exä stalkkeri vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elli23
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elli23

Vieras
Ostin facebookin myyntipalstalat vaihtoringistä netissä tavaroita. Laitoin av-tekstin eli alustava varaus siihen eli oletin olevani ekana jonossa ostajana ja sitten laitoin yksityisviestin. Nyt jo neljä kertaa on tapahtunut sama: tekstit poistuu eli joudun jatkuvasti kirjottamaan ne uudestaan vaikka nettiyhteys on erinomainen ja näen ne siinä jonkin aikaa ja sitten ne poistuvat. Ex-miesystäväni katoaa välillä facebookista pariksi minuutiksi ja sinä aikana tekstit poistuu. Hän ei tykkää kun ostan tavaroita nyxän kanssa yhteiseen kotiimme. Voisiko hän poistaa tekstit? Vaihdoin kyllä salasanakin ja sama tapahtui uudestaan. Olisiko hän asentanut kotikoneelleni (vei koneen jonkin atk-tyypin luo jotenkin tarkastettavaksi heti eron jälkeen kun en sitä heti ottanut mukaani erotessa kodistamme) jonkun ohjelman josta saa selville uudenkin salasanan vai miten tuo voi olla muuten mahdollista että tekstit poistuu jälkeenpäin? Onko kellään kokemusta tai selitystä?

Mulla on facessa se turva-asetus, että se tallentaa aina selaintiedot, ja ilmoittaa sähköpostiin aina uuden kirjautumisen.

Eli kun olen kirjautunut tabletiltani ekan kerran faceen, se kurjautumishetkellä kysyy tallennetaanko selain.
Ja sähköpostiin tulee ilmoitus, että buukkiin kirjauduttu tältä ja tältä koneelta.

Myös sinne facebuukin (en muista minkä valikonntakana se oli) turvallisuus/yksityisyysasetuksiin jää aktiivisesti näkymään ne selaimet, eli tällä hetkellä sielä on aktiiviset tiedot mun ja miehen koneista plus kännyköistä..
Jos joku käyttäis mun tiliä intokiinasta, nii sekin näkyis, ja tulis ilmotus sähköpostiin.

Ok, toki, jos exäpeksä on asentanu esim etäkäyttömahdollisuuden sun koneelle, nii se pystyy menee poistaa ne sähköposti-ilmoitukset.

Nyt katoin, se oli tuola "mutterin"alla, asetukset, turvallisuus, ja sieltä kohdat "luotetut selaimet" ja "missä olet sisäänkirjautuneena"..
Sen jos ehdit laittaa päälle..ja kurkkaa ennen ku toinen tajuaa..niin voit saada kiinni.

Toki mää ehkä sinuna nyt ottaisin sen kotikoneen verkosta pois. Vaihtaisin salasanat vaikka kännykällä.. ja kattoisin rauhottaako se tilanteen, et siis laita omaa konetta verkkoon hetkeen...

Yhteistyössä