Facebookista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi käyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi käyttäjä

Vieras
Miten te valikoitte kaverinne tuonne naamakirjaan?

Luulin että sinne otetaan sellaisa ihmisiä kenen kanssa ollaan tekemisissä tai ketkä ovat menneiden vuosien kavereita ja siksi kiva kuulla heistäkin. Nyt kun olen muita katsellut niin monilla tuntuu olevan 200-300 kaveria tuolla, käytännössä kaikki ex-luokkakaveritkin joista ei muista kuin hämärästi nimen.

Onko idea vaan kerätä mahdollisimman paljon "kavereita" ympärilleen? Itse en edes haluaisi tuollaista määrää vieraita ihmisiä päästää pällistelemään kuvia kotoani tai lapsistani. Haluan tuon profiilin olevan sellainen jonka esittelen vain niille ihmisille jotka todellisuudessa minut tuntevat tai ovat joskus tunteneet, sitä kautta saisi seurata lasten kasvamista ja toisten elämää.

Olen nyt laskeskellut että olen saanut facebookiin suurinpiirtein kaikki sellaiset kaverit joilla on minulle merkitystä ja keille halaun antaa mahdollisuuden seurata elämääni. 41 ihmistä. Enempään en tunne tarvetta.

Kuitenkin osa kavereista säälittelee minua kun en ole tuon suositumpi ja on tyrkyttämässä minulle kaikkia ex-rinnakkaisluokkalaisia joiden kanssa tuskin koko yläasteen aikana montaa sanaa vaihdettiin. Kun itse kyselen heiltä kuinka pitävät yhteittä näihin satoihin kavereihinsa niin käytännössä ei mitenkään. Ei heillä edes ole aavistustakaan mitä näille kuuluu eikä edes kiinnosta. Pääasia on vain saada uusia nimiä listoille.

Onko se kavereiden määrä todella joku status vai mistä tuossa on kysymys?

Ehkä jotkut kerää kavereita, mulla on muistaakseni jotain vähän alle 100kaveria ja ne kaikki on kyllä ollut mulle tärkeitä/kavereita ainakin jossain elämäni vaiheessa. En tietenkään ole kaikkien kanssa enää tekemisissä, mutta musta on kiva nähdä mitä esim. vanhoille työkavereille kuuluu ja kuvia niiden lapsista yms. Itseasissa ne ihmiset kenen kanssa eniten olen tekemisissä elämässäni eivät edes ole facebookissa..

En oo hyväksynyt kaikkia kaveripyyntöjä mitä mulle on tullut. Esim. mieheni epämääräset kaverit joita oon nähnyt esim. kerran jossain baariss saattaa äddätä mut.. yms..

Mulla ei ole Facebookissa profiilia mut toisessa ulkolaisessa samanlaisessa on ja siellä mulla on lähinnä kavereita ja joitakin muita joita en edes tunne,mut ovat laittaneet viestiä kuitenkin et haluaa kaveriksi.Mun kaverilla on yli 1500 "kaveria" siellä ja todellakin ei ketään tunne vaan lisää niitä sitä mukaan kun löytää joitakin kavereita.

No itse kutsun kaveriksi vain semmoisia, joiden kanssa olen irl myös tekemisissä. Muutamia kaveripyyntöjä olen hyväksynyt myös "vanhoilta tutuilta", joiden kanssa en muuten ole yhteydessä. Ihan uppo-oudot kutsujat oon hylänny.

Kavereiden määrä riippuu varmaan siitä miten laaja tuttavapiiri ihmisellä on ollut. Minulla on kavereita liki 300 ja todella kaikki ovat ihmisiä joiden kanssa olen ollut aktiivisesti tekemisissä ja vielä paljon on sellaisia tuttuja joita en ole facebookista löytänyt.

Kavereiden määrä mulla selittynee sillä että olen lapsuudesta asti muuttanut usein, asuttiinkin aikanaan neljässä eri maassa ja aikuisena vielä omin päin pari lisää. Joka paikasta on jäänyt kavereita joita on nyt ollut kiva tuolla tavata vaikkei vuosiin olla yhteyksiä pidetty. Samoin minulla on harrastuksia joissa olen tavannut paljon ihmisiä ja löytänyt ystäviä eri puolilta suomea ja ulkomailtakin.

Ei ole kysymys kavereiden keräilemisestä vaan siitä että on kiva kuulla näistäkin ihmisistä vuosien jälkeen, nähdä lasten kuvia ja lämmitellä vanhoja suhteita. :)

Tietysti jos ihmisen elämänpiiri on suppeampi niin varmaan kavereitakin löytyy vähemmän. Yksi kaverini on pieneltä paikkakunnalta, opiskelemassa kävi viereisessä pikkukaupungissa eikä ole muualla asunut. Harrastelee tyyliin lukemista ja lenkkeilyä. Parhaat ystävät ovat lapsuudesta asti, mutta muuten ei kovin laajaa kaveripiiriä ole päässyt syntymään. hänelle useampi sataa kaveria on suuri ihmetyksen aihe.

Yhteistyössä