Flagyl comp ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Hei! Onko kukaan joutunut käyttämään alkuraskauden aikana Flagyl comp nimistä emätinpuikkoa? Itselläni on menossa 10+6 ja olen käyttänyt valmistetta pari päivää. Pakkauksessa lukee, että tuotetta ei saa käyttää alkuraskaudessa, mutta lääkärit olivat erimieltä. Mitäköhän haittaa siitä pahimmassa tapauksessa voisi olla? Kokemuksia vaan kaipailen...

Minä käytin viime raskauden aikana mutta nimenomaan vasta alkuraskauden jälkeen. Eikö paketin ohjeissa lue sen tarkemmin miksi on kiellettyä alkurask. aikana?

Siis paketissa ja farmaca fennicassa lukee, ettei kyseinen lääke oli osoittautunut teratogeeniseksi eli epämuodostumia aiheuttavaksi, mutta ei tulisi kuitenkaan käyttää raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana. Kiinnostaisi silti kokemukset niiltä jotka oavat sitä alkuraskaudessa käyttäneet.

Minä jouduin käyttämään Flagyl compia (emätinpuikkoina) 13. viikolla, kun oli niin kovat tulehdus oireet. Lääke auttoi niihin eikä mitään sivuoireita tullut ja uskoisin että pikkuinenkin masussa voi hyvin.

Yhteistyössä