flunssaisena synnyttämään?

  • Viestiketjun aloittaja Apila81
  • Ensimmäinen viesti
Apila81
Hieman on epätoivoinen olo...tähän asti synnytystä odotettu kuin kuuta nousevaa (nyt rv.40+1), mutta nyt olenkin sitten aivan tukossa ja räkää valuu... :headwall:

Sais vauveli nyt muutaman päivän vielä sinnitellä, jotta saisin itteni kuntoon. Lähinnä pelottaa, miten ylipäätänsä jaksaisin synnyttää tässä kunnossa ja mites vastasyntyneen kanssa?!? Nään jo painajaisia, et kätilö nappaa sen heti vauvalaan ja mä kuljen siellä joku suu-nenäsuojus päällä...eikai?

Onkos jollain parempaa tietoa, kokemuksia?
 
nobody

Moi,

mä synnytin esikoisena ihan järjettömässä flunssassa ja se vaikutti siihen, että mun tulehdusarvot oli koholla. Koska lapsivesi oli ehtinyt mennä ed. yönä, tilannetta ei kauaa seurailtu vaan käynnistys aloitettiin varovasti. Siitä huolimatta alkoi nopeasti tapahtua, ja myönnän kyllä, että räkimiset unohtui sen saman tein! Itse asiassa koko flunssa lähti aika lailla pois seuravaan yön aikana, jolloin sitten synnytin.

Että kyllä siitäkin voi hengissä selvitä:)
Nyt toista ootellessa toivon kuitenkin, että sais vähän terveempänä synnyttää, vaikka kokemus ei olut mitenkään paha eikä ylivoimainen.
 
Mä kanssa sairastuin flunssaan just synnytyksen aikoihin. Nenä ei ollu tukossa, mutta limaa ihan törkeästi ja lopulta siinä kävi niin, että kun muksu oli pihalla, huomasin, että en ollu yskiny ties kuin moneen tuntiin ja kurkku ihan tukossa.
Kotiin tullessa olin jo ihan ok, mutta ainut "ongelma" oli se, että joka kerta kun yskäsi, tikit ja lantion muutenkin sattu ihan törkeästi kun lihakset töni niitä. :whistle:
 
Synnytin esikoiseni flunssassa ja meni silti ihan ok. Kätilö kuskasi jatkuvasti kuumaa juotavaa ja nenäliinoja. Osastollakin laittoivat minut 4 hengen huoneeseen (pyysin kyllä omaa huonetta tai etes pienempää)eikä ollu mitään nenä-suu-suojaa päällä eikä tauti tarttunu vauvaan.
 
Apila81
Kiva kuulla noinkin positiivisia kokemuksia =). Eilisen kulutin tyylikkäästi sohvalla köllöttäen, valkosipulia ja kuumaa mehua meni ihan kiitettävästi...ja olo on kyllä nyt piirun verran jo parempi. Eli elämme toivossa pikaisen paranemisen suhteen!
 

Yhteistyössä