Exäni ei suostu "luovuttamaan" tavaroitani!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan oikeasti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihan oikeasti

Vieras
Voinko nostaa tästä oikeusjutun tai muun vastaavan? Olen muuttanut exäni luota pois jo 1,5 vuotta sitten. Silloin minulla ei ollut autoa, eikä exäni suostunut autoa lainaamaan, joten tein muuton exän luota käsivoimin. Vedin tavaroita pulkassa ja kannoin tavaroita pois exän luota. Nyt olen saanut ostettua auton ja olen pyytänyt jo ennen tätäkin tavaroitani exän luota, ei ole suostunut antamaan niitä. Sanoin että menen tälläviikolla käymään siellä ja hakemaan niitä tavaroitani, nauroi vain ja sanoi että tavarat ovat nyt kuulemma hänen. Siellä on paljon minulle tärkeää tavaraa, perintöastioita ja muutenkin tärkeitä tavaroita. Jos exä ei suostu minulle niitä luovuttamaan, niin mitä minä teen? Otanko yhteyden poliisiin?

Mä veikkaan että ne tavarat saattaa olla myytyjä etenkin perintöastiat jos niissä oli arabiaa, pentikiä tms nin et varmasti niitä enää koskaan saa takas. Muuten voit kyllä virkavallan apuun turvautua, niin tein aikonaan itsekin kun ex panttasi tavaroita kuukausikaupalla ja aina oli jotain esteitä miksen voi hakea.

Kerran sain haettua talonmiehen ja poliisien avulla. Lisäksi mulla oli esittää tositteet että tavarat olivat itse ostamiani suhteen aikana ja ennen sitä. Toivottavasti sulla myös on kuitit tallessa, muuten voi olla no can do.

[QUOTE="vieras";28438412]Luulisi sitä sen verran olevan rahaa että hakee vaikka vuokra-autolla romunsa toisten nurkista. Kyllä minäkin olisin jo ne hävittänyt myymällä.[/QUOTE]

Joo, no luulisihan sitä, mutta kun tässä on mennyt IHAN kaikki rahat tuon edellisen suhteen selvittämiseen! Työttömäksi jäin vähän ennen kuin muutin exän luota pois. Exä panttasi laskuja, jotka tuli vielä hänen osoitteeseensa, antoi tahallaan mennä ulosottoon jne... Olen joutunut ostamaan tavarani, kalusteet ym osamaksuilla, jotka on aika kalliita. Aloitin kaiken tyhjän päältä. Halusin vain pois tuon hullun exän luota! Nyt olen kasvattanut sen verran "munaa" että uskallan mennä exän luota hakemaan tavaroitani, tai ainakin vaatimaan niitä. Luotan siihen ettei se enää halua hakata minua, tai jos hakkaa, niin se on kyllä sit heti ja varmasti poliiseille soitto.

Joo, no luulisihan sitä, mutta kun tässä on mennyt IHAN kaikki rahat tuon edellisen suhteen selvittämiseen! Työttömäksi jäin vähän ennen kuin muutin exän luota pois. Exä panttasi laskuja, jotka tuli vielä hänen osoitteeseensa, antoi tahallaan mennä ulosottoon jne... Olen joutunut ostamaan tavarani, kalusteet ym osamaksuilla, jotka on aika kalliita. Aloitin kaiken tyhjän päältä. Halusin vain pois tuon hullun exän luota! Nyt olen kasvattanut sen verran "munaa" että uskallan mennä exän luota hakemaan tavaroitani, tai ainakin vaatimaan niitä. Luotan siihen ettei se enää halua hakata minua, tai jos hakkaa, niin se on kyllä sit heti ja varmasti poliiseille soitto.

Ja eksä tuumee ettei sellasia ole tänne ikinä jätetty. Milläs sitten todistat, et millään. Ja tosiaan kukaan ei ole velvollinen toisen romuja säilyttelemään vuosikaupalla. Luulit ettei niitä myi? Tuolla taustalla en olisi yhtään epäillyt kuinka niille kuukausien saatossa käy.

On kyllä oikeesti k ulunut jo aika pitkä aika. Jos ne tavarat oli oikeesti NIIN tärkeitä, et olis jättänyt niitä sinne melkein kahdeksi vuodeksi. Unohda ne rojut, ja jatka elämääsi!

Periaatteessa sulla ei ole oikeutta enää asuntoon tai sen tavaroihin, koska et ole siellä kirjoilla. Toisin sanoen isännöitsijä eikä poliisi voi asialle tehdä mitään. Toki jos sulla on jotain todistetta siitä, että tavarat on sun (kuitteja esim) niin jotakin voi olla tehtävissä. Käy poliisilla kysymässä.

Sun kannalta typerää on kyllä vitkutella noin kauan tavaroiden hakemista. Se Voidaan ymmärtää niin, että et ole niitä aiemminkaan kaivannut ja nyt esim ihan kiusallasi alat niitä vaatimaan.

Ehdota miehelle että kasaa tavarat vaikka laatikkoon ja pistää ovelle. Rehellisesti, en minäkään parin vuoden takaista eksääni (jos riitaisa ero) kotiini päästäisi keräilemään kamojaan.

Vähän vaikuttaa siltä, että puolentoista vuoden jälkeen on turha märistä tavaroiden perään. Miksi ihmeessä et hoitanut asioita kuntoon aiemmin, vaikka sitten virkavallan avulla? Jos olet pärjännyt ilman tavaroita 1,5 vuotta, niin eiköhän niitä ilman pärjää ihan kokonaan. Jos kyseessä olisi minulle esim. tunnearvolta tärkeitä perintoesineitä, olisin hoitanut ne itselleni ennemminkin 1,5 viikossa, kuin vuodessa.

Anna olla ja jatka elämääsi.

Oot elänyt jo pari vuotta ilman niitä tavaroita niin etköhän selvii jatkossakin,anna jo olla. Miten jaksat etes olla exän kanssa yhteyksissä noinkin pitkään, kun toinen on noin vittumainen ja tekee ihan selvästi tahllaan vaan hallaa sulle! Teet itelles ison palveluksen ja exälle ison ihmettelyn aiheen, kun et enää kysele tavaroitten perään vaan jatkat omaa elämääs :)

Yhteistyössä