G: Anopin pahimmat tölväisyt / vihjailut

  • Viestiketjun aloittaja "sasa"
  • Ensimmäinen viesti
"sasa"
"Painostus kannatti."

(Siis osoitettu minulle, kun kerroimme lomamatkan jälkeen onnellisina kihlautumisestamme ja siitä, miten mies oli onnistunut yllättämään niin, etten ollenkaan aavistanut mitä hän aikoo lomalla tehdä...)
 
"vieras"
Osaako teidän perheessä joku tehdä ruokaakin(on itse eräässä koulussa keittiön emäntänä ja hänen ruoistaan mies saanut usein vatsan sekaisin-tuoreus ei taattu. Ja huom! siis usein saanut mahansa sekaisin ja maininnut äidilleen siitä, että mitä ruoassa oli kun taas meni heti maha sekaisin)
 
maho miniä
Tekstari miehelle häitä edeltävänä iltana: "Ei ole pakko mennä naimisiin vaikka se onkin raskaana, ne asiat voi hoitaa nykyään muutenkin" enkä ollut raskaana. Anoppi ei vaan voinut kuvitella että mies HALUAISI naimisiin. Kuvitteli, että ainoastaan velvollisuudesta eli raskauden takia kiltti poikaparka naisi minut.
 
3xmama
"Enpä tiennytkään sinun olevan tuollainen salailija. Kautta maailman sivun ovat naiset olleet raskaana ja saaneet vauvoja. Eihän tuo nyt mikään ihme ole."

Tällä tavalla hän tokaisi kun kerroimme neljän keskenmenon jälkeen odottavamme lasta ja pyysimme häntä olemaan kertomatta vielä muille sukulaisille. Yllättäen hän ei pitänyt suutansa kiinni.
Tämän kommentin jälkeen välimme viilenivät. Tämänkin jälkeen olen saanut kuulla kaikennäköisiä kommentteja. Lähinnä lasten kasvatukseen liittyen, sitä kun en hänen mielestään osaa oikein hyvin.
 
entinen vakkari
Joku mut voi tästä vastauksesta tunnistaa mutta ei sen väliä. :)

Nykyinen anoppi ei ole tölvinyt, on oikein mukava tapaus. Ex-anopilla sen sijaan oli sanansa sanottavana kun kuuli että eroan hänen rakkaasta pojastaan. "Ei noin helposti saa erota, nykyään erotaan heti kun on vähänkin ongelmia. Minulla ja X:llä (siis anopin miehellä) oli tosi vaikeaa yhteen aikaan kun X oli niin paljon bingossa. Minulta ystävätkin kyseli että miten sinä jaksat kun se on aina siellä bingossa. Mutta minäpä sanoin että kyllä se yhtenäinen perhe menee kaiken edelle, en luovuta vielä."
Tuli tuumattua vaan että jos olisi meidänkin ongelmat bingotasoa niin eihän tässä olisi hätäpäivää... :D
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ei hyvää päivää;23031797:
:D

ei oo totta....
Niinpä. Veti aika sanattomaksi itsellä tuossa kohtaa. Sitten oli pakko vaan ajatella niin, että ei semmonen tajua, jolla ei oo masennuksesta kokemusta. Mutta luulisi, että edes sen verran sivistystä olisi, että tietäisi masennuksen olevan muutakin kun pientä alakuloisuutta.
 
"vieras"
Ei se varsinaisesti mitään tölväise eikä sinänsä vihjaile, osoittaa vain usein että kuvittelee olevansa jotenkin fiksumpi kuin minä ja etten osaa huolehtia perheestämme niin hyvin. Puhuimme joskus D-vitamiinista, ja sanoin että meillä syödään 20 mikrogramman tabletteja päivittäin. Myöhemmin kun tapasimme taas, hän lykkäsi käteen 10 mikrogramman purkkeja ja sanoi, että "tässä on teille nyt kunnon vahvaa D-vitamiinia, kun ei teillä ole".

Muutenkin välillä selittää minulle joitakin asioita kuin lapselle, kun ei itse aina ole perillä kaikista termeistä. Sanoin, että meillä käytetään puuvillasatiinilakanoita kun ne on niin pehmeitä. Hän sitten yritti pistää paremmaksi sanomalla, että heillä käytetäänkin satiinilakanoita, vaikka myöhemmin osoittautui että samoja puuvillasatiinisia hänkin tarkoitti.

Hän on käynyt kauppaopiston, minulla on yliopistotutkinto kielialalta. Hänellä menee usein kaikki yhtään vierasperäiset sanat sekaisin, mutta silti yrittää opettaa minua kaikissa niihin liittyvissä asioissa :D Herttainen anoppi kyllä, ei mulla ole mitään pahaa sanottavaa. Nämä ovat vaan sellasia huvittavia ja vähäpätöisiä asioita.
 
...
Joku mut voi tästä vastauksesta tunnistaa mutta ei sen väliä. :)

Nykyinen anoppi ei ole tölvinyt, on oikein mukava tapaus. Ex-anopilla sen sijaan oli sanansa sanottavana kun kuuli että eroan hänen rakkaasta pojastaan. "Ei noin helposti saa erota, nykyään erotaan heti kun on vähänkin ongelmia. Minulla ja X:llä (siis anopin miehellä) oli tosi vaikeaa yhteen aikaan kun X oli niin paljon bingossa. Minulta ystävätkin kyseli että miten sinä jaksat kun se on aina siellä bingossa. Mutta minäpä sanoin että kyllä se yhtenäinen perhe menee kaiken edelle, en luovuta vielä."
Tuli tuumattua vaan että jos olisi meidänkin ongelmat bingotasoa niin eihän tässä olisi hätäpäivää... :D
:D
 
Joku mut voi tästä vastauksesta tunnistaa mutta ei sen väliä. :)

Nykyinen anoppi ei ole tölvinyt, on oikein mukava tapaus. Ex-anopilla sen sijaan oli sanansa sanottavana kun kuuli että eroan hänen rakkaasta pojastaan. "Ei noin helposti saa erota, nykyään erotaan heti kun on vähänkin ongelmia. Minulla ja X:llä (siis anopin miehellä) oli tosi vaikeaa yhteen aikaan kun X oli niin paljon bingossa. Minulta ystävätkin kyseli että miten sinä jaksat kun se on aina siellä bingossa. Mutta minäpä sanoin että kyllä se yhtenäinen perhe menee kaiken edelle, en luovuta vielä."
Tuli tuumattua vaan että jos olisi meidänkin ongelmat bingotasoa niin eihän tässä olisi hätäpäivää... :D
Voihan bingo.:D
 
"vieras"
Oli sitä mieltä, että "ei jaksa", kun kerroimme uudesta lapsenlapsesta. Myönnetään, miehen muilla sisaruksilla on myös pieniä lapsia ja hän joutuu vahtimaan niitä liikaa, mutta se ei silti ole meidän lapsemme vika.
 
"tiu"
Julkaisi kuvan mun lapsesta facebookissa, kysymättä mitään ja kun mies asiasta hänelle huomautti, totesi: "Mistä sä tiedät kuka siinä kuvassa on? Sehän voi olla vaikka mun lapsi"
Juu, harvoinhan sitä isä omaa lastaan tunnistaa...
 
  • Tykkää
Reactions: helsuu
nohh
Olin jo melko tukevasti raskaana ja ajattelin käydä hiihtämässä jäällä. Anoppi: "kestääköhän se jää? ". Asutaan siis todella pohjoisessa ja oli maaliskuu. Appiukko kävi verkoilla mönkijällä ja siellä ajavat myös autot. Todella kauniisti ilmaistu:)
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
"jep jep"
[QUOTE="vieras";23031851]Niinpä. Veti aika sanattomaksi itsellä tuossa kohtaa. Sitten oli pakko vaan ajatella niin, että ei semmonen tajua, jolla ei oo masennuksesta kokemusta. Mutta luulisi, että edes sen verran sivistystä olisi, että tietäisi masennuksen olevan muutakin kun pientä alakuloisuutta.[/QUOTE]

Toi on lähes sama kuin sanois, että ei ihminen saa antaa itsensä sairastua syöpään. Vertaus ehkä ontuu, mutta yhtä paljon se on "oma vika".
 
"Et ole blondi". Tuo on parhaiten mieleen jääny. Meillä oli alku aika takkunen, miehellä kaikki exät ollu pitkiä ja vaaleita ja yhtäkkiä ottiki tämmösen tumman pippurisen pikkuakan vierellensä :D Joskus anoppi jopa haikeuvella puhu kahvipöyvässä niistä miehen ex-tyttöystävistä. Muutenki oli kovin omistushalunen poikaansa (oikeastaan molempia poikiaan) kohtaan, mut ei sen enempää mies ko isoveljensäkkään antanu sen sekaantua elämäänsä. Mie omaksuin miehen asenteen niihin sen äitin möläyttelyihin, huokasin syvään ja kuittailin jotaki :D

Anoppi on jo edesmenny, mikä on sinänsä harmi, koska meillä alko vihdoinki välit lämmetä ja kelpasin omana ittenäni sille.
 
"mää"
Mun anoppi ei sorru vihjailuun vaan sanoo suoraan.

"Kumma kun "Pekka" sinut otti, olet sellainen oman napasi ympärillä pyörijä" =olisi ollut hänen pojalleen parempiakin tarjolla kuulemma kuin minä

"Et syötä lastasi kunnolla" =lapsi oli todella huono syömään ja sitä käytin säännöllisesti pituuspainokontrollissa ja myös lääkärissä käytin et onhan kaikki ok. Loppujen lopuksi taisi huono syönti olla lyhyen kielijänteen vika, se oli todella lyhyt ja kireä. Leikattiin kun poika oli 2v.

"Pikkunen yskä ja kuume ja nuin valitat" =olin keuhkokuumeessa ja anoppi oli apuna lastenhoidossa
 
'Tee sä terveellistä ruokaa, mä teen hyvää' :D

Ei vain ajatellut mitä sanoi.... kyseessä oli mannapuuro, jonka mä teen täysjyvämannajauhoista, anoppi 'tavallisista'.

Eli en vetänyt herneitä nenään. Mun anopin tölväisyt on ihan tahattomia. On se aika rasittava toisinaan mutta toisinaan taas maailman ihanin ihminen.
 

Yhteistyössä