Facebookista taas: mistä nuo suggestions tulevat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Facebook ehdottaa välillä uusia kavereita, esim. sen perusteella että jollain henkilöllä on yhteisiä kavereita minun kanssani. Mutta siinä "suggestions" listassa on myös täysin upo-outoja tyyppejä, joilla ei ole mitään yhteyttä kanssani, ei yhteisiä kavereita eikä käsittääkseni kukaan heitä ole minulle suositellutkaan. Mistä tuo kone ne tyypit oikein arpoo?

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Mulla tuli tänään yks kaveri ehdolle joka ilmeisesti on just eilen liittynyt facebookiin. En kjuitenkaan löydä häntä nimellä haulla. Mistä se johtuu???

Luultavasti johtuu asetuksista. Ei anna hakea itseään, ellei ole esimerkiksi kaverin kaveri.

Mulle tulee yks sellainen ehdotus joka ei oo kaverin kaveri edes ja tää ilmeisesti on joku ulkomaalainen. Saako jostain haulla katsottua kuuluko se samoihin ryhmiin kuin minäkin?

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Mulla tuli tänään yks kaveri ehdolle joka ilmeisesti on just eilen liittynyt facebookiin. En kjuitenkaan löydä häntä nimellä haulla. Mistä se johtuu???

Luultavasti johtuu asetuksista. Ei anna hakea itseään, ellei ole esimerkiksi kaverin kaveri.

No kyllä mä olen sieltä ennen löytänyt ihmisiä esim. alakouluajoilta, eikä ne ole mun kavereitten kavereita tms. Mitä järkeä koko FB:ssä olisi jos aina pitäis olla jonkun kaveri ennenkuin voi löytää tuttuja jotka kenties ovat kkaverini kavereita...

Alkuperäinen kirjoittaja joku:

No kyllä mä olen sieltä ennen löytänyt ihmisiä esim. alakouluajoilta, eikä ne ole mun kavereitten kavereita tms. Mitä järkeä koko FB:ssä olisi jos aina pitäis olla jonkun kaveri ennenkuin voi löytää tuttuja jotka kenties ovat kkaverini kavereita...

Voihan siellä olla vaikka ihan piilossakin. Silloin voi olla yhteydessä vain sellaisiin, jotka on kavereikseen kutsunut.

Samaan syssyyn voisin kysyä että miten ne arpoo kaverit jotka näkyvät omalla profiilisivulla? Mulla näkyy muutama sama aina viikosta toiseen mutta ne muut vaihtelevat?

Joo siis. Olet ehkä lähettänyt hänelle sähköpostia, mutta kaverin "searching visibility" on esimerkiksi "friends" eli profiili ei löydy hakemalla.

Yhteistyössä