G: Ärsyttävät palstakirjoitukset

Tää on ollut ennemminkin, mutta mä avaudun nyt! Avautukaa tekin

- Kun kirjoittaa olevansa laiska leikkimään lastensa kanssa tai ei pidä vaipanvaihdosta yms vähäpätöistä niin AINA joku valopää kommentoi tyyliin:
-----Olisko pitänyt miettiä tuota ennen lasten tekoa
-----Et ole ansainnut lapsiasi
Eipä olisi monellakaan lapsia jos jokaisesta negatiivisesta tunteesta ne pitäisi takavarikoida. Ja onnea niille jotka hihkuvat onnessaan jokaisen velvollisuuden suorittamisesta.

- Samoihin em. asioihin kommentoidaan usein myös että surullista. Se vaan kuulostaa niin dramaattiselta.

- Maallikot suosittelee yhtä sun toista. Mun mielestä asiantuntijat suosittelee, ei meikäläiset.

- "Minäkin annoin normaalia maitoa 8kk vanhalle eikä tullut mitään oireita. Eli ihan huoletta voit sinäkin antaa" Juu kaikki lapset on samanlaisia.

- Provo huutelut. Joku kirjoittaa miehen pettämisestä, kolmiodraamasta tai vaikeasta avioerosta. Usein joku kirjoittaa ettei usko asiaa. Totuus on tarua ihmeellisempää. Sama homma jos kirjoittaja hakee tukea tai haluaa purkaa tuntojaan. Mitä se keltään on pois jos kirjoittaja sattuukin provoamaan ja sinä onneton menit antamaan lohduttavia neuvoja. Gaad dääm!

Peesaan noita ja eniten mua ärsyttää just se, että jos "teillä" tehdään noin ja meillä asia tehdäänkin näin, niin se on ihan väärin eli ei mukamas ole, kuin se yksi ainoa tapa tehdä asioita.

Ärsyttää kun puhutaan todennäköisyyksistä ja tilastoista niin joku kumoaa kaiken koska omalla kohdalla ei ole näin...
Esim. jos tupakointi raskauden aikana lisää riskiä ennenaikaiseen synnytykseen niin joku pitää väitettä pöyristyttävänä koska oma pikku pallero syntyi tupakoinnista huolimatta yliaiakaisena :headwall:

vieras
Mua ärsyttää ihan suunnattomasti, kun joku alkaa puhumaan syyllistämisestä. Siis mä en kestä näitä äitejä yhtään!!!!!!!!!!!

Mua myös ärsyttää mutta myös ihmetyttää nämä superäiti nimittelyt. Kun joku kirjoittaa arjestaan, eikä itse hehkuta olevansa superäiti, niin eiköhän joku tule tänne huutelemaan sinä senkin superäiti, mitä kuvittelet olevasi.

Ehkä en kestä siksi, koska itse en syyllisty palstan jutuista enkä hauku täällä ketään koskaan superäidiksi.

Itseensä, mieheensä, lapsiinsa tms ei saisi olla tyytyväinen. Vähätellä saa, valittaminen ja itsesäälissä rypeminen on okei, mutta auta armias jos erehdyt toteamaan että miehesi on erittäin jees ja lapsesikin fiksuja ja ihania niin... :D

TriStessse
Mua ärsyttää yli kaiken se, kun laittaa kuvan ja siitä ruvetaan kettuileen että haet vain huomiota senkin säälittävä ämmä..! Kuka oikeasti laittaisi kuvan ja toivoisi ettei se herättäisi yhtään huomiota.. :headwall:

mamahemuli
Mua ärsyttää suunnattomasti palstalla tämä, kun kirjoittaa mitä tehdä mies hakkaa, auttakaa etsimään uusi asunto, ero tulee-mies hakkaa ja sitte sama nikki mulla on niin ihanan lutunen mies (vaikka se hakkaa no joo) mun mies on maailman paras isä (joo no mitä nyt äitiä kerta viikossa mätkii päihin) jne jne vuodesta toiseen :/

vieras minäkin
Ja lisään tähän vielä, ettei ymmärretä, että lapset kehittyy eritahtiin ja toisilla on erilaisia tarpeita kuin toisilla. Yksi tarttee sen tutin vielä 3-vuotiaana ja toinen on valmis luopumaan siitä jo aikaisemmin. Ja että asioita voidaan ajatella ja tarkastella monesta eri näkökulmasta. Ja oikeaa MIELIPIDETTÄ ei ole olemassakaan

Mua ärsyttää täällä eniten just toi,että MUTU ( musta tuntuu) tietoa tarjotaan faktoina. Sitten kun joku antaa vaikka linkin johonkin tutkimukseen ni ruvetaan hutelemeen ettei kaikkee pidä uskoo. Sit ei tiedä et pitääkö itkee vai nauraa ku ihmiset on niin tyhmiä.

Keksitään jokin jännä nimi omalle mussukalle ja tullaan kysymään täältä muiden mielipidettä nimeen ja sit vedetään kattilallinen hernettä nenuun, jos joku ei satukaan tykkäämään ko.nimestä :) Miks kysyä, jos ei halua vastauksia?
Ylipäätään se, että ei vastata siihen mitä kysytään ja vastataan siihen, mitä ei kysytä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Peesaan noita ja eniten mua ärsyttää just se, että jos "teillä" tehdään noin ja meillä asia tehdäänkin näin, niin se on ihan väärin eli ei mukamas ole, kuin se yksi ainoa tapa tehdä asioita.
Mua ärsyttää se, jos kirjoittaa aloituksen omista tavoista tai vastaa johonkin kysymykseen miten me toimitaan tilanteessa. Siiihen tuleevastaus:

"Kukun tyylillään!!!!" ja perään tulee päinvastainen vastaus ja rivien välistä veettuilua toisesta tavasta. Ja "tämä on vain mun mielipide" Ja vielä kehuskelua omista käsityksistä.

Jos asia kerran on että kukin tavallaan, niin miksi. helvetissä. pitää kuitenkin ruotia sitä toista.

sama
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Mua ärsyttää se, jos kirjoittaa aloituksen omista tavoista tai vastaa johonkin kysymykseen miten me toimitaan tilanteessa. Siiihen tuleevastaus:

"Kukun tyylillään!!!!" ja perään tulee päinvastainen vastaus ja rivien välistä veettuilua toisesta tavasta. Ja "tämä on vain mun mielipide" Ja vielä kehuskelua omista käsityksistä.

Jos asia kerran on että kukin tavallaan, niin miksi. helvetissä. pitää kuitenkin ruotia sitä toista.
Ja pahoittelen virheitä :)

Yhteistyössä