Farmaseutti&aikuisopiskelu

• Viestiketjun aloittaja "jaahas"
  • Ensimmäinen viesti
"jaahas"
Hei, onko joku opiskellut "aikuisena" farmaseutiksi tai tietää muuten asiasta? Minua on viimeaikoina alkanut innostaa ajatus opiskelusta ja farmaseutin ammatti kiinnostaisi. Mutta tuntuu, että opiskelu olisi kohdallani mahdotonta. Asumme keskisuomessa ja farmaseutin opinnot suoritetaan joko helsingin tai kuopion yliopistossa. Onko jollain käytännön kokemusta, kuinka paljon opinnot vaatii läsnäoloja olisiko tämmöisen perheellisen suorittaa opinnot? Muutto ei ole mahdollista, eli etäopiskelu tms kiinnostaisi.

"mie"
Itsekin olen yrittänyt selvitellä samaa asiaa ja ymmärtääkseni farmaseutin opintoja ei ole mahdollista suorittaa etä/aikuisopiskeluna vaan opiskelu on 3v. kestävää kokopäiväopiskelua..Niin harmi, itse olen myös perheellinen ja asuntolainat yms. painaa päälle, joten ei ole mahdollista kolmeks vuodeks heittäytyä kokonaan opiskelijaksi..

farmaseutti
Farmaseutin tutkinto poikkeaa mielestäni aika lailla muiden ns. luettavien aineiden tutkinnoista. Farmaseutin tutkinnossa suoritettaan paljon labra tunteja ja päivät venyvät pitkiksi. Toki meilläkin oli perheellisiä aikuisopiskelijoita, mutta asuivat max 1-2 tunnin ajomatkan päässä yliopistolta.

"jaahas"
Tätä mä just "pelkäsin".
Mun olis taloudellisesti mahdollista alkaa kokopäiväopiskelijaks, mutta fyysisesti mun ei olis mahdollista opiskella 200-300km päässä kotoa. :(
Niinpä, just noi labrat vaatis läsnäoloa, ei taida onnistua suoritus kuin labrassa.

spc malliksi...
"geelin anti-inflammatorisia ja analgeettisia ominaisuuksia tutkittiin käyttäen seuraavia
yleisesti kivun ja inflammaation määritykseen hyväksyttyjä vakiomenetelmiä: karrageenin 4
aiheuttaman rotan käpälän turvotus, rotan traumaattinen edeema, hiivan aiheuttama kipu..."

Siis MIKSI????

Haaveammatti
Juuri samoja asioita olen nyt selvitellyt. Ei ole mahdollista opiskella etänä juuri niin sitten mitään. Se myös vähän ihmetytti, että aiemmista AMK-opinnoista en saisi hyväksiluettua muuta kuin ehkä jotain valinnaisia kursseja ja kielet. AMK-tutkintooni opiskelin aika paljon matikkaa, fysikkaa ja kemiaakin jonkin verran. Mitään ei hyväksilueta, koska AMK ja yliopisto eivät vastaa toisiaan. Mulla on myös pienet lapset. Motivaatio ja innostuneisuus farmaseutiksi lukemiseen olis kova, mutta asun vielä kauempana kuin tuo 200-300km, niin täysin mahdotonta... Harmittaa todella, että opiskelin AMK-tutkinnon, jolla en töitä saa, varsinkaan, kun sen jälkeen olen ollut 5v lasten kanssa kotona... Ja nämäkin haaveet tuntuvat romuttuvan täysin... :(

Yhteistyössä