Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Juupa jaapa, en sano mitään. Miksi sun pitää sitä täältä kysellä, onko sulla jostain huono omatunto?
En tarkoittanut kysymyksellä et teidän mielipiteet antais mulle ainoan oikean vastauksen. Vaan nimenomaan halusin tietää mielipiteitä. Siis kun täällä ollaan oltu sitä mieltä, et narkkarit pitäis steriloida yms. ja olin siis narkkari silloin kun lapseni sai alkunsa, mutta lopetin heti plussattuani. Ja olen äärimmäisen onnellinen lapsestani. Halusin myös että nämä sterilointi-ajattelijat saisivat kuulla että joskus tarinalla voi olla myös toisenlainen loppu.
Sun tarina on vasta alussa, ei loppu. Sun lapsi oli mitä, 3kk? Sulla on matkaa vielä monta vuotta, siihen asti kun lapsesi asuu kotona ja kauemminkin. Se aika kuivilla, ja siitäkin vielä eteenpäin. Sä olet riski, tiedostat sen varmaan itsekin?
En tiedosta. Mä olen ihan yhtä tavallinen (yhtä riski) kuin sinäkin. Koska mä en kaipaa huumeita, en halua huumeita, enkä enää edes tunne niitä käyttäviä ihmisiä. Mun lapsi on nyt 2v4kk. Mä olin nuori huumeita kokeillessa/käyttäessä (vaikka en paljon vanhempi nytkään fyysisesti).. olin 19-vuotias kun tulin raskaaksi. Nuoruudessa tehdyt typerät mokat ei mun mielestä merkkaa mitään. Mun mielestä ihmiset antaa liikaa painoarvoa asioille, jotka on tehty nuorena ja typeränä.
Mä en ole koskaan kokeillut mitään huumetta, joten en ole samanlainen riski kuin sinä. Ihan sama oletko sä nuori ja ollut vähän typerä, ei mikään ikä täysi-ikäisyyden jälkeen vapauta sua vastuusta, eli siitä, mitä sä olet tehnyt.
En mä ole tehnyt mitään kenellekkään muulle kuin itselleni tuolloin. Samaten vois sitten ajatella vaikka ihmistä joka on teininä ollut itsetuhoisuuden vuoksi sairaalahoidossa, että se on ikuinen riskitapaus. Huoh. Mitäs sinä olet mieltä siitä, että mielenterveysongelmista joskus kärsineet lisääntyvät?
Mun mielestä Korn ei oo muuten sopivaa musiikkia lasten korville.
Älä saivartele.
Mä olen sitä mieltä, että jokainen entinen narkkari tai alkkis, entinen masentunut ym. tarvitsee seurantaa, ihan sen lapsen takia. Masennuksella on tapana uusia, siihen kerran sairastunut on alttiimpi sairastumaan toisenkin kerran. Eikä se seuranta olisi mitään kyttäämistä, vaan tukemista sitten ehkä mieluummin. Mutta riskejä he ovat kaikki, se on mun mielipide enkä mä ala kenenkään päätä silittelemään kun on muka parantunut.