FB: Kirjoittamattomia sääntöjä

  • Viestiketjun aloittaja heps
  • Ensimmäinen viesti
heps
Tein sen viimein ja liityin facebookiin. Paljon on opettelemista, mutta kaikista eniten kiinnostaa ns. kirjoittamattomat säännöt, joita kaikkiin yhteisöihin liittyy. Nyt listaa niistä, jotta ei tule heti mokattua pahasti. (Kirjoitetutkin säännöt kelpaa, tuskin löydän kaikkia niitäkään. :) )

Voi kertoa myös, jos joku/itse on mokannut fb:ssä. Siinäkin on opittavaa.
 
Hei ap
Seinälle ei tuu vastata jos joku laittaa sulle yksityisviestiä. Ja jos yksityisviesti (omasi tai tosen lähettämä) lähetetty usealle ja vastaat (tai kaverisi) siihen, ne vastaukset näkyy kaikille joille se alkuperäinenkin lähetettiin. Eli jos haluat pitää asian kahden välisenä, laitat aina oman "aloituksen" kyseiselle henkilölle välttääksesi elämäsi pahimman mokan. Nimim. kokemusta siitäkin.
 
vieras
Onko omahyväistä laittaa fb:n kuvia omasta kämpästään, vaikka sisustusratkaisuista, onnistuneesta kattauksesta/juhlista tai muusta? Ei siis usein, mutta jos on jokin erikoistilanne. Tuntuuko se kerskaamiselta?
 
ee
Alkuperäinen kirjoittaja Whoa Momma:
Alkuperäinen kirjoittaja Piltti85:
Alkuperäinen kirjoittaja Whoa Momma:
jos joku kirjottaa sun seinälle, niin vastaat siihen kirjotukseen etkä toisen seinälle. Sama toisinpäin.
aijaa.. kyl mä ainakin oon vastannu toisen seinällekki..
Oppia ikä kaikki.
Ainakin alkuun ei ollut edes muuta vaihtoehtoa kuin vastata toisen senälle. Nythän sit siinä on se kommentoi kohta, mutta kyllä mun mielestä oikeampi tapa on just vastata toisen seinälle.
 
f
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko omahyväistä laittaa fb:n kuvia omasta kämpästään, vaikka sisustusratkaisuista, onnistuneesta kattauksesta/juhlista tai muusta? Ei siis usein, mutta jos on jokin erikoistilanne. Tuntuuko se kerskaamiselta?
Ei ole omahyväistä. Pari kaveriani harrastaa tuota ja ainakin minusta on ihanaa katella niitä kuvia. Kyllä ne usein niitä 'tykkää' -kommentteja keräävätkin.
 
sitte
laita valokuvia harkiten, juurikin jotain "hauskoja" bile tms ryyppäjäiskuvia ei välttämättä halua kaikki nähdä. Jos taggaat ihmisen kuvasta niin kysy ainakin ensin saako kyseisestä kaverista julkaista siellä kuvia. Itse pyrin välttämään tuota ja rajaan jollain "photoshopilla" muut pois ettei näy kuin mä.
 
suski
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko omahyväistä laittaa fb:n kuvia omasta kämpästään, vaikka sisustusratkaisuista, onnistuneesta kattauksesta/juhlista tai muusta? Ei siis usein, mutta jos on jokin erikoistilanne. Tuntuuko se kerskaamiselta?
Tää oli yksi Tietoviikon kommentti:

"11. sääntö voisi olla myös statuspäivitysten piilottaminen. Jos kaverin hyvä elämä loistotöineen, sushineen ja veronpalautuksinen ärsyttää, voi yksinkertaisesti kahta nappia painamalla estää tämän kaverin statuksien näkymisen uutisvirrassa ettei vallan vihreäksi muutu. Samalla tavoin voi estää uutiset Mafia warsista, Farmvillestä ja kaikista kyselyistä.

Jos taas kaverin hyvä tuuri ilostuttaa, voi peukkua näyttäen ilmoittaa tykkäävänsä ystävien mahtavista onnistumisista :)
Taitaa olla asennekysymys... "
 

Yhteistyössä