksi pariksi. Tulee varmaan aika kalliiksi ensin maksaa loma ja sitten vielä lomittajasta.

Vuosiloman lomitusta ei tarvitse maksaa ellei ole tullut lähivuosina tähän muutosta. Mutta niitä päiviä ei ole kuin 21 vuodessa ja siihen lasketaan sunnuntaitkin. tosiaan eläintilalla ollaan kaikki muut päivät töissä, joulut, jussit jne. Tosiaan sitovin työ on maanviljeys eletään täysin työn rytmityksen mukaan. Jos ei ole eläimiä, niin kesät menee pellolla ja talvet metsässä tai vieraassa duunissa. Täällä päin ehkä talviaikaan pitävät sunnuntait vapaana he kellä ei eläimiä... Ja etelänmatkoilla käy tosi harva, mielummin lomat pätkitään pieniksi pätkiksi pisin vuotta.
vihannesviljelijänä totean että kyllä sitä työtä on läpi vuoden kun niitä varastoidaan ja pakataan koko talvi, eikä ole sunnuntai lomia kun maanantaina lähtee kuorma, hyvä jos viikon voi keskitalvella pitää. se eriasia on kuin eläintiloilla että jouluna saa pitää pari päivää vapaata
 
ääh
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
ottaaks kaikki maajussin ku se ois luotettava :xmas:
ei kun ottasin sen työaikojen takia. en tahtos miestä, joka ois koko ajan reissussa tai yöt töissä viinan kanssa läträämässä. maajusseilla on talvella aikaa matkustaa brasiliaan.
Mä en tunne yhtäkään maajussia, jolla olisi talvellakaan aikaa matkustaa ulkomaille jos eläimiä hoidettavana.
Lomittajat on keksitty... :)
Mutta mun tuntemat ei kyllä käytä lomittajia siihen tarkoitukseen, että pääsevät itte ulkomaille viikoksi pariksi. Tulee varmaan aika kalliiksi ensin maksaa loma ja sitten vielä lomittajasta.
Noi lomittajien palkat saa EU vähennyksiin. Eikä noi äkkilähtö matkat kauheesti maksa, luulis jopa maajussilla olevan varaa.
mihin eu-vähennyksiin?? olen ollut yli 10.v maajussi eikä meillä mitään eu-vähennyksiä ole...
 
MaalaisJuntti
Kyllä se olis se rekkamies tai maajussi.
Minun mies on ajanu paljonki rekkaa mut aina on yöt ollu kotona ;)
maajussi olis kans ihan ok. Mut baarimikkoa en huolis kyllä.
 

Yhteistyössä