flunssaisena synnyttämään

Nyt kun kuullostaa jokaisella ihmisellä olevan flunssa ja itsellä varmaan kk sisään synnytys, huolettaa että tuleeko minuunki tuo sama kuume-flunssa pöpö.
Mahtaa sitte synnytys olla hankalaa jos nenä tukossa ja kuumetta pukkaa..
Onko joku joutunut moista kokemaan?

Hei! Mä olen synnyttänyt meidän perheen "nelosen" kamalassa flunssassa ja hyvin kaikki meni. Mulla oli ollut kuumetta (synnytyspäivänä ei enää muistaakseni ollut kuumetta), päällä on lääkekuuri poskiontelotulehdukseen ja synnytyspäivänä sain vielä tipat silmätulehdukseen... Olo oli siis todella kuin ongelmajätteellä. Ei siinä flunssia edes ajatellut synnytyksessä, en edes tuntenut oloani mitenkään heikoksi. Jostain sitä ne voimat sai siihen, että sai puskettua ison pojan ulos :heart: Tämä "nelonen" kun on ollut tähän mennessä se meidän suurin lapsi (melkein 4,5kg). Jälkeenpäin kyllä vähän heikotti normaalia enemmän, mutta äkkiä sitä toipui suloista vauvaa ihastellessa.

Ei siis kannata murehtia etukäteen. Mä lepäilin niin paljon kuin pystyin siinä avautumisvaiheessa ja sitten vasta lähdin liikkeelle, kun en kivuilta pystynyt makoilemaan. Mielestäni tässä "flunssa-synnytyksessä" ei ollut mitään eroa muihin synnytyksiin. Tsemppiä sinulle kovasti ja toivotaan että flunssa kiertää sinut kaukaa :hug:

Ammattilainen
Mua pelottaa lähinnä se, että joa joudun sektioon ja silloin on vielä yskä... :snotty: Miten siit voi selvitä hengissä... rv 36+6 ja sektiouhka on vielä päällä osittain etisen istukan takia. :/

Itse olin pahassa flunssassa synnytyksessä viime vuoden helmikuussa. Ei se vaikeuttanut mitenkään muuten asioita, paitsi, etten voinut käyttää ilokaasua...tai ei sille olisi flunssan takia ollut estettä, mutta itse koin jo muutenkin hankalaksi keskittyä hengitykseen nenä tukossa, niin saatikka sitten vielä jotain maskia tunkea naamalle :D

Itse kyllä huomasin etttä heti kun poika oli syntynyt, kaikki flunssan oireet katosivat...ja kotiuduttuamme 3pv päästä olin tervehtynyt flunssasta täysin.

Ja kaikki synnytyksen vaiheet menivät siltikin helposti, ilman mitään ongelmia, vaikka yskitti ja aivastutti...mutta ponnistusvaiheessa kaikki tälläiset ongelmat vain katosivat...

Onnea tulevaan synnytykseen :hug:

Yhteistyössä