funlight-mehu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elina83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elina83

Vieras
Tuli tossa mehua hörppiessä mieleen, että voiko funligh mehua juoda niin paljon ku napa vetää, eikä siit oo mitään haittaa? eli toisin sanoen voiko veen korvata sillä?
heh.. kyselempäs taas kerran tyhmiä :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.08.2004 klo 15:32 Elina83 kirjoitti:
Tuli tossa mehua hörppiessä mieleen, että voiko funligh mehua juoda niin paljon ku napa vetää, eikä siit oo mitään haittaa? eli toisin sanoen voiko veen korvata sillä?
heh.. kyselempäs taas kerran tyhmiä :D

:p niin paljo ku hampaat kestää :o

Mä käytän veden korviikkeena, en tiedä sitten onko haitallista.. En ole huomannut mitään ongelmia. (Siis olen käyttänyt pari vuotta, silloinkin kun ei ollut tarve laihduttaa).

mä olen kuullut, että siinä olisi jokin aine, jota ei suositella raskaana oleville, kuin pieni määrä päivässä. en sitten tiedä varmasti. itse olen yrittänyt välttää..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2004 klo 15:29 lauuura kirjoitti:
mä olen kuullut, että siinä olisi jokin aine, jota ei suositella raskaana oleville, kuin pieni määrä päivässä. en sitten tiedä varmasti. itse olen yrittänyt välttää..

Eipä minulla siis ongelmaa sen kanssa.

mie oon käyttänyt funlight mehua ja pepsi maxia vuosikaudet veden korvikkeena, enkä oo kyllä huomannu mitään erikoista ja lisäksi jos fun light mehussa olisi joku aine joka on vaarallinen raskauden aikana niin siitä kyllä täytyisi lukea pullossa ja lisäksi neuvolassakin täytyisi tiedottaa asiasta...
Ihmiset syö muutenkin lisäaineita tosi tosi paljon näiteen valmisruokien seassa ettei yksi fun light tunnu kyllä missään!!! :)

Mun käsittääkseni funlight on makeutettu A lisäaineilla. S:hän se on se vaarallinen odottaville äideille. En tiedä sitten jos siinä olis jotain muutakin, mutta... ?

Lisäaineita ja makeutusaineita sisältäviä juomia ei pidä käyttää veden korvikkeena! Kyseiset aineet varastoituvat elimistöön pitkiksikin ajoiksi.
Toisaalta jos juo maltillisesti (muistaen myös veden) ei pitäisi olla ongelmia...

Eipä oo suositeltavaa juoda veden korvikkeena, mut muuten sitä voi kyllä juoda ihan huoletta.

Mitä raskauteen tulee, niin light mehuissa ja limuissa on sellainen makeutusaine (jos en väärin muista niin se oli sakkariini) joka ei ole hyväksi masunasukille. Mutta jos ko. juomia nauttii säännöllisesti alle 10l./vrk ei ole mitään syytä huolestua

Miksi korvata vesi? Ihmettelen, kun itse olen vesihiiri, niin tavallinen kraana kuin kivennäiskin. :) jos ette vedestä tykkää, niin korvatkaa mieluummin se esim sitruunavichyllä. En mikään ravintoasiantuntija ole, mutta funlightissa on 8 eri lisäainetta... kuulostaa aika hurjalta...

Yhteistyössä