Flunssa ilman kuumetta - muilla nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsyttää

Vieras
Ainakin Länsi-Suomessa joillakin tutuilla tätä liikkeellä. Lihakset väsyneitä ja vähän kipeitä, kurkku hieman karhea, yleistä väsymystä ja runsas liikkuminen pahentaa oireita. Meidän perheellä menossa kolmatta päivää. Flunssan oireita siis, mutta lievinä ja ilman kuumetta. Onko muilla ollut/on tällaista?

:wave: ja nimenomaan samanlaisin oirein ku ap sanoo, paitti että räkä valuu kunnolla ja yskäkin tuli.

huomena on pakko mennä lekuriin...

Just soitin oman kunnan (Rovaniemi) sikainfluenssa-neuvontapuhelimeen, kun oma oireilu mietitytti.

Hoitsu sanoi että voi olla vain 37.2 kuumetta ja silti niin kipeät lihakset ettei pissalle pysty nousemaan. Tällainen possulenssutapaus siis ollut.

oli parina päivänä läpöö 37.3. aivastuttaa koko ajan, nenä vuotaa vettä, lihaksia särkee, korvat on kipeänä. jos käyn kaupassa PYÖRÄLLÄ NIIN hengästyy vähästäkin.

täällä ainakin! pe-iltana iski kuin puun takaa, alkoi mielettömällä paleluhorkalla, mutta kuumetta ei ole ollu missään vaiheessa. Joku neropatti väitti la, kun tein asiasta alotuksen että päässäni on vikaa.... onneksi ukolla nyt vielä pari vapaata, niin saa vähän levättyä eikä tarvitse tuon taaperon perässä juosta...

Alkuperäinen kirjoittaja jfk:
Mulla tulee AINA flunssa ilman kuumetta. Olen nyt 30 v ja mulla on ollut kuumetta elämäni aikana vain kerran. Flunssa sen sijaan on 1-2 krt vuodessa.

Heh, meinasin itsekin kirjoittaa, että ainahan se flunssa tulee ilman kuumetta :D

Mulla on kuumetta 5-10 vuoden välein ... Ja pojan tultua on flunssa usemman kerran vuodessa, nyt onneksi helpottaa jo.

Alkuperäinen kirjoittaja firequeen harmaana:
täällä ainakin! pe-iltana iski kuin puun takaa, alkoi mielettömällä paleluhorkalla, mutta kuumetta ei ole ollu missään vaiheessa. Joku neropatti väitti la, kun tein asiasta alotuksen että päässäni on vikaa.... onneksi ukolla nyt vielä pari vapaata, niin saa vähän levättyä eikä tarvitse tuon taaperon perässä juosta...

just sama täällä.. paleli ihan sikana mutta kuumemittari värähti vain 37,1 koko taudin aikana. kesti siis reilu 2 vrk. Selkä, hartiat ja ylipäätään kaikki nivelet oli tositosi kipeinä ja olo oli kuin pahemmassakin kuumetaudissa.. Tämä tauti alkoi jo alkuviikosta, jolloin oli kummallisia oireita ja ekaks tuli kurkku kipeeks ja meni ääni. sitten jomotteli vähän jäseniä kunnes perjantaina iski kunnolla kivut.

Mutta enää ei ole tänään ollu ku niskat vaan jäykkänä ja pää vähä pöhnän olonen.

Alkuperäinen kirjoittaja b:
Alkuperäinen kirjoittaja firequeen harmaana:

just sama täällä.. paleli ihan sikana mutta kuumemittari värähti vain 37,1 koko taudin aikana. kesti siis reilu 2 vrk. Selkä, hartiat ja ylipäätään kaikki nivelet oli tositosi kipeinä ja olo oli kuin pahemmassakin kuumetaudissa.. Tämä tauti alkoi jo alkuviikosta, jolloin oli kummallisia oireita ja ekaks tuli kurkku kipeeks ja meni ääni. sitten jomotteli vähän jäseniä kunnes perjantaina iski kunnolla kivut.

Mutta enää ei ole tänään ollu ku niskat vaan jäykkänä ja pää vähä pöhnän olonen.
minulla oli vielä niin, että pe juoksin keskustassa hoitamassa asioita niinkuin ei mitään ja illalla iski sitten se horkkapalelu, ei auttanut vaikka miten kiskoin lisää vaatetta niskaan ja kittasin kuumaa teetä... nyt siinä mielessä parempi olo, että ruoka alkaa jo maistua... :)

mulla on toinen puoli päästä flunssassa. Toinen sierain tukossa,toinen korva kipeä,toinen puoli niska/kaululihaksista kipeänä ja muuten sitten semmonen yleisesti ottaen heikko olo. kuumetta ei ole. kurkku tuntuu vähän karhealta :(
sikanuhaa pelkään hirveästi,.toivottavasti ei tulekun meillä ihan pikkuinen vauva.

Meillä oli tällänen flunssa...

Ensin mies tuli kipeäksi, ihan perusflunssa eli kuumetta, kurkku karhee, vetämätön olo jne. Ei yskää.

Siitä viikon päästä multa lähti ääni ja tuli inhottava yskä joka kesti lopulta yli viikon. Ei kuumetta. Niin ja kurkku karhea, etenkin aamuisin.

Vähän minun jälkeeni (eli olimme yhtäaikaa kipeinä) tuli lapset siihen. 6veellä oli pari päivää kurkku karhee ja hiukan yskää, ei muuta. 4v ja 1,5v oli kuumeessa ja yskässä, kurkun karheudesta en osaa pienemmän kohdalla sanoa mutta 4vee vähän asiaa valitteli. 4veellä myös lähti ääni. 4v ehkä oli myös kipein kaikenkaikkiaan muutenkin. Toi kuume kesti kahdella pienemmällä 4 vuorokautta, mutta yskä jatkui sen jälkeen vielä. Lisäksi tuohon päälle tuli mulle ja pienimmälle nuha kun muu tauti oli jo oikeastaan yskää lukuunottamatta ohi.

Että semmonen... tiedä häntä sitten mikä possutauti oli vai oliko. :D

mulla alko sillee että to-pe oli kurkku kipee ja pohjelihakset kipeet, sit kauhea väsymys ollut pari päivää,kovaa nuhaa ja kovaa yskää,yskittää koko ajan siis kuivana. ei kuumetta. ja keuhkot kipeenä. ja just jaksaa hetken vaan ylhäällä. muut ei ole viel ollu kipeenä meiltä. pahana ollut 3pv nytte.

ai tää voi siis olla sikaflunssaakin, jos olis kuumetta niin olisin varma että on sitä, on niin kova tauti..

Samanlaista ollut täällä. Viime viikolla ti alkoi kurkkukivulla, vetämättömällä ololla ja nenän vuotamisella. Oli myös tukossa. Aamuisin oli jo ääni poissa mutta päivää myöten helpotti. Su iltana tuli huono olo, pyörrytti ja oksetti niin pirusti. :( Ja oli muuten kylymä koko ajan!Yöt meni vaatteet päällä nukkues 2 täkin alla. :D Ma nousi kuume vain 37.5..välis taas mittari näyttää 36.3. Edelleenki vetämätön olo ja jalat meinaa lähtiä alta jos portaitakin kävelee. Kovasti sais jo mennä ohi vaikkei kauempaa oo vielä päällä ollutkaan. Vaikka vaihtelua tämäkin, yleensä kun oon kipeenä niin kuume huiteloo 40.0..

Joo, täällä. Alkoi jo lauantaina, sunnuntaina eikä loppua näy. Kuumetta ei tule. Pakko siis koettaa mennä huomenna jo töihin, tulen sitten keskenpäivän kotiin jos tuntuu että taju lähtee.

Mulla kans iski eilen aamulla ja olin varma et olis kuumetta, mut ei ollu. ja samalta tuntuu nyt, lihakset kipeenä ja herkkänä, korva tukkoilee, räkä valuu ja päässä huippaa ja olo on just niinku olis kuumetta! mut ei sitä vaan ole. menin töihin tänään sitte.. saa nähä meenkö lauantaina (huominen vapaa onneks), olo on tosi voimaton vaikkei sitä kuumetta olekaan.

Yhteistyössä