Fyysisen/raskaantyönraatajat; miten menee töissä?

Löytyykö muita fyysisen työntekijöitä?
Ja kuinka raskaus vaikuttaa työntekoon?
Miten jaksatte?
Itsellä fyysinen vuorotyö jossa ei kerkeä istuskella
saatika lepäillä. Vatsa päivittäin kipeä ja kotona olen
sitten aivan kuitti.
Lääkäri sanoi tämän olevan aivan normaalia,
eikä tarvetta sairaslomalle.
Raskaus vasta taittumassa toiselle kolmannekselle,
ja pitkä kevät edessä :attn:

osa-aikatyö pienessä ruokakaupassa: painavien laatikoiden ja perunapussien nostelua, pullohihnatyöskentelyä, istumaan pääsee harvoin yms..

ekalla kolmanneksella olin pari vko saikella väsymyksen vuoksi. raskaat vuorot ahdistivat kun oli muutenkin ihan töttöröö.

nyt oon jaksanu ihan ok, vatsalla tosin nipistelee kovimman kiireen keskellä. saas nähdä miten vastaisuudessa, kun vatsa alkaa olla isompi jne.

sinuna ottaisin yhteyttä johonkin toiseen lääkäriin. olisiko työpaikallasi mahdollisuutta tehdä muita töitä, tai joku toinen hoitaisi kaikkein raskaimmat hommat? jaksamisia :hug:

Talvis rv 14+2

Mulla on päivätyö, jossa pitää nostella/kävella ajoittain paljon! Johonkin rv 30 saakka tein vaihtelevasti myös nuita raskaampia vuoroja (tosin kevennetysti esim. en tehnyt siirtoja/nostoja joissa tulee kiertoliike). Sitten siirryin istumatyöhön, mikä ei sekään ollu hyväksi.. parasta oli kun sai tehä kumpakin voimien mukaan.. Välistä olin sairaslomalla muutaman päivän ja taas jaksoin.. saa nähä miten tässä toisessa raskaudessa käy..

on olemassa jokin vk raja jonka jälkeen ei yövuoroja tarvitse tehdä..
kysy työnantajalta onko sinun mahdollisuutta saada keveämpää työtä..
käy uudestaan lääkärissä jos et jaksa ja myös terkkari voi kirjottaa esim. 3pv sairaslomaa supistelujen takia..

sukkapari mistähän tämmöistä yövuorojen rajoitusta voisi etsiä ns. mustaa valkoisella.
Esimies aika epäileväinen epämääräisistä kuulopuhe säännöksistä. lääkärintodistus tai jokin muu säädös ainoastaan vakuuttaa sen.
Huomenna neuvola-aika niin pitää ottaa siellä puheeksi.

Täällä mennään hyvillä eväillä =) Päätyökseni teen pelkkää yövuoroa hoitoalalla. Vapaa-ajalla sivutoimisena kengitän hevosia. Ymmärtääkseni tiettyjen raskausviikkojen jälkeen ei ole pakko tehdä yövuoroja jos ei halua. Kengitykset sujuu ihan ok niin kauan kuin MP (masuasukki) antaa äidille mahdollisuuden sitä tehdä. Kengittämiseen lääkäri suhtautui empien mutta kun kerroin aikovani kengittää ainakin vähän oli tilanne mikä hyvänsä niin asiasta ei enää keskusteltu.

Jennyfr & MP

Täällä ollaan kanssa hoito-allal,ja potilaita/asiakkaita joutuu nostelee..väsymys painaa mutta vielä ei oo massu tielä kun vasta rv12+1. Loppuraskaudesta voi ollakkin hankalaa..potilaiden vessat (kotihoidossa oon töissä )todella ahtaita,osa asiakkaista pyörätuolissa..joten nostot tehdään yksin ja voimaa pitää olla.

minä olin raskausaikana rautakaupassa ja jäin sairaslomalle rv32, minulla oli siinä mielessä helppoa että osan päivää olin kassalla mutta se loppu osa oliki sitte säkkien, laattojen laminaattien, maalien yms... nostelua eli raskasta. n.rv12-13 alko ekat kipuilut ja liitoskivut tuli siinä rv 20 ja lopen sen takia jäin saikulle, en päässy enää kunnolla käveleen niin eipä siinä töitä enää tehtykkään.

pääsin saikulle aivan normilääkärin terkastuksen yhteydessä "yllättäen" en ite uskonu että olisin päässy, kauhulla vaan ootin että miten töistä selviän kun en paljoo liikkumaan pääse. oli onneksi hyvä lääkäri

Yhteistyössä