G: 8-10-kuisten syömiset, painon kehitys ja liikkuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän kahdeksankuinen syö päivittäin n. 3 dl maitoa (on liian vähän, tiedetään, mutta kun ei mene enempää.), n. 3 pientä purkkia liharuokia/hedelmäsoseita ja muutaman lusikallisen korvikkeeseen tehtyä puuroa aamuin illoin. Minusta tuo ei ole paljon, mutta mulle väitettiin toista aiemmin tänään. Silti paino nousee nousemistaan ja käyrällä koko ajan suunta ylöspäin, painoa nyt n. 11 kg (syntymäpaino vajaat 3200g). Liikkuu konttaamalla, nousee seisomaan, ottaa vähän askelia tukea vasten.

Mielenkiinnosta, miten teillä muilla?

Syö rintamaitoa useita kertoja vuorokaudessa.Määriä en tiedä.
Aamuisin ja iltaisin ihan lautasellinen puuroa hedelmillä tai marjoilla.Omatekemää kasvissosetta kaksi annosta päivässä,toisessa mukana lihaa.
Neuvola oli 1,5kk sitten.Painoa tuolloin 7,5kg.Jäntevä poika.Liikkuu kovasti,nousee seisomaan,kävelee tukia pitkin,yrittää kiipeillä.

Alkuperäinen kirjoittaja 7:
Syö rintamaitoa useita kertoja vuorokaudessa.Määriä en tiedä.
Aamuisin ja iltaisin ihan lautasellinen puuroa hedelmillä tai marjoilla.Omatekemää kasvissosetta kaksi annosta päivässä,toisessa mukana lihaa.
Neuvola oli 1,5kk sitten.Painoa tuolloin 7,5kg.Jäntevä poika.Liikkuu kovasti,nousee seisomaan,kävelee tukia pitkin,yrittää kiipeillä.

Ei kuulosta siltä, että teillä ainakaan paljon vähemmän syötäisiin kuin meillä =) Ja kovasti liikutaan sielläkin!

10kk. Juuri lopettanut yösyönnit. Rintamaitoa saa neljä kertaa päivässä aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan jälkeen. Määriä en osaa sanoa, suoraan rinnasta siis saa. Aamupalalla reilu desilitra puuroa, jossa seassa soijamaitoa 1dl:n verran (muuten ei korviketta ota). Lounas noin 1,5dl kasvis-lihasosetta. Välipala reilu dl hedelmä tai marjasosetta. Päivällinen desilitran verran kasvissosetta ja iltapala 2dl puuroa. Nyt ekaa kertaa paino laskussa. Aina mennyt +1,5 käyrällä, mutta nyt tipahtanut nollaan. Painoa vajaa 11kg. Pituutta tosin melkein 80cm. Sopusuhtainen on ulkonäöltään, luut ei törrötä tms. Virtaa riittää ja liikkuu paljon. Oppinut juuri kävelemään.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
10kk. Juuri lopettanut yösyönnit. Rintamaitoa saa neljä kertaa päivässä aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan jälkeen. Määriä en osaa sanoa, suoraan rinnasta siis saa. Aamupalalla reilu desilitra puuroa, jossa seassa soijamaitoa 1dl:n verran (muuten ei korviketta ota). Lounas noin 1,5dl kasvis-lihasosetta. Välipala reilu dl hedelmä tai marjasosetta. Päivällinen desilitran verran kasvissosetta ja iltapala 2dl puuroa. Nyt ekaa kertaa paino laskussa. Aina mennyt +1,5 käyrällä, mutta nyt tipahtanut nollaan. Painoa vajaa 11kg. Pituutta tosin melkein 80cm. Sopusuhtainen on ulkonäöltään, luut ei törrötä tms. Virtaa riittää ja liikkuu paljon. Oppinut juuri kävelemään.

No niin, suht samankokoinen! Meidän poika on tosin lyhyempi, 76,5cm. Ja kyllä mun mielestä teillä syödään enemmän, tosin kulutustakin lienee saman verran. Ja sori kun mä vertailen, mutta mulle tosiaan sanottiin tänään, että meillä syödään liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No niin, suht samankokoinen! Meidän poika on tosin lyhyempi, 76,5cm. Ja kyllä mun mielestä teillä syödään enemmän, tosin kulutustakin lienee saman verran. Ja sori kun mä vertailen, mutta mulle tosiaan sanottiin tänään, että meillä syödään liikaa.

Siis kulutusta lienee enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

Kuka teille niin on sanonu? Älytöntä! Mun kokemuksen mukaan vauvat ei syö enempää ku niillä on nälkä...
Me on nyt lisätty rasvaa ruokiin kun tuo liikunta lisääntyy vaan niin polttoainettakin olis varmaan hyvä olla enemmän. Toisekseen nyt aivot kehittyy ja tarvii rasvaa.

No jopas!Ei kuulosta kyllä yhtään liialta teidän syömiset.Mihin mahtoi väite perustua?Mun mielestä meillä syödään paljon,mutta liikkuukin paljon (ja kakkaakin monta kertaa päivässä pottaan).Ei minusta vauva syö liikaa,ainakaan kovin helposti.Meidän herra kyllä rintaa söisi ihan alituiseen ja vaikka kuinka,mutta se on mielestäni eri juttu kuin kiinteiden kanssa.

Meidän himpun verran vaille 8kk neitokainen (paino +8kg) syö: aamumaito n.200ml, aamupuuroa (esim. neljän viljan) n.1dl + n.50 ml maitoa, ruoka (yleensä: peruna-porkkana-nauta, sika, broileri, kala) noin 2dl+ maitoa n.50ml, välipalana joko maitoa 200ml tai jonkin hedelmäsoseen ja iltapuuroa samat satsit kun aamulla ja unille mennessä noin 200ml maitoa. Ei mene vielä toista ruokaa, mutta kasvaa hyvin ja konttaa, nousee seisomaan yms. Millon se toinen ruoka pitäs viimestään tulla kuvioon mukaan?

Yhteistyössä