Foniatria

• Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
huolestunut
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2005 klo 21:45 3xäiti kirjoitti:
Poikaa oon käyttänyt Oulun foniarian poliklinikalla puheen viivästymän vuoksi.Siellä tehtiin kuulotesti ja lisäksi oli puheterapia.
Pojallasi olis puhe myöhässä oliko hän silloin minkä ikäinen? Saiko poikasi sitten jonkun diagnooson? Mitkä ovat siten jatko toimenpiteet? Anteeksi jos olen liian utelias. :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.02.2005 klo 14:01 3xäiti kirjoitti:
Poika oli reilun 4v. ikänen kun käytiin eka kerran.Diagnoosina on viivästynyt puheen- ja kielenkehitys.Myöhemmin käytiin vielä psykologin tutkimuksessa ja lääkärillä.
Lääkärin suosituksesta puheterapiaa on 2 kertaa viikossa ja lisäksi toimintaterapiaa.Syksyllä uudestaan psykologin tutkimuksiin.

huolestunut
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.02.2005 klo 14:28 3xäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.02.2005 klo 14:01 3xäiti kirjoitti:
Poika oli reilun 4v. ikänen kun käytiin eka kerran.Diagnoosina on viivästynyt puheen- ja kielenkehitys.Myöhemmin käytiin vielä psykologin tutkimuksessa ja lääkärillä.
Lääkärin suosituksesta puheterapiaa on 2 kertaa viikossa ja lisäksi toimintaterapiaa.Syksyllä uudestaan psykologin tutkimuksiin.
Pnkos lapssellesi ollut apua näistä huomaatko itse kehityksen? Onko kehitys hidasta vai nopeaa? Mitäs tämä toimintaterapia on? entäs mitä tämä psykologi tutkii?

Puheterapiasta on ollut apua.Psykologi tutki älyllistä kehitystä ja pojan piti tehdä muutamia tehtäviä mm.kuutio ja sokkelo tehtäviä, pieniä laskutehtäviä ja kuvioiden jäljentämis tehtäviä.
Toimintaterapiassa poika on vasta käynyt pari kertaa mutta se on eräänlaista kuntoutusta.Siellä harjoitetaan karkeamotoriikkaa, hienomotoriikkaa ja visuaalista hahmottamista.

Yhteistyössä