Finrexinin ohjeet hämää, paljonko saan ottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mikä ihme ohje tämä on!
Finrexin. Aikuisille 1 annospussi tarpeen mukaan 3-4kertaa päivässä.
Lopussa lukee sitten; Maksimivuorokausiannos on kahdeksan annospussia.

Kertokaapa voinko ottaa max4pussia päivässä vai kahdeksan? Onko tuo päivässä eri kuin vuorokaudessa? Olen kyllä ne samaksi ajatellut.

no se 8 pussia. aspirinin maksimiannos on 4g/vrk, 8 pussista tulee vasta 2,8g, kofeiinia 240mg, c-vitamiinia 2,4g.
joten itseasiassa se on tuon c-vitamiinin takia kun annosmäärä on rajattu kahdeksaan, aspiriinia ja kofeiinia sais kyllä ottaa enempi.

henk koht en jaksa ymmärtää miksi kukaan moisesta litkusta maksaa. itse juon mieluummin kahvin kahvina, otan buranaa lisäksi ja otan c-vitamiinin joko purkista tai juon tuoremehua niin flunssassa ollessani saan siten myös riittävästi nestettä

No kai se 3-4 pussia on suositus, 8 pussia se raja jota ei saa ylittää. Onhan esim. ibuprofeenin vuorokausiannostuksen katto 3200 mg vuorokaudessa, silti 400 mg:n tableteissa annostus 3 kertaa päivässä eli 1200 mg/vrk.
Ja eiköhän se ole vuorokaudessa vaikka päivästä puhutaan..

Mä olen ottanut sen max 4pussia päivässä. Olen ajatellut että se teksti on joku lakisääteinen lisä,että pitää olla maininta mikä on joku enimmäismäärä turvallisesti.. Jos joku vaikka laittaa 2 pussia kerralla eikä sitten juokaan koko annosta,niin sillonhan on vaikee arvioida tota kokonaismäärää..

Yhteistyössä