Finnit (aikuisiän akne?) - häät 2 kk kuluttua, saanko ihoa enää kuntoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "MCL"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"MCL"

Vieras
Ihoni on ollut aina erinomainen, mutta viimeisen kuukauden aikana ollut kovaa stressiä, ja nyt leuassa ja suun ympäristössä näppyjä. Ne ovat pitkälti osa jo kuivuneet, mutta punaiset läiskät eivät lähde millään. Toisinaan kun näpyt paranevat, uusia tulee. Voisikohan kyseessä olla aikuisiän akne?

Ruokavalioni on harvinaisen terveellinen, joten mitään sokereja ja rasvoja ei paljon voi pois karsia. Olen yrittänyt mm. apteekista ostamaani aknevoidetta. Tietysti lääkärikäynti varmaan on paikallaan, mutta olisiko mitään neuvoja tai tuotteita, joita suosittelisitte. Tämä on itselleni täysin uusi ongelma.

Kahden kuukauden päästä häät ja alan olemaan epätoivoinen ihoni kanssa.

Sanoisin että karsi hiilareita pois ennemmin kuin rasvoja. Transrasvat veks mutta hyviä rasvoja enemmän.
Sekä käytä mahdollisimman vähän kemikaaleja, kosteuta ilmaa sekä kosteuta sisäisesti helokilla esim ihoa.

Kosmetologit ja ihotautilääkärit ovat luonnollisesti käyneet mielessä. Eniten tässä huolestuttaa nyt kustannukset, kun niitä on jo muuten aivan päättömästi. Diane Nova ja antibiioottikokemukset vielä kiinnostaisi... Antibiootteja en kyllä mielelläni söisi, mutta melkeinpä mitä vaan, jos saisi ihonsa taas kuntoon. Entä mitä ihonhoitotuotteita (apteekista saatavia) suosittelette?

Hankkiudu lääkärille/ihotautilääkärille ja pyydä antibioottikuuri, semmoinen kuukauden tai parin yleensä on. Olen itse syönyt ab-kuurin ja se tosiaan auttoi. Ei ollut edes sitä "sikiömyrkkylääkettä", vaan ihan jotain antibioottia. En muista nyt sen nimeä.
Diane novaksikin voi vaihtaa, mutta siinä saattaa olla sivuvaikutukset suurempia kuin muissa merkeissä. On jotenkin vahvempaa siis. Kai?

Olitko missä "kunnossa" kuukauden parin antibioottikuurin jälkeen?
Hieman jännittää vaan, kun yleensä pukkaa heti hiivatulehduskierre tai flunssat yms. AB-kuurien jälkeen.

[QUOTE="vieras";23210185]Googlaapa ''suunympärysihottuma''! Vaatii antibioottikuurin. Pupulandia-blogissa oli tästä juuri juttua.[/QUOTE]

Kiitos. Katselin kyllä tuotakin... hieman erityyppisiä ovat minun näppyni kuin noissa kuvissa.

[QUOTE="vieras";23210516]voi pyytää lääkäriltä esim. dalacin-liuokseen reseptin, siinä on antibioottia ja jos ei ole paha akne, saat sen varmasti paremmaksi parissa kuukaudessa...[/QUOTE]

Kiitos vinkistä. Tiedätkö onko tämä kuinka kuivattava liuos? Talvella varsinkin iho kuivuu ihan järjettömästi.

Yhteistyössä