Exän kuvia lompakossa

  • Viestiketjun aloittaja Annina
  • Ensimmäinen viesti
Annina
Todella ikävä fiilis, mieheni säilyttelee vieläkin exänsä kuvia lompakossaan. Se tuli ilmi, kun mies tyhjenteli luonani lompakkoansa kuiteista ja krääsästä, ja kuvat tippuivat sohvalle. Olemme seurustelleet puolisen vuotta, ja kukapa siinä ajassa ""ehtisi"" kuvia poistamaan lompakostansa, unohtuneet kuulemma. Mielen vetää matalaksi se, että mies on kaiken ajan kanniskellut exänsä kuvaa kun olemme olleet viikonloppujen vietossa, leffassa, romanttista mökkijuhannusta viettämässä.. Kyse ei ole mustasukkaisuudesta tai pikkumaisuudesta, en tarkoita, että uutta suhdetta aloittaessa entistä elämää ja entisiä kumppaneita pitäisi tehdä tyhjäksi, mielestäni muistot entisistä ajoista voisi laittaa pois näkyvistä. Mitäs te ajattelisitte?
 
jaahas,
Taitaa nyt olla niin että miehesi haikailee ex:n perään.En katselisi tuollaista miestä yhtään.Ensin pitää päästä eroon menneistä ja sitten vasta ryhtyä uuteen suhteeseen.Suosittelen että kysyt suoraan, että mitä h*****ä se tarkoittaa että kantaa mukanaan ex:n kuvia.
 
Wou
Kyllä se on kuule meikäläisellekin ihan normaalia, että hyvä jos puolen vuoden välein lompakko ""suursiivotaan"". Mutta saattaahan tietenkin vaikka olla, että miehesi on niin alkukantaisia vaistoja omaava tapaus, että kanniskelee niitä kuvia mukanaan ikäänkuin ""sotasaaliina"", onhan niitä sitten kiva näytellä kavereille, tyyliin ""Oon pannu tätäkin ja tätä..."" Mene ja tiedä. Mutta voisit kai edes harkita uskovasi sitä..?
 
Ew
Omalla kullallani kerääntyy ainakin tosi paljon turhaa sälää lompakkoon. Joskus pengomme yhdessä, että oho, onpas vanhoja kuitteja ym. Miehesi exän kuva voi siis tosissaan olla vahingossa jäänyt lompakkoon. Ei ne miehet niitä kuvia sieltä kaiva esiin iltaisin ja ala haaveilla, kunhan kuljettavat mukanaan, mitä lompakossa nyt sattuu olemaankaan. Tuskin lompakon ""päivitys"" olisi tapahtunut sinun sohvallasi, jos siellä olisi salattavaa.

Tietty sitten hieman arveluttaisi, jos kuvat eivät siivouksen mukana siirtyisi pois lompakosta, roskiin tai muualle.

Sinun kanssasi miehesi kuitenkin siellä leffoissa ym. on käynyt, ei lompakkonsa. =)
 
Mirri
Tuo on kyllä aika tyypillistä miehille... Voisit nyt pyytää häntä nätisti heittämään kuvat pois tai arkistoimaan ne jonnekin. Jos hän ei sitä suostu tekemään, vaan ihan tietoisesti haluaa kantaa kuvia mukana, niin jätä mies miettimään tilannetta itsekseen. Olivatko ne kuvat ihan kunniapaikalla lompsassa vai siellä kaiken muun krääsän joukossa?

Minä odottelin vuoden verran, että oma mieheni poistaisi exänsä kuvat kotisivultaan. Sivut eivät olleet ahkerassa käytössä, joten kuvat olivat unohtuneet sinne. Lopulta pyysin kauniisti, josko hän voisi ne sieltä poistaa, kun me kumminkin olimme jo vakiintunut pari. Mies oli aika hämmästyksissään että onko siellä sellaisia kuvia ja jouduin pyytämään vielä toisenkin kerran ennen kuin ne sieltä häipyivät. Oli nääs unohtanut autuaasti asian uudelleen =D

Puoli vuotta on lyhyt aika seurustella. Minä ajattelisin niin, että jos exän muistelu tekee kipeää, niin kuvat olisi heitetty heti pois. Mies lienee sinut menneisyytensä kanssa, kun on kantanut kuvia mukanaan, varmaankin ihan huomaamattaan.

 
Ingebritt af Stoltzenberg
Minusta tuo taas kertoo vain ja ainoastaan siitä, että miehesi menee harrastamaan seksiä exän kanssa. Tämän seurauksena he palaavat yhteen, saavat neljä toinen toistaan kauniimpaa lasta ja elävät ikirakastuneina yhdessä elämänsä loppuun asti.
 
...
Entinen poikaystäväni kantoi exänsä kuvia lompakossaan kunnes puolen vuoden seurustelun jälkeen pyysin laittamaan ne pois. Musta ei ollut kivaa että aina kaupassa käydessä kuvat pompahtivat mun näkyville. Sanoi että ei ollut tullut asiaa ajatelleeksi. No meni sitten ikuisuus ennen kun mun kuva päätyi lompakkoon, ei kuulemma ollut tarvetta heti päivittää lompakkoa. Nyt kun me olemme eronneet parin vuoden seurustelun jälkeen niin mun kuva häipyi lompakosta jo ennen eroa. Silloinen exä muuten vieläkin roikkuu hänessä.
 
Kauheaa!
Jos lompakko oli muutenkin täynnä kuitteja ja muuta krääsää, niin mikä ihme tuo nyt sitten oli? Eri asia, jos lompakko olisi ollut muuten lähes tyhjä ja hyvässä järjestyksessä.

Mutta jos sinulla ei ole elämässäsi suurempia murheita, eikä parisuhteessasi ongelmia, niin ehkäpä tässä olisi kuitenkin pienen riidan ja mustasukkaisen epäilyksen ainekset. Haudo kuitenkin mieltä osoittaen asiaa ainakin viikko, ennen kuin räjähdät asiasta miehellesi. Siinä parisuhde ja luottamuskin sitten kasvavat!
 
SaMa
Ihan varmasti on tunteita, jos kuva säilyy. Olen jo 56 v ja saman kokenut. Mies lisäksi on ylpeä exästään.
Erosin oikeasti. Kantakoon mitä kantaa, muttei minun exiä kuvia.
 
Oho
Tota noin. Mä olen seurustellut mieheni kanssa vuoden ja asutaan avoliitossa. Kun luin kirjoituksesi niin oli pakko katsoa lompakkoon. Siellähän ne olivat vielä, 2 kuvaa exästäni josta olen eronnut pari vuotta sitten. Kuvat eivät ole läpinäkyvässä osassa, missä on nykyisen mieheni kuva ja sisarusteni kuvat, vaan yhdessä lompakon taskuista. En ole taskusta ottanut kuvia aikoihin esiin (siellä on muitakin kuvia siis), enkä todellakaan muistanut että exäni kuvat ovat siellä.

Voisikin tänään kotiin mennessä siirtää kuvat jonnekin muualle :) Jos kuvat ovat lompakossa poissa näkyvistä en siis lähtisi vetämään asiasta mitään johtopäätöksiä. Todennäköisesti miehesi on yhtä hajamielinen kuin minä (vaikka nainen olenkin) :)
 
huhuh
Asian näin tullessa esille, syynäsin lompakon... Ja mitä sieltä löytyikään!!! No exän kuvia ja kaksin kappalein! Erosta on aikaa kaksi vuotta.. Mitähän tämä mahtaakaan tarkoittaa? --- Sitä etten todellakaan ole riippuvainen siitä, kenen kuvat lopakossani ovat. Oli nimittäin oma lompuukini, eikä nykyisen avomieheni kuvaa ole vielä missään lompakon lokerossa. Hänen kuvansa pysyy mielessäni ilman valokuviakin. :)
 
Iines
Mitä pienistä. Minun ja uuden mieheni luona kyläilee säännöllisesti ex-mieheni vanhemmat !!! He soittelevat ja pitävät säännöllisesti yhteyttä. Ei välit tarvitse katketa.

Joten anna pitää kuvia kukkarossa - ei siihen maailma kaadu !
 
heh
Voi Iines. Kälylläni (leski) ja hänen uudella miehelllään vierailee ex-anopin lisäksi 5 exän sisarusta perheineen!!!!! Ja pari isotätiä....

onhan hän edelleen sukuamme ja lapset myös!!!

 
ulla
Anniina, älä ole pikkumainen. Minun entinen pitää kuvaani lompakossa vieläkin. Vaimo tietää sen , eikä ole moksiskaan. Kuvat on kuvia ja muistot muistoja. Erosta on 20 vuotta.
 
kuvasta
Säilytän kuvaa ex-aviomiehestäni lompakossa.
Puhun hänestä päivittäin. Joskus näytän kuvaa ihmisille, jotka eivät ole häntä koskaan tavanneet.

Miehellä on sama tuttu paikka sydämessäni. Kukaan ei koskaan tule hänen tilalleen.

Kukaan ei koskaan tule käymään lomakollani, joten asian ei luulisi ketään häiritsevän.

Kotini ovi on avoin kaikille sukulaisille. Ei sukulaisuus avioeroon kaadu. On teillä pikku-Elleillä vielä iso elämänkoulu käymättä.
 
N40
Annina, ei tuommoisesta kannata olla möksöllään, vaikka tiedän kyllä, ettei kivalta tunnu. Huomasin itsekin muutama päivä sitten, että lompsaani on jäänyt passikuva eksästäni, josta erosin puoli vuotta sitten. Se oli yksinkertaisesti jäänyt sinne, yhteen lokeroon. Uusi mies on kuvioissa, mutta hältä ei ole tullut pyydetyksi kuvaa.

Eivät nämä kuvajutut nyt niin pyhiä ole. Pääasiahan on se, kenen rinnalla miehesi nyt seisoo. Sinun, eikös niin.

Ps. Ymmärrän sua kyllä. Uuden mieheni vapaa-ajan asunnon kirjahyllyssä oli parin käyntini ajan hänen eksänsä kuva. Mies vei sen pois, kun huomautin asiasta. Mutta tämä olikin jo astetta törkeämpää vai mitä. Se oli siellä kuulemma lasten takia, mutta minulle ei kelvannut selitykseksi.
 
Iines
Niinpä - mutta minä en olekaan leski. Vaan eronnut ja näinollen ex-mieheni perhe ei ole mitään sukua enää minulle
kun meillä ei ollut yhteisiä lapsia !!!!

Hei haloo - tässä se pieni vissi ero !!!!!!
 
Sandra
Meillä on kummankin exän kuvan suurennos raameissa seinällä. Muistot ovat tärkeitä, emmekä halua teeskennellä ettei meillä ole ollut entistä elämää. Ainoa hankaluus on se että tollot vieraat välillä kyselevät ovatko siinä mieheni vanhemmat.
 

Yhteistyössä