Femilarista kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja neitokainen
  • Ensimmäinen viesti
neitokainen
Kysymyksiä siis... mitä ajatella? Onko normaalia?

Olen syönyt nyt 2 liuskaa Femilar-pillereitä, heti Mercilonien jälkeen. Ensimmäiset menkat jäi pois (kuulemma normaalia?), mutta nyt näyttää että toisetkin jäi, koska huomenna jo aloitan syömään kolmatta liuskaa.

Sinänsä ei haittaa ettei vuotoa tule, kun on tuota endoakin ollut (sen takia pillereitä syön), mutta kun seksiäkin on tullut harrastettua. Ei ole oireita menokoista, ei raskaudesta. Kuinkas kauan odottelen vuotoa ennen kuin gynelle taas hyppään?

Willa
Ihan on normaalia. Tai sitten sekin, että tiputtelee kaiken aikaa. Alkuun mulla jäi menkat pois ja sitten jossain vaiheessa tiputteli ainakin vuoden verran ennenkuin homma tasoittui. Mulle ei Femilarit käyneet. Vaihdoin hormonikierukkaan.

Lähes vuodoton
Olen käyttänyt Femilaria nelisen vuotta ja minulla on menkat ehkä kolme kertaa vuodessa ja nekin voivat tulla kesken pillerien syöntijakson. Soitin asiasta gynelle ja hän sanoi, että on normaalia: ""Eikö ole vain mukavaa, ettei ole menkkoja?"" No, ensin huolehdin just, että jos oisin raskaana ja tein muutamia testejäkin. Sit toinenkin gyne vakuutti, että Femilarilla menkat voi puuttua, mutta se ei haittaa - pillereillä kierto on aina keinotekoinen. Kolmas gyne kohotteli kulmiaan, että on sitten ainakin jännitystä elämässä. En kyllä jaksa enää jännittää, vaan olen tyytyväinen, että runsaat vuodot jäivät.

neitokainen
Kiitos vastauksista.

Mulla on oikeastaan aina ollut (viimeiset 10 vuotta) hyvin niukat menkat, ja siitä huolimatta onnistuin saamaan endon (no, äidiltä perittyä). Joten mulle sopii (käytännössä) että menkkoja ei tule, ja sekä endon uusiutumisen takia on hyvä kun vuotoa ei ole. Mutta kun sitten kuitenkin miettii sitä toistakin vaihtoehtoa pakostikin. En tosin nyt enään taida sitä ajatella.

Olen monta vuotta syönyt pilsuja aina kolme liuskaa putkeen, eli menkat vain sitten noin parin kuukauden välein. Se on sopinut mulle. Mutta iän ja tupakoinnin takia jouduin muuttamaan Mercilonista nyt sitten tähän Femilariin. No onneksi ei ole tullut muita oireita, kuten tiputtelua.

Yhteistyössä