Exän tempaukset, miksi tekee näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tavallinen Nobody Maalta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tavallinen Nobody Maalta

Vieras
Erottiin keväällä mun tahdostani.
Ei toiminu suhde, lasteni kanssa oli vaikeaa ja monta muuta toimimatonta tekijää haittasi. Ei mitään pettämistä kummankaan puolelta, luottamus vaan puuttui muista syistä. Eikä väkivaltaa, tai alkoholiongelmaakaan.
Kolme vuotta sitä kesti ja exä on tosiaan lapseton, minulla kolme edellisestä elämästä.

No, nyt hiljan oli exä laittanut fb-viestiä mun sukulaiselle. Oli kertonu viestissä, että hän oli se, joka halusi erota ja syy oli se, että olin muka niin paljon häntä pettänyt.

Sitten toinen tempaus, jota en nyt pysty sulattaa millää.
Exä oli kutsunu vanhimman tyttäreni asunnolleen käymään, haukkunut minut siellä pettäjäksi ja sitten kuljettanut tyttäreni mun äitini asunnolle, jossa oli sitten tyttöni kuullen haukkunut minut todella törkeäsanaisesti pettäjäksi ja väkivaltaiseksi.

Mitään yhteydenpitoa meillä ei ole exän kanssa eron jälkeen ollut, en edes tiedä, mihin se muutti. Sen vain, että ei kauas.

Mikä saa ihmisen tekemään tuollasta? Mitä minun kannattaa tehdä?

Erottiin keväällä mun tahdostani.
Ei toiminu suhde, lasteni kanssa oli vaikeaa ja monta muuta toimimatonta tekijää haittasi. Ei mitään pettämistä kummankaan puolelta, luottamus vaan puuttui muista syistä. Eikä väkivaltaa, tai alkoholiongelmaakaan.
Kolme vuotta sitä kesti ja exä on tosiaan lapseton, minulla kolme edellisestä elämästä.

No, nyt hiljan oli exä laittanut fb-viestiä mun sukulaiselle. Oli kertonu viestissä, että hän oli se, joka halusi erota ja syy oli se, että olin muka niin paljon häntä pettänyt.

Sitten toinen tempaus, jota en nyt pysty sulattaa millää.
Exä oli kutsunu vanhimman tyttäreni asunnolleen käymään, haukkunut minut siellä pettäjäksi ja sitten kuljettanut tyttäreni mun äitini asunnolle, jossa oli sitten tyttöni kuullen haukkunut minut todella törkeäsanaisesti pettäjäksi ja väkivaltaiseksi.

Mitään yhteydenpitoa meillä ei ole exän kanssa eron jälkeen ollut, en edes tiedä, mihin se muutti. Sen vain, että ei kauas.

Mikä saa ihmisen tekemään tuollasta? Mitä minun kannattaa tehdä?

Laitat asiallisen tekstiviestin, jossa pyydät lopettamaan valheet tai teet rikosilmoituksen välittömästi kunnialoukkauksesta seuraavasta valheesta.

Annat vain olla. Et noteeraa mitenkään hänen temppujaan. Sä et ole velkaa hänelle etkä muillekaan edes selityksiä. Tyttäresi ja äitisi kanssa on hyvä keskustella mikä oli asioiden oikea laita. Muuten antaa olla vaan.
Ei voi tietää mikä saa miehen noin käyttäytymään. Ehkä alkaa vasta työstämään eroa, eikä osaa sitä muulla tavoin käsitellä kuin haukkumalla sua. Syyllisyys ehkä painaa? Ei osaa katsoa åeiliin. Joak tapauksessa. Ole iloinen ja kiitollinen, kun hänestä pääsit ja jatka elämääsi. Pahinta hänelle on kun et reagoi.

Mitä sinun tyttösi tekee ex miehesi asunnolla???? o_O Onko vienyt väkisin / luvatta? Tytön ikä? Mutta mistä sitä tietää, mikä sillä viiraa - katkeruuskin saa tekemään kaikenlaista. Mä olisin kanssa välittämättä, mutta jos tuo jatkuu ja jatkuu, niin voisin jopa sillä rikosilmoituksella vähän muistuttaa... Ja lapset pitäs nyt ekana saada tuosta sopasta pois. Eihän sillä ole mitään oikeutta käyttää sun lapsia sua vastaan, etenkään, jos hän ei kerran ole edes niiden isä! Tuosta tosin voisin jo nostaa metelin, että vie lasta omin päin asunnolleen. Tiedä mitä se siellä saa päähänsä, kun oikein rypee siinä katkeruudessaan ja joku piuha katkee päästä sen takia...

Mikä sun lastas vaivaa, kun menee toisen kämpille?

Älkääs nyt, minä olen koittanut hoitaa eron nätisti, enkä ole todellakaan käännyttänyt lapsiani exää vastaan.
Exä oli tyttäreni sinne kutsunut ja tyttö oli mennyt. Ei ole tullut mieleenkään, että tuollaista edes voi tapahtua ja jos olis tullu mieleen, en olisi lähtökohtaisesti kieltäny etukäteen menemästä.
Mistäpä olisin osannu arvata, että käyttää lastani mua vastaan?

Minäkin suosittelen vaan ignooraamaan. Keskustelet lastesi kanssa ja tässä vaiheessa kyllä ihan kieltäisin heitä olemasta yhteydessä ko. mieheen ja minusta se on kyllä hyvin perusteltua. Oli tosi törkeä temppu pahoittaa lapsesi mieli ja yrittää käännyttää häntä sinua vastaan. Oletettavasti hän ei kuitenkaan onnistunut, ja hyvä niin.

Jotkut miehet on niin surkeita tapauksia, että huh.

Sitä en tiedä, onko onnistunut käännyttämään lasta minua vastaan jotenkin.
Lapsi on 14v ja murrosiän myllerrys päällä. Vastaa kaikkeen "emmä tiä", tai "ei kiinnosta" Ota siitä selvä, mitä ovat exän kanssa puhuneet.

Aika monella soi nyt hältyskellot päässä. Ap:llakin pitäisi soida. Päästää 14-vuotiaan tyttärensä vihamielisen exänsä asunnolle. Mieshän ei ole tytölle yhtään mikään, paitsi kiusaamisen välikappale ja mahdollinen tuleva uhri.

Soi kyllä hätyskellot joo. Mitäpä se enää auttaa?
Tuskin tyttö enää sinne exän luo menee ja minkä voin sille, että tytär oli kutsun saatuaan mennyt ?

Yhteistyössä