FB:n siivoustalkoot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Voisiko joku ystävällinen kehitellä FB:hen kesälle tai syksylle semmosen "valtakunnallisen" siivoustalkoot tapahtuman?
Mä tekisin mutten osaa...

Idea ois se että kuka tahansa vois osallistua siihen ja sinä päivänä kuin se tapahtuma on niin vois jokainen osallistuja hyvällä omalla tunnolla poistaa kaikki ne "kaverit" ketä ei haluu siel olevan muttei kehtaa niitä tosta noin vaan poistella.

Minä kyllä siivoilen jatkuvasti turhia pois jos semmoisia on. Mutta hyvin usein kuulee: "en mää kehtaa sitä poistaa kun mitä jos se tulee kysyy" tai "mitä se meinaa jos mä poistan sen" yms.

Tuon tapahtuman avulla kaikilla ois hyvä omatunto siivoilla FB:tään.

Mikä estää poistamasta? Pidän kaverirajani maks. 20 hlöä ja jotka haluan pitää sekä jakaa kaikki juttuni. Porukkaan eksyy aina kaveri-imureita, jotka keräävät määrää kuin laatua. Sellaiset eivät edes huomaa, jos poistan itseni heidän kavereistaan noin 200 kaverin joukosta.

Olen sitä mieltä, että jos Facebookissa on idea päästä jakamaan elämäänsä, niin pitäähän ne toisten jutut jaksaa lukea ja ottaa kantaa. Liian suuri määrä kavereita vie liikaa aikaa (olen perusteellinen) ja niin moni ilahtuu, jos joku jaksaa vastata heille ystävällisesti.

Joten tee itsellesi hyvä palvelus ja lisää laatua FB-elämääsi. Poista ne ihmiset. Kyse ei ole mistään vakavasta.

Mä poistelin sieltä kaikki tutut pikkuhiljaa, ja jäljelle jäi vaan ihmisiä joita en tunne. Lopulta poistin koko profiilin.

Ei facessa tarvitse olla yhtään kaveria, jos on kiinnostunut vain esim kirjottelemaan ryhmissä. Sivutykkäyksiä kun on niin kyllä siellä sitä juttutulvaa riittää muutoinkin ihan liikaa.
Itseäni ei kiinnostanut koskaan mitä ihmiset päivitteli, enkä päivitellyt itsekään mitään. Evvk ihmisten tekemiset. Uutisia tuli seurattua ja parissa ryhmässä keskustelin.. kunnes pää räjähti niidenkin osalta.

Miksi sä ap oletat että ketään kiinnostaa mitä kavereita roikotat listoillas. Ihan turhia koko kaverilistat.
Jos joskus teen vieläprofiilin faceen, otan 0-1 kaveria.

• Tykkää
Reactions: Fukitol
Mun mielestä vois sit aloittaa aapeen kaltaisista ihmisistä. -Silleen, että ihan itse poistavat itsensä sieltä, jos kerran kavereista on noin paljon päänvaivaa.

Ei siellä kaverilistaa tarvita, jokaisen kaverin voi hyvin poistaa. Vaikka itse haluaisi facessa vielä olla.
Mä kyllä suosittelen että joskus poistuu facesta kokonaan, tai pitää ainakin parin kk taukoa. Siellä tulee liikaa informaatiota päähän, jota ei tarvitse mihinkään.

Mä poistelin sieltä kaikki tutut pikkuhiljaa, ja jäljelle jäi vaan ihmisiä joita en tunne. Lopulta poistin koko profiilin.

Ei facessa tarvitse olla yhtään kaveria, jos on kiinnostunut vain esim kirjottelemaan ryhmissä. Sivutykkäyksiä kun on niin kyllä siellä sitä juttutulvaa riittää muutoinkin ihan liikaa.
Itseäni ei kiinnostanut koskaan mitä ihmiset päivitteli, enkä päivitellyt itsekään mitään. Evvk ihmisten tekemiset. Uutisia tuli seurattua ja parissa ryhmässä keskustelin.. kunnes pää räjähti niidenkin osalta.

Miksi sä ap oletat että ketään kiinnostaa mitä kavereita roikotat listoillas. Ihan turhia koko kaverilistat.
Jos joskus teen vieläprofiilin faceen, otan 0-1 kaveria.
Peesi.
Ei facessa tarvitse kavereita mihinkään, ellei ole stalkkaaja tai tyrkky. Siellä voi surffailla ilmankin.

Ap, tuli mieleen, että jos moinen "siivouspv" olisi, niin sittenhän ne kotkottajat vasta näkisivät vaivaa kun olet ne kavereistas poistanut, jos siis omistat listoillasi jotain jäkättäjäkyyliä. Tuollasena päivänähän ne kyttäisi tarkkaan listaansa. Muuten eivät ehkä huomaisi ollenkaan että olet ne poistanut.

Ottakaapa ihmiset huomioon että käytös FB:ssa on yhtälailla sosiaalista käytöstä. Sanoisitko oikeassa elämässä toiselle että "en halua olla sun kaveri enää"? Mitäpä luulet, mikä olisi vastareaktio?

Minua ainakin loukkaa tuollaiset asiat. Yksikin tuttu oikein mainosti poistavansa "turhat ihmiset" listoilta. Tuli mieleen postata että "aijaa, no haista sinäkin pas*a, kiitos näkemiin". Poistin sitten itseni samantien.

Minä en poista ketään listoilta, koska se on tökeröä. Jos asia on niin arkaluontoinen ettei sitä halua kaikille näyttää, ottaa vaikka puhelimen käteen ja soittaa sitten kaverille. Netissä MIKÄÄN ei ole yksityistä, ei edes yksityisviestit.

Jos nämä poistelijat tulee vastaan jossain oikeassa elämässä, miksi edes tervehtisin tai olisin ystävällinen? Se että poistaa listoiltaan, on sosiaalinen teko sosiaalisessa ympäristössä, ei se että se tapahtuu netissä poista niitä tuntemuksia tai seurauksia joita siitä teosta seuraa.

Aapeen kaltaiset poistaisin heti kyllä oma-aloitteisesti. Mikä on motivaatio tällaiseen "siivoukseen", ihmettelen vaan. Ihmiset ei katoa minnekään, vaikka heitä ei tapaa niin he silti jatkavat olemassaoloaan jossain päin maailmaa, ja heilläkin on tunteet.

Ottakaapa ihmiset huomioon että käytös FB:ssa on yhtälailla sosiaalista käytöstä. Sanoisitko oikeassa elämässä toiselle että "en halua olla sun kaveri enää"? Mitäpä luulet, mikä olisi vastareaktio?

Minua ainakin loukkaa tuollaiset asiat. Yksikin tuttu oikein mainosti poistavansa "turhat ihmiset" listoilta. Tuli mieleen postata että "aijaa, no haista sinäkin pas*a, kiitos näkemiin". Poistin sitten itseni samantien.

Minä en poista ketään listoilta, koska se on tökeröä. Jos asia on niin arkaluontoinen ettei sitä halua kaikille näyttää, ottaa vaikka puhelimen käteen ja soittaa sitten kaverille. Netissä MIKÄÄN ei ole yksityistä, ei edes yksityisviestit.

Jos nämä poistelijat tulee vastaan jossain oikeassa elämässä, miksi edes tervehtisin tai olisin ystävällinen? Se että poistaa listoiltaan, on sosiaalinen teko sosiaalisessa ympäristössä, ei se että se tapahtuu netissä poista niitä tuntemuksia tai seurauksia joita siitä teosta seuraa.

Aapeen kaltaiset poistaisin heti kyllä oma-aloitteisesti. Mikä on motivaatio tällaiseen "siivoukseen", ihmettelen vaan. Ihmiset ei katoa minnekään, vaikka heitä ei tapaa niin he silti jatkavat olemassaoloaan jossain päin maailmaa, ja heilläkin on tunteet.

:rolleyes:

Kyllä Facebookista saa poistaa vaikka kaikki, poistaisithan sinäkin aapeen. Mitäs "tuntemuksia ja seuraamuksia" ajattelit tuon aiheuttavan?
Hyvä että muistutit ihmisten vielä jossain jatkavan olemassoloaan FB;stä poiston jälkeenkin. Ap ei varmasti ymmärtänyt sitä. o_O

Yhteistyössä