minulla on kipuja myös öisin. Tosin vaivana on myös välilevy rappeuma, joka ajoittain aiheutta vihliäisiä kipuja ja pahimmillaan vie jalat alta. Fibro oireilee kokoajan! Ajoittain on hieman parempia jaksoja. Toistaiseksi olen pystynyt olemaan töissä, pienellä joustolla. Välillä tekee tosi tiukkaa, jos huono unta kestää yli viikon. Sairalomapäivistä ei ole juuri hyötyä koska palautuminen on niin hidasta ja toisaalta pidempi loma aiheuttaa vaikuksia ponnistella taas arjen akataulujen kanssa. Lääkkeet on olleet kokeilussa, mutta koin ne jotenkin minulle sopimattomiksi. Nyt en ole uusia lähtenyt kokeilemaan, kun yritämme vauvaa.
Olen aika vähän ehtinyt paneutumaan sairauden kulkuun ja paranemiseen, kun jokaisesta päivästä selviytyminen on vienyt kaikki voimani. Jos olen oikein ymmärtänyt niin oireet voi helpottaa tai toisilla kadota kokonaan ja sitten ilmaantua myöhemmin uudestaan. Kaksi tuttavaa on saanut fibro epäilyn aikoinaan, eivätkä enää kärsi silloisista oireistan, mutta liekkö tuo heillä ollut kuitenkin jotain muuta.
Itse yritän jaksaa jollain ilveellä toiveikkaana ja elää hetkessä. Toivon että raskaus aika olisi hieman helpompi ja ennen kaikkea odotan että saan jäädä kotiin. Omat rutiin helpottavat minulla jaksamista ja tarpeen vaatiessa voi aina levätä toisin kuin töissä.
Minkälainen tilanne sinulla on?