Facebookin statuspäivityksen rajaamisesta kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tiedän että status-päivitykset voi ainakin rajata niin, että tietyt henkilöt eivät näe niitä lainkaan, eikä niihin annettuja kommentteja.

Voiko omia statuksiaan rajata niin, että jo aiemmin täysin ulkopuolelle rajatut henkilöt (niin, että eivät näe status-päivityksiä ollenkaan) voivat nähdä omat tietyt statukset?

Eli jos yhtäkkiä haluankin, että Matti Meikäläinen näkee mun yhden statuksen (vaikka asetuksissa on esto päällä, ettei näe statuksia), niin onnistuuko sen yhden statuksen näyttö tälle Meikäläiselle?

Tätä oon miettinyt minäkin! Olis tosi hyvä jos onnistuis! Kokeilin sitä kerran, että sallin päivitystä tehdessä henkilön nähdä sen statuksen vaikka normaalisti olen salannut kaikki, mutta testasin sitä ja kyllä hän sitten näki ne kaikki aiemmatkin päivitykset..

Eikös ventovieraatkin voi nähdä ne omien kavereittensa kautta, kun se tuee näkyviin siihen nimen perään, kun näyt jonkun kaverilistassa? Vaikea selittää näin kirjallisesti :)

Mä olen miettinyt kanssa, mutta ei varmaankaan voi. Ja jos paljastat sen yhden niin kaikki tulee näkyville. Ja jos se tietty henkilö on estetty näkemästä statusta, niin se ei näe koko seinää!! Hölmöä

Alkuperäinen kirjoittaja mutmut:
Eikös ventovieraatkin voi nähdä ne omien kavereittensa kautta, kun se tuee näkyviin siihen nimen perään, kun näyt jonkun kaverilistassa? Vaikea selittää näin kirjallisesti :)

Ei voi nähdä jos se on salattu niin, että vain kaverit näkevät (ja niistäkin osa voi olla estetty)

Mä teen ainakin joskus niin, että rajaan ulkopuolelle oman teinini. Kirjoitan jotain ja en halua hänen lukevan tekstiä niin se on "voimassa" sen yhden statuksen verran, ei muutoin.. ymmärsitkö? Siinä kun kirjoittaa statukseen on se lukon kuva ja sieltä voi laittaa..

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Mä teen ainakin joskus niin, että rajaan ulkopuolelle oman teinini. Kirjoitan jotain ja en halua hänen lukevan tekstiä niin se on "voimassa" sen yhden statuksen verran, ei muutoin.. ymmärsitkö? Siinä kun kirjoittaa statukseen on se lukon kuva ja sieltä voi laittaa..

Eli käytännössä pitäisi tehdä niin, että tyhjentää nyt ensin seinä vanhoista jutuista, poistaa salaus ja jatkossa sitten laittaa aina statukseen se salaus? Eikös ne vanhatkin jutut näy jos tuon salauksen nyt poistaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja *:

Eli käytännössä pitäisi tehdä niin, että tyhjentää nyt ensin seinä vanhoista jutuista, poistaa salaus ja jatkossa sitten laittaa aina statukseen se salaus? Eikös ne vanhatkin jutut näy jos tuon salauksen nyt poistaa?

En kyllä yhtään tiedä miten käy jos on ollut "kestosalaus" jollekin... sori, en oikein tiedä miten siinä pitäisi toimia.

Yhteistyössä