FB: Mitä tekisitte tällaisessa tilanteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "venla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"venla"

Vieras
kun siskoni on hyväksynyt kaverikseen ihmisen, jonka kanssa mulla meni välit poikki jo kolmisen vuotta sitten. Tämä kyseinen ihminen sekaantui elämääni hyvin ikävällä tavalla, eli soitteli muka siskonani sairaalaan jne. ja sai minusta tietoja, jotka eivät todellakaan hänelle kuuluneet. Nauroi mulle jälkeenpäin, miten helppoa oli saada minusta tietoja ja meni kuulemma täydestä, että hän muka olisi sisareni.

Olin siis joutunut sairaalaan, niin tämäpä soitti sinne ja antoi neuvoja, mitä lääkkeitä mulle ei saa antaa ja oli kysellyt miksi olen sairaalassa ja mitä lääkkeitä mulle on annettu. Hyvin oli tiedot kuulemma saanut. Terveyskeskuslääkärillekin oli soittanut, silloiselle omalääkärilleni.

Olin silloin irtautumassa vaikeasta lääkeriippuvuudesta, jolloin tämä ihminen tuli mulle esittelemään ja kehuskelemaan, mten hän saa käyttää rauhoittavia ihan miten paljon haluaa, kun hänellä on perheystävänä terveyskeskuksen ylilääkäri. Tuli heiluttelemaan nenäni eteen lääkkeitään ja sanoi mm. "kato mitä mulla on, näist tulee tosi hyvä olo! ai nii mut sähän et näit enää ikinä saakkaan, hihi hihi" jne. (lääkevieroitus kuitenkin onnistui, lopetin lääkkeet omatoimisesti enkä mennyt mihinkään vieroitukseen tms. Nyt neljäs vuosi ilman kyseisiä lääkkeitä :) )

Oli yhteisen tuttumme kanssa nauranut mulle, kun olin lihonut ja heidän mukaansa "pahasti rupsahtanut" ja muuta mukavaa. Olivat ruotineet pukeutumistani yms. ja tämä ihminen tuli itse mulle kertomaan, millä nimityksillä minua oli haukuttu. Kun kysyin, miksi haluaa näitä mulle kertoa, sanoi, että "haluan vaan olla rehellinen."

Asuu tässä lähistöllä, joten tulee vastaan silloin tällöin. Kun kävelee jonkun kanssa, alkaa minut nähtyään kuiskia kaverilleen ja virnuilla. Joskus puhuu ohimennessään kuuluvalla äänellä "on se hirveen lihava nykyään, hihi" Aikuinen ihminen kuitenkin... niin, siskoni sanoi, että kyllä hän saa sen kaverikseen hyväksyä, eihän se HÄNELLE ole mitään tehnyt! :/

Mitä te tekisitte mun tilanteessani? Pitäisikö mun poistaa siskoni FB-kavereistani? En vaan voi hyväksyä sitä, että hänellä on tuo paskiainen kaverinaan :(

[QUOTE="venla";22377379]
Mitä te tekisitte mun tilanteessani? Pitäisikö mun poistaa siskoni FB-kavereistani? En vaan voi hyväksyä sitä, että hänellä on tuo paskiainen kaverinaan :([/QUOTE]

No sä et voi puuttua sisaresi kavereihin joten ainoa keino taitaa olla se, että poistat itse sisaresi kavereistasi.

Jos sairaalasta on oikeasti annettu sun tietoja, niin kannattaa pistää kyllä sairaala lujille, ei tuollaisia tietoja saa antaa kenellekään ilman lupaasi - ei edes puolisolle. Mäkin viime kesänä jouduin synnytyksen jälkeen kaavintaan, mies joutui lähtemään sieltä ennen isompien lasten vuoksi, silloinkin kysyivät saavatko soittaa hänelle...

[QUOTE="venla";22377497]Ai, en tiennytkään, että tällä palstalla juuri Sinä olet se, joka määrittelee, mikä kenellekin on ongelma =) Pyydän tuhannesti anteeksi :xmas:[/QUOTE]
Joo-o. Minähän en sitä määrittele, joskin olen tuhannen utelias tietämään mitä hevon helvetin vaikutusta sillä on elämääsi kenen kanssa siskosi on facebook-kaveri, olkoon vaikka Gorbatshovin? Mahtaa olla elämä hankalaa jos saa ongelman aikaiseksi siitä että jossain tietokannassa on nollan sijaan ykkönen.

:O Ihmettelen että siskosi on hyväksynyt tuollaisen kaverikseen! Mä en voisi olla edes ystävällinen sellaiselle joka olisi noin ilkeä mun siskolle... Sun siskon pitäisi olla lojaali sulle. <3

[QUOTE="Tuija";22377598]:O Ihmettelen että siskosi on hyväksynyt tuollaisen kaverikseen! Mä en voisi olla edes ystävällinen sellaiselle joka olisi noin ilkeä mun siskolle... Sun siskon pitäisi olla lojaali sulle. <3[/QUOTE]

No tätäpä minäkin ihmettelen. Se varmaan ottais kaverikseen mun eksänkin, joka aikoinaan hakkasi mut sairaalakuntoon :/ Ja Suski^^ olen laittanut asetukset niin että näkyy vain kavereille :)

[QUOTE="venla";22377606]No tätäpä minäkin ihmettelen. Se varmaan ottais kaverikseen mun eksänkin, joka aikoinaan hakkasi mut sairaalakuntoon :/ Ja Suski^^ olen laittanut asetukset niin että näkyy vain kavereille :)[/QUOTE]

No just... :O Tosi ikävää että sun sisko on tuollainen sulle. :(

todella kurjaa, että siskosi ja muut haluavat sinua noin satuttaa. mikä on tuon ääliön motiivi sinua noin loukata? ei varmaan ole mitään syytä siihen... jotkut ihmiset vaan ovat ilkeitä.

itse olen samanlaisessa tilanteessa, siskoni haluaa satuttaa minua, samoin hänen jo aikuinen poikansa. harkitsen vakaasti molempien poistamista kokonaan elämästäni, en tarvitse niin negatiivisia ihmisiä elämääni sitä hankaloittamaan entisestäänkin.

ehkä sinun kannattaisi puhua asioista siskosi kanssa, kysyä miksi hän haluaa olla tekemisissä ihmisen kanssa joka sinua noin on loukannut... ja sitten ehdottomasti katkaiset kaikki kanssakäymiset tuota ääliötä kohtaan. valitettavasti maailmassa on ilkeitä ihmisiä, enkä ikinä opi tajuamaan miten he pystyvät tuollaiseen käytökseen ja mitä iloa heille on toisille mielipahan aiheuttamisesta.

voimia. ja hyvää jatkoa päihteettömänä! :)

Jos joku olis mun siskolle noin törkeä ja satuttanut paljon, niin en IKINÄ hyväksyis tuollaista kaverikseni!! Sillä kyllä se ois mullekin pahaa tehnyt, jos se ois noin julma ollut/on mun siskolle!! Ihan sairasta touhua ja tooooooooosi lapsellista!! Taitaa pönkittää tuolla vaan omaa huonoa itsetuntoaan, niin että oikein saa tyydytystä nauraa muille!! Kyllä täytyy ihmetellä siskos ratkaisua :( Mutta tosiaan estä koko hlö niin se ei näe sua koko fb:ssa, eikä siis mitään sinun kirjoituksiakaan siskosi seinällä!!

Toinen vaihtoehto, mutta ei kiva enkä tiedä edes onnistuisko/haluaisitko, mutta..
Et estä tätä hlöä fb:ssa ja "toivot" että se takertuu johonkin sun kirjoituksiin tai kirjoittaa sinusta jotain vmäistä tms.. Eli jos menis oikein pahaksi, niin voisit nostaa syytteen kunnianloukkauksesta tai "uhkailla" häntä sillä, jos jatkaa tuollaista häiriköintiä naamatusten/netissä!! Niin pamautat sille, että jos tuo ei lopu niin teet näin ja näin, niin katsotaan miten naama venähtää :)

Kunnianloukkaus: joka esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa,
taikka muuten kuin edellä halventaa toista.

Ja olen ymmärtänyt, että örkeä loukkaus on silloin kun tieto tai vihjaus on saatettu useiden ihmisten tietoon julkisesti

Yhteistyössä