Fiiliksiä kun usean samaa sukupuolta olevan lapsen jälkeen tuleekin eri sukupuolta oleva

No johan oli otsikko!

Meillä siis 3 tyttöä (kaikki alle 4v) ja odotan neljättä lasta rv 28+. Oltiin ihan varmoja että tämäkin on tyttö ja vaatteita laittelin kaappiin valmiiksi ja ostelin uusiakin ihan reilusti. Viime viikolla kävin äitipolin kontrollissa ja siellä lääkäri sanoi minun odottavan poikaa. Kyllä meni pasmat sekaisin. Ei siinä etteikö poika ole ihan yhtä tervetullut, mutta jotenkin outo olo kun on noita tyttöjä vain. Vaatekaapin sisältö menee uusiksi ja osa tavaroistakin. Huutonetistä olen huudellut joitakin vaatteita ja tuntuu tyhmältä kun en oikein osaa miettiä mitä pojalle pitäisi hankkia :) Joo kuulostaa tosi tyhmältä.

Minkäslaisia kokemuksia teillä?

AIHA
 
Meillä on kaksi ekaa tyttöjä ja kolmas (ja neljäs) olikin sitten poika. Itse koko odotusajan väitin että tyttö on tulossa. Mun vanhemmilla on 3 lasta, tyttöjä. Äidin kanssa puhuin aina kolmosen odotusaikana siitä kolmannesta tytöstä. Kerran sitten tuli puheeksi, että mitä jos se onkin poika... Olin ihan että niin, tietenkin siihenkin on mahdollisuus. :LOL: Sitten kun kolmas lapsemme syntyi, ja mies huudahti sukupuolen nähtyään, että se on poika. Minä silmät suurena, että poika?? :D :heart:

Olihan se outoa alkuun. Pyllyn pesussa sormet töksähti aina pippeliin. Piti se homma opetella tekeen vähän eri tavalla. :D Poikien vaatteita en ollut koskaan niin kattellut, ja se oli sitten ihan outoa katsella ja ostella niitä. Kun oli tottunut siihen possunpunaiseen rimpsu- vaatemallistoon. Siellä synnärillä poika pissasi kaaressa pissat suoraan lääkärin taskuun. :LOL: Tää oli kans yksi ihmetyksen kohde, että miten se pissa lentääkin niin pienellä niin komeassa kaaressa. Oli monta kertaa oma paitakin pissassa, ennenkuin opin oleen vähän varovaisempi vaipan vaihdossa. Ja nyt kun nuo meidän pojat on kasvaneet vähän isommiksi (3v ja 1,5v) on meno ihan erilaista kuin tytöillä. Kuhmuja on ollut enemmän kuin tytöillä yhteensä tähän mennessä. Ja monta sydänkohtausta olen meinannut saada, kun poikien päättömyyksiä kattelee ja estelee. :D
 
Heips,

Ei kuullostanut yhtään tyhmältä =) . Meillä tosin on kyllä molempia, tyttöjä ja poikia, mutta ovat syntyneet sillä tavoin "sarjana". Siis kaksi vanhinta on tyttöjä, sitten syntyi peräkkäin kaksi poikaa ja kuopus on tyttö. Olisikohan niin, että sulla vain meni ns. pasmat niin uusiksi kun ajattelit ensin tytön nytkin olevan tulossa ja siksi se tuntuu niin oudolta tai vaikealta pojalle vaatteita yms. hankkia. Mä muistan että kun vanhinta pojista odotin, nautin todella siitä että sain laittaa niin pikku prinssin vaatteita. Ompelen paljon ja oli niin ihana väkeltää sellaista 62cm kauluspaitaa :heart: Oli oikeastaan kivaa vaihtelua laittaa kaikkea pientä pojalle. Noh sitten kahden pojan jälkeen kun annettiin varovasti ultrien perusteella ymmärtää tytön olevan tulossa - jestas mähän aivan riehaannuin noiden tyttöjen vaatteiden kanssa (vaikka ei ollut täyttä varmuutta sukupuolesta...).

En nyt tiedä onko tästä selostuksestani mitään apuja, mutta hanki pojalle kaikenlaista ihan erilaista kuin tytöille. Minusta oli ihana etsiä vaaleansinisten hempeiden vaatteiden rinnalle, pieniä farkkuja, slipovereja, sporttisia vaatteita, tossuja jne. Huutiksesta varmasti löydät kaikkea kivaa. Laita pojalle valmiiksi "poikien värisiä" petivaatteita jne. Kyllä sä vielä vauhtiin pääset :wave:

Mukavaa loppuodotusta sinulle!!!

Helmiina
 
Piti vielä lisäämäni että, se poikien pyllyn pesu on jopa helpompaa kuin tyttöjen ja kuten jo Äiti-83 kertoi näistä suurista "kaarista"... Siinä sinulle onkin ihmettelemistä. Pienenä vinkkinä voin kertoa, että älä vaihda pikku vesselille vaippaa juhlatamineet yllä. Meillä sattui kerran, kun olimme juhliin lähdössä ja minä viimesen päälle "stailattuna" vaihdoin lähtiessä pojalle vaipat... Sainkin rinnuksilleni komean suihkun suoraan hoitopöydältä. Poika imi vain tyytyväisenä nyrkkiään ja minä kattelin suu auki sitä AINOAA sopivaa parempaa puseroani :LOL:

Neuvolan terkka kertoi yhdestä pikku miehestä, joka oli neuvolassa heittänyt hienon kaaren hoitopöydältä suoraan terkkarin käsilaukkuun. Jo oli ollut "sihti kohdallaan"!!! :LOL:

 
Täällä kans yks mamma jolla kolme poikaa ja nuorimmainen on tyttö. Odotusaikana kaikki sanoivat et neljäs poika sieltä tulee, mut eipä tullutkaan :D . Muistan kuinka mies sanoi minulle, et se on tyttö,kun neiti oli tullut maailmaan. Aluksi meinasi vaan aina sanoa et "meidän pikku-ukko",mut sitten heti korjaamaan et pikku neiti :heart: . Sit sellaisen huomion tein (heti neitin syntymän jälkeen) myös et kun tuli puhetta muksuista, niin piti oikein keskittyä sanomaan et meillä on kolme poikaa ja yksi tyttö.

Vaatekaappiin on tullut "tyttömäisiä" värejä poikien vanhojen vaatteiden seuraan ja itsekkin on alkanut katsella aina esim. alekoreista myös tyttöjen vaatteita ainaisten poikien vaatteiden lisäx. Hanki rohkeesti poikamaisia vaatteita ja tavaroita tulokkaalle. =)

Hyvää loppu odotusta!
 
Ei ihan kuulu tähän aiheeseen, mutta kirjoitanpa silti. Omilla vanhemmillani on kuusi lasta, joista viisi tyttöjä (4+1+1). Kahdella isosiskollani yhteensä neljä tyttöä. Toivon, että mä olisin se, joka viimein tekee pojan. :D

Emilia ja masu 10+3
 
Kahden pojan ajateltiin meille lapsiksi riittavan kunnes sitten pillereista huolimatta huomasin viime jouluna odottavani! Ihana iso joulu-lahja. Mies oli vakuuttunut etta oma jalkapallotiimi saa vahvistusta mutta minulla oli alusta asti vahva tytto-olo. yritin olla toivomatta liikaa etten sitten "pettyisi" ja katselin kaupoissa vain pojan vaatteita. Rakenneultrassa veikattiin tyttoa mutten vielakaan oikein uskaltanut iloita asiasta. rv24 sanoi kaksi laakaria etta kylla tama on ihan vissi tytto, niin esitteli vauva ujostelematta paikkojaan =) :heart:
Kuitenkin olin niin tottunut poikiin etta aina puhuessani vauvasta sanoin "he" ihan tahtomattani enka "she" (asun ulkomailla). Kesalla tytto sitten saapui ja mentiin koko perhe onnesta sekaisin! :heart: :heart: :heart:
 
Moi!

Voi, olipa ihana aihe!!!
Kommentoida en vielä omakohtaisesti voi kun meillä on 4 poikaa ja tästä viidennestä ei vielä tiedä...mietin vaan kovasti juuri noita juttuja, että mitäs jos oikeasti nyt onkin tyttö, miltä se tuntuu jne...tervetulleita toki on molemmat mutta olisihan se järkytys jos sieltä tulisikin tyttö!!! Itse ajattelen tämänkin olevan poika, ei sitä enää osaa ajatellakaan muuksi...aion kyllä ultrissa kysyä, näkyykö...Miekkonen väittää tämän olevan tyttö..saapa nähdä!=)

T:Möökö ja muru 18+3 :heart:
 
Hiphei! Itselle syntymässä esikoinen. :heart:

Mutta itse olen perheestä jossa ensin syntyi 6 tyttöä peräkkäin, josta olen kuopus ja sitten syntyi lopulta poika =) On todella ihana perhe meillä, vanhin siskoni on 44, sitten 42, sitten 34, sitten 33, sitten 32, mä itse 28 ja veljeni 22. Veli on niin mahtava tyyppi ja tyttöjen suosiossa, osaa olla niin hyvä heille ja tietää paljon tyttöjen jutuista! :wave:

Hyppäsin varmaankin näin aamutuimaan vähän asian viereen :eek: :flower:

 

Yhteistyössä