Facebook-kiusaamista, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton

Vieras
10-vuotiaan lapsen sähköpostiin tuli vahvistuspyyntö facebook-tilin rekisteröimisestä. Lapsi itse ei ole tiliä tehnyt. Asialla on hyvin todennäköisesti joku samalta luokalta, käytössä on koulusta saatu email-osoite. Vaikka tätä ei ollut vahvistettu, oli sen jälkeen tullut parikymmentä postia (kaveripyyntöjä, kaveriksi hyväksymisiä, kommentteja kuviin ym. )

Miten on mahdollista, että mitään kuvia voi lisätä ennen kuin tilin rekisteröinti on vahvistettu??
Miten saan tietää, mitä kuvia tai muuta siellä on?

Kuten huomaatte, itse en käytä facebookia. Vahvistuspyyntö hylättiin ja ilmoitettiin asiattomaksi, joten sähköpostiosoitteella ei ainakaan enää löydy mitään tietoa. Mitään käyttäjätunnusta tai salasanaahan me ei tiedetä. Mitään apua ei ilmeisesti saa ilman facebook-tiliä jos sittenkään.

Mulla kävi melko lailla samalla tavalla kuin mitä kirjoitit aloitusviestissäsi. Kirjautuneen nimi oli eri kuin omani, mutta samankaltainen, joten oli ilmeisesti itse kirjoittanut sähköpostinsa väärin rekkautuessaan. Sielläkin oli jo ehditty vastaanottaa kaveripyyntöjä, kommentoida jne. Valkkasin vaan siitä facebookin rekkautumissähköpostista sen kohdan, joka meni asiasisältönä suunnilleen niin, että "ei, en ole kirjautunut ja tämä meili tuli minulle erehdyksen kautta, poistakaa sähköpostiosoitteeni käyttäjän tiedoista tms". Klikkasin siis ton eikä sen jälkeen ole posteja tullut.

Se kirjautunut oli joku teinix eikä millään tavalla tekemisissä kanssani, joten tahallisesta minun kiusaamisestani ei voinut olla kyse.

Saakohan facebookin ylläpitoon yhteyttä mitenkään, jos ei ole itse kirjautunut? Kiusaamista epäilen, koska lasta on muutama luokkakaveri ihan livenäkin kiusannut ja siksi haluaisin nähdä kuvat. Klikattiin siis juuri sitä "en ole kirjautunut" kohtaa, joten sähköpostin perusteella sivua ei enää löydy. Nimellä ei löydy, rekisteröinti ei ole tehty koko nimellä. Etunimi oli sähköpostiviestissä, mitään muuta ei tiedetä.

Miksi et voi itse luoda sinne tiliä väliaikaisesti että näkisit onko lapsestasi siellä jotain vai onko ne poistettu. Toinen vaihtoehto on että pyydät jotain kaveria tai sukulaista joka fb.ssa tarkistamaan asian.

Yhteistyössä