Facebook myy yhteystietosi - taas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MolliMelooni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oon ollu naamakirjassa jo kaksi vuotta. Ja en ole vieläkään, enkä tulekaan laittamaan yhteystietojani tarkemmin sille sivulle.
"Nettiin laittaa kerran, aina netissä.."

[QUOTE="vieras";23260990]Aika vähän tätä aloitusta on luettu, vaikka suurin osa taitaa olla facebookissa. Ei paljon kiinnosta tietää mihin tietoja mahdollisesti myydään?[/QUOTE]

Olen facebookissa. Se on pieni pakko.

En ole antanut facebookille nimeäni, puhelinnumeroani, sähköpostiosoitettani, syntymäaikaani, sukupuolitietoani ym.

Joo, ei mullakaan ole mitään tarvetta kaikkea sinne tallettaa. FB on tiedonvälitykseen (ei turhan henkilökohtainen) ihan mainio. Ja kannattaa miettiä ihan itse, mitä palveluja, tms ottaa käyttöön. Jo nyt siellä sanotaan että annat palveluntarjoajalle luvan käyttää tietojasi...

[QUOTE="qAz";23261022]Olen facebookissa. Se on pieni pakko.

En ole antanut facebookille nimeäni, puhelinnumeroani, sähköpostiosoitettani, syntymäaikaani, sukupuolitietoani ym.[/QUOTE]

Kyllä sun on ollut joku sähköpostiosoite pakko sinne antaa. Toki ihmisellä voi olla useampi osoite ja niitä käytetään eri tarkoitukseen.

[QUOTE="vieras";23260990]Aika vähän tätä aloitusta on luettu, vaikka suurin osa taitaa olla facebookissa. Ei paljon kiinnosta tietää mihin tietoja mahdollisesti myydään?[/QUOTE]

No, itselläni ei ole siellä "tietoja", joiden myymisestä olisi kenellekään mitään hyötyä tai vahinkoa.

No en vain jaksa järkyttyä siitä, että Mikko Mielikäinen Ypäjältä saa selville asuinpaikkakuntani enkä oikein tiedä mitä teen itsekään sillä tiedolla, että Mikko Mielikäinen asuu Ypäjällä. Saati sitten että kyseessä on John Smith Denveristä. Tai sitten voisi vähän pelottaa, jos he saisivat selville, että tykkään Yö-yhtyeestä..

Yhteistyössä