Fiksu heppu tuo persunuorten uusi puheenjohtaja

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Hmm...mä edustan vähän molempia kantoja.

-kannettu vesi ei kaivossa pysy, jos valtiossa itsessään ei tehdä isoja rakenteellisia muutoksia, eli korruptio, huumekauppa ja isojen pörssiyhtiöiden vaikutus pois. Porukan pitää sitoutua työntekoon ja rehellisyyteen.
-kehitysapua tulee VALVOA. Siitä tirahtaa vain pieni osa itse kohteeseen.
-porukka sais Afrikassa lopettaa lisääntymisen

+ Suomi on vieläkin rikas maa. Se että autamme oikeasti hädänalaisia, on kuin kaapisi liikoja päältä.
+ Auttamisessa ja lahjoittamisessa on Jumalan siunaus: Jumala pitää huolen niistä, jotka auttavat muita.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
Aha ja p.r.k.l
Mitälie 100.000 ukrainalaista vauvaa, lasta, teiniä, naista ja miestä ei pitäny huolta muista ja sitten se ässhouli tapatti ne riemusta kiljuen?

Tajuatko ollenkaan kuin oxettavaa textiä suolsit taas ?
Eihän se mene 1:1 eikä pöde kuin raha-asioihin.
Vaikka mä olen aika antelias rahan suhteen, niin saatan löytää itseni syöpäkivuista/Wagner-joukkojen kidutettavana olemisesta/tykinruokana olemisesta.
Jokainen apostolikin surmattiin.

Mutta tuo on Jumalan taloudellista huolenpitoa. Sen minkä annat muille, saat takaisin. :) Koskaan, siis koskaan ei uskovan tarvitse esim.kerjätä rahaa.
 
vierailija
Eihän se mene 1:1 eikä pöde kuin raha-asioihin.
Vaikka mä olen aika antelias rahan suhteen, niin saatan löytää itseni syöpäkivuista/Wagner-joukkojen kidutettavana olemisesta/tykinruokana olemisesta.
Jokainen apostolikin surmattiin.

Mutta tuo on Jumalan taloudellista huolenpitoa. Sen minkä annat muille, saat takaisin. :) Koskaan, siis koskaan ei uskovan tarvitse esim.kerjätä rahaa.
Sujuvaa, erittäin sujuvaa itsepetosta
 
vierailija
Hmm...mä edustan vähän molempia kantoja.

-kannettu vesi ei kaivossa pysy, jos valtiossa itsessään ei tehdä isoja rakenteellisia muutoksia, eli korruptio, huumekauppa ja isojen pörssiyhtiöiden vaikutus pois. Porukan pitää sitoutua työntekoon ja rehellisyyteen.
-kehitysapua tulee VALVOA. Siitä tirahtaa vain pieni osa itse kohteeseen.
-porukka sais Afrikassa lopettaa lisääntymisen

+ Suomi on vieläkin rikas maa. Se että autamme oikeasti hädänalaisia, on kuin kaapisi liikoja päältä.
+ Auttamisessa ja lahjoittamisessa on Jumalan siunaus: Jumala pitää huolen niistä, jotka auttavat muita.
Entäs se velka? Voiko velalla rahoittaa ulkomaanapua, jos vaakakupissa omilta kansalaisilta vaaditaan talkoisiin osallistumista joka on pois asumistuesta ja köyhiltä ja terveydenhuollosta ja koulutuksesta ja kouluruuasta ym. Ehkä ne rahat voisi löytyä sellaisilta joilla elintaso sen tinkimisen sallii? Mutta yhtään leikkausta ei pidä kotimaisille köyhille tehdä jos samaan aikaan syydetään velkarahaa ulkomaille.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Entäs se velka? Voiko velalla rahoittaa ulkomaanapua, jos vaakakupissa omilta kansalaisilta vaaditaan talkoisiin osallistumista joka on pois asumistuesta ja köyhiltä ja terveydenhuollosta ja koulutuksesta ja kouluruuasta ym. Ehkä ne rahat voisi löytyä sellaisilta joilla elintaso sen tinkimisen sallii? Mutta yhtään leikkausta ei pidä kotimaisille köyhille tehdä jos samaan aikaan syydetään velkarahaa ulkomaille.
Hyvä kymysys! Sekin on raamatullista, että hoidetaan omat ensin.

Mutta mä veikkaan että kehitysavun järkeistäminen pudottaisi jo puoleen sen kustannuksia.
Mietittäis etukäteen, että mikä auttaa ja mikä ei?

Mun mielestä hyviä kohteita:
-henkilötodistus jokaiselle
-ihmissalakuljetuksen suitseminen ja naisten turvakodit
-orpokodit, etteivät lapset joudu kadulle
-TÄRKEÄ: 2-3 lapsen perhepolitiikka koko maailmaan (auttaisi luontoakin)

Huonoja:
-1 puurolautanen tänään jokaiselle, mutta huomenna ei
-tyttöjen koulutus silloin, jos työpaikkoja ei ole, eli palaavat koulusta usein nyrkin ja hellan väliin kotiin
-isketään traktori ruostumaan johonki kylään. Sitä käytetään joskus ja jouluna, ja kukaan ei osaa huoltaa eikä varaosia ole. Traktori myös vähentää 3-4 ihmisen työpanoksen ja tekee siis työttömyyttä, ja sen takia monet valitsee pelloilla kyykkimisen

->monikansalliset yhtiöt saavat luvan antaa tuotoista osan viljelijöille
 
vierailija

"Poliisi: Ruotsin ”Södertäljen mafia” halusi Suomeen –  Kaavaili jo jengisormuksia
Poliisi tiedotti rikoskokonaisuudesta, josta epäillään uuden kansainvälisen järjestäytyneen rikollisryhmän jäseniä. Huumausaineita levitettiin Suomessa lähes puolen miljoonan euron arvosta."
 

Yhteistyössä