Ford ja Kaksplus.fi kysyy: Miten saatte lapset viihtymään autossa?

Milloin ollaan perillä? Onko vielä pitkä matka? Minulla on jano! Minulla on pissahätä! Milloin pysähdytään?

Kuulostaako tutulta?
Miten saat lapset viihtymään autossa? Onko teillä kenties käytössä DVD-soitin, kännykkäpelit vai i-padit? Laulatteko, harrastatteko autojen bongausta? Kerro miten teillä sujuu autoilu lasten kanssa!
 
Meillä on aika kiva leikki sellainen sanaketju, että aloittaja sanoo vaikka sanan kettu, sitten seuraava sanoo kettu + keksii jonkun uuden sanan, vaikka banaani. Kolmas sanoo kettu, banaani, + keksii uuden esim mänty. Taas seuraava sanoo kettu, banaani, mänty + jotain... tätä jatkuu kunnes ei enää muista koko ketjua ja tippuu pelistä. Ei ehkä ihan pienet jaksa tätä mutta 5-vuotias jo muistaa aika paljon.
 
Hyvin sujuu matkanteko kun suurimman osan ajasta nuo nukkuu mutta jos ei nuku niin sitten lapset selailee kirjoja tai sitten kuunnellaan lasten levyjä tai sitten nuo muksut lauleskelevat itse :) mutta kyllä välillä tulee kahinaakin jos ovat väsyneitä mutta tosi harvoin kuiteskin.Juu ja autoja tykkäävät kattella mitä ohi ajaa
 
Meillä 4- ja 7-vuotiaat keksivät aika hyvin keskenään tekemistä ja leikkejä automatkoilla. Kännykän ja iPodin pelit ovat myös aika suosittuja. Myös tehtäväkirjat ja värityskuvat ovat mukavia puuhia pidemmillä automatkoilla. Pienin 4 kk nukkuu yleensä automatkat.
 

Yhteistyössä