femilar

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Joku täällä oli saanut tuon merkkisiä pillereitä kun hormonikierukka, rengas eikä mitkään pillerit käyneet. Mikä noissa pillereissä sitten on niin erikoista, että ne kävi? Vai oliko vaan tuuria, että just noi sitten kävikin vaikka muut ei käyneet?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.08.2005 klo 17:30 vieras kirjoitti:
Joku täällä oli saanut tuon merkkisiä pillereitä kun hormonikierukka, rengas eikä mitkään pillerit käyneet. Mikä noissa pillereissä sitten on niin erikoista, että ne kävi? Vai oliko vaan tuuria, että just noi sitten kävikin vaikka muut ei käyneet?

Mulla on menossa eka laatta. Ne on tarkoitettu yli 40v:lle mutta minä olen vasta 30v ja sain ne. Eli nuoremmillekkin annetaan. Mulle ei muu käy. Oli jo kuparikierukkakin mutta vuoto sitä luokkaa että luovuin siitä.
Muut pillerit mulle ei sovi vaan tuli jo vaarallisia oireita(päänsärky, puutuminen ymymym).
Femilarissa on luonnollista hormoonia toisin kuin muissa, joissa se on synteettistä. Siksi se sopii yleensä paremmin kuin tavalliset pilsut.
Ne on kaksivaihepillerit eli puolet kuusta 1mg:sta ja puolet 2mg:sta pilleriä. Eli on tarkkaa mistä kohtaa lattaa syö. Mutta mukana päivämäärätarra ja ohjeet. Helppoa.
Alussa alkoi kerääntyä nestettä taas :( ja pelästyin että eikö nämäkään sovi mutta saan näemmä nesteen pidettyä kurissa juomalla vettä ja vihreetä teetä...toistaseks ainakin.
Lisäksi tullut hiukan puutumista raajoissa. Seuraan tilannetta. Jos pahaksi menee, joudun lopettamaan ja sitten onkin iiiiso ongelma mitä sitten.
Kasvot mulla ollu aina sileet ja puhtaat mutta nyt hormooni pukkaa välillä näppyä esiin :( Että aika näyttää sopiiko pilleri.

Kiitos vastauksesta!

Pitänee siis munkin marssia vielä kerran tuonne ehkäisyneuvolaan ja pyyttää vielä noi kokeeksi. Tein nimittäin päätöksen, että enää en uutta rengasta laita, jos vaan ens viikon vielä kestän näitä oireita kun sitten on se taukoviikko edessä. Sen jälkeen vois luontevasti siirtyä käyttämään jotain muuta menetelmää.

Lisääkin kokemuksia saa toki kirjoittaa! Luen ihan mielelläni käyttökokemuksia näistä lisääkin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2005 klo 16:49 nytkypylly kirjoitti:
minkä hintaisia nää sitten on? ja jos kerran on hyviä, niin miksi niitä pihdataan sinne yli neljäkymppiseksi ;) ?

En muista hintaa, syön vasta ilmasta 3kk pakettia. Mutta kysyin apteekista pari viikkoa sitten ja se oli aika halpa. Jotakin muuta pilleriä halvempi.
Kai sitä annetaan vasta vanhemmille kun se on mun ymmärtääkseni ns hormoonikorvaushoidoksi etupäässä eli esim vaihdevuosioireisiin tarkoitettu ja toki ehkäisemään myös. Mutta ehkäisyteho on huonompi kuin muissa pillereissä!!! Ja siksi ne käy vanhemmille koska heillä on hedelmällisyys muutenkin laskenut jo, mutta mulle ei tätä kerrottu vaan löysin sen netistä :o Syönkin nyt niitä sitten epävarmuudella, että pitävätkö kun olen vasta 30v.
Niin, muistinkohan kertoa kysymyksen aloittajalle tämän seikan?

Yhteistyössä