Filosofiaa Turun yliopistossa?

• Viestiketjun aloittaja "Rina"
  • Ensimmäinen viesti
"Rina"
Olen hakemassa Turun yliopistoon opiskelemaan filosofiaa. Onko kenelläkään tietoa, miten vaikea sinne on päästä? Haluaisin sinne todella paljon. Onko kenelläkään omia kokemuksia tai tuttuja opiskelemassa filosofiaa Turussa? Kaikki apu ja vinkit ovat tervetulleita! ;)

Oletko tämän vuoden YO vai aikaisemmin kirjoittanut? Käsittääkseni YO-tuloksilla on aika paljon painoarvoa. Mm, ja jälleen muistaakseni pisterajat ovat olleet 97/120 tai 49/60 riippuen kai valintaperusteista. Keskimäärin 7-8% hakijoista pääsee sisälle, n. 12-13 otetaan.

"Rina"
Oletko tämän vuoden YO vai aikaisemmin kirjoittanut? Käsittääkseni YO-tuloksilla on aika paljon painoarvoa. Mm, ja jälleen muistaakseni pisterajat ovat olleet 97/120 tai 49/60 riippuen kai valintaperusteista. Keskimäärin 7-8% hakijoista pääsee sisälle, n. 12-13 otetaan.
Kiitos vastauksesta. Olen tämän kevään YO, ja kirjoitin filosofiasta E:n. 7-8% kuulostaa aika vähältä mun korviin, mutta ei kai auta kuin toivoa parasta.

[QUOTE="Rina";23803021]Kiitos vastauksesta. Olen tämän kevään YO, ja kirjoitin filosofiasta E:n. 7-8% kuulostaa aika vähältä mun korviin, mutta ei kai auta kuin toivoa parasta.[/QUOTE]

Onnea erittäin hyvästä YO-tuloksesta ja toivon sinulle menestystä! :) Opiskelin aikoinaan filosofiaa pääaineena Helsingissä, mutta elämänmuutokset saivat minut vaihtamaan alaa. Filosofian opiskelu vaatii vahvaa itseluottamusta ja uskoa omiin tekemisiin. Olet tekemässä hyvän valinnan.

Yhteistyössä