Fiilikset tulevasta toisesta synnytyksestä vrt. ensimmäiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chala

Aktiivinen jäsen
04.06.2008
15 887
1
36
Olen saanut kummeksuvia katseita kavereilta kun olen vastannut näihin "no kammottaako jo kun kohta joutuu taas synnyttämään" -kyselyihin että ei kammota yhtään, ihan innolla odotan että pikkuinen syntyy ja vaikka tiedän että se sattuu ihan h*lvetisti, on tavallaan mukavampi tietää mitä on edessä.

En mä ennen ensimmäistä lastakaan pelännyt koska en osannut pelätä sitä tulevaa, mutta nyt ilmeisesti pitäisi :D Mä taas ajattelen että kun ekastakin selvisi hengissä niin eiköhän toisestakin :D

Mites te muut. Oletteko kammonneet tokaa synnytystä kun tiedätte mitä odottaa, vai löytyykö muita yhtä hulluja kuin minä? Onko ensimmäinen synnytys sujunut "hyvin" tai "helposti" vaiko jotenkin muuten?

Ei kammottanut toisen tekeminen, mutta tämän kolmannen ulospuskeminen kyllä askarruttaa kovasti. Olen siis ihan viimeisilläni ja tuumin, että mihinkähän sitä on itsensä järjestänyt...

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Ei kammottanut toisen tekeminen, mutta tämän kolmannen ulospuskeminen kyllä askarruttaa kovasti. Olen siis ihan viimeisilläni ja tuumin, että mihinkähän sitä on itsensä järjestänyt...

Miten sulla kaksi ensimmäistä on sujunut? Oliko muuten toinen synnytys nopeampi kuin ensimmäinen? Itse niin kovasti elättelen toiveita että pääsis vähän vauhdikkaammin tällä kertaa itse asiaan :D

Ihan normi alatiesynnytyksiä ovat kaksi ekaa olleet, pitkiä tosin. Lapsillani on vaan sen verran ikäeroa, että toinen synnytys oli koko lailla samanlainen kuin eka. Nyt elän toivossa, että pääsisin hieman helpommalla.

Mä odotan kans innolla synnytystä. Ja kovasti toivon, että saisin nyt vähän luonnollisemman synnytyksen. Eka kun oli täysin "keinotekoinen" ja musta tuntuu että olen jäänyt jostain paitsi kun en ole saanut kotona laskeskella suppareiden välejä tms. ...tosin jos tämä ei la:uun mennessä lähde itsekseen syntymään, lienee taas edessä käynnistys.

Mä innolla odotin toisen syntymää, koska eka oli niin pitkä, tuskanen ja muutenkin vähän hankala niin en pystynyt oikein olemaan siinä itse tapahtumassa läsnä. Toinen synnytys olikin jotenkin sellasta mitä odotinkin. Vaikka siinäkin omat kauhistuksensa oli.. napanuora kaulan ympärillä, vihreä lapsivesi, ja mulla suuri verenhukka... Silti pitäisin tota toista synnytystä en nyt parempana, mutta olin paljon enemmän läsnä kaikessa mitä tapahtui.

Pelotti ja ihan sikana, johtuen siitä et esikoisen synnytys meni ihan persiilleen. Mutta jos meille kolmas lapsi tulee niin varmaan odotan synnytystä innoissani, sen verran hyvin meni :D Itse asiassa aina synnärin ohi ajaessa mulle tulee tippal linssiin :D

...niin ja siis verrattuna ekaan synnytykseen, niin en sitä mitenkään pelännyt/jännännyt. Ja tosiaan yliaikakontrollista kiireellisesti käynnistettiin. Ihan ok fiilis siitä jäi vaikka loppujen lopuksi aika vähän jäi kyllä muistikuvia kun kaikki eteni niin vauhdikkaasti.

Ensimmäiseen lähdin vähän sillain "soitellen sotaan". Meni ihan jees, mutta en kokonaisuudessaan ole tyytyväinen. Seuraavaa en millään lailla pelkää, ennemmin odotan innolla. Yritän valmistautua sekä henkisesti että fyysisesti paremmin, että synnytyksestä tulisi kokonaisuudessaan onnistuneempi kokemus.

Ja toivon kaikki sormet ja varpaat ristissä, että saan maksusitoumuksen haluaamani sairaalaan. Muuten voi olla, että joudun synnyttämään Suomessa, koska espanjalaisissa kunnallisissa on niin hirveän medikalisoitua synnyttää ja niiden sektioprosentit on lähelle 50 :x

Ihana että teillä on ollut hyviä kokemuksia ja valoisat fiilikset ainakin pääsääntöisesti :)

Musta tuntuu että en senkään takia edes osaa/viitsi ajatella itse synnytystä ja kaikkea siihen liittyvää kun valmiiksi ajattelen vain esikon hoitojuttuja ja kaikkea häneen liittyvää sitten kun hetki koittaa. Tuskin pelokkain mielin olisin synnyttämään lähdössä muutenkaan, mutta ehkä eri tilanteessa saisi lietsottua itselleen jotain paniikkia kun joka paikasta toitotetaan miten kauheeta se on kun kohta taas joutuu synnyttämään :D

Jep, kyllähän se niin on, että synnyttäminen on ihan elukan touhua, mutta kun on jo pari kertaa hengissä selvinnyt, niin eiköhän se homma hoidu tälläkin kertaa. Minäkään en ole hirveästi ehtinyt ajattelemaan koko asiaa. Jännä juttu kuitenkin, että tällä kertaa tuntuisi mietityttävän kaikista eniten, että meneehän kaikki varmasti hyvin.

Yhteistyössä