ex-ongelma isänpäivänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KUKKA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KUKKA

Jäsen
15.07.2004
304
0
16
Miten teidän perheessä vietetään isänpäivää, jos isän lapsi/lapset asuu toisaalla, siis äidillään? Meillä oli tulla ongelma, josta kumminkin päästiin onneksi yli. Mieheni exä pyysi miestäni ulos syömään lastensa kanssa! Aloin voida pahoin pelkästä ajatuksesta... :x
Kun mies kieltäytyi, niin tämä ex alkoi kieroon naiselliseen tyyliin kysellä, mitä uudella vaimolla (siis minulla) on häntä vastaan. Oksettaa.... :ashamed: Ei tämä minusta ihan normaalia ole? Vai onko? Tämä miehen ex ei ole löytänyt heidän eronsa jälkeen uutta. No, ei kai minulla mitään olis häntä vastaan, mitä nyt epäilen, että hän on miehestäni vielä kiinnostunut ja koettaa heidän yhteisten lapsiensa vivulla saada exäänsä takaisin. Ei tunnu hyvältä :o
Meillä miehen kanssa hyvä suhde, mutta tää exä kiusaa näillä "lähestymisyrityksillään". :/ Ei anna rauhaa!!!

meillä kans aikanaan niin että ukon exä yritti kaikkia juhlia järjestellä niin et hän ja ukko ja heidän tytynsä(asuu meillä)vain paikalla mutta kun ukko kieltäytyi niin jätti rauhaan.

Yleensä ollaan sovittu et isänpäivänä tyty kotonaan ja äitienpäivänä tyty äidillään (jos sattuu olemaan meidän vkl silloin) mutta tää isänpäivä eka kun ei juhlita ajallaan isänpäivää (isä sairaalassa)

Meillä vietetään niin että jos lasten viikonloppu osuu meille kuten nyt tänä vuonna,lapset antaa korttinsa ja pakettinsa sit kun isälleen menevät.Ei tulis mulla mieleenkään kommentoida isänpäivää exän suhteeen ja kun on kerran erottu,sen jälkeen ei enää yhdessä perhelounailla eikä varsinkaan muistolounailla käydä.
Kyllä on miehelläs epätoivoinen exä.Tee loppu siitä heti alkuunsa.

Meillä lapset isällään isänpäivänä, jos se saadaan töiden ja muun puolesta soviteltua. Tai sitten vietetään edellisenä tai seuraavana viikonloppuna.

Joo ja kyllä noi exät voi käyttäytyä oudosti tuossa asiassa...miehelle lähetellään isänpäiväkortteja, ja tosiaan ehdotellaan yhteistä päivällistä. Ja tämä meillä ainakin lisääntyi kun ex erosi uudesta puolisostaan. Taitaa vanha suola janottaa... Isiä etävanhempina on aika helppo vedättää lasten varjolla kaikenlaiseen, jos siihen haluaa ruveta. Mutta ei luulisi miehenkään aivan toope olevan. Ei ole tosiaan pakko mukaan lähteä moiseen.

Meillä mies meni eilen hakemaan lapsiaan toiselta paikkakunnalta isänpäiväviikonlopuksi, niin sielläpä ei vastauut puhelimiin edellisenäkään iltana ja illalla talo oli tyhjä ja auto pihassa. Eli turha reissu ja suunnitelmat viikonlopulta menivät uusiksi. Ihmettelen että kaikenlaiset #&%£$!* voi saada lapsia.

Meillä myös lapset isänpäivät meillä jos vaan työvuorot käy yksiin tosin myöskin äitienpäivät lasten äidin pyynnöstä ,että saa levätä åitienpäivänä-hänen mielestään äitin päivä on sitä että saa vapaata lapsesta!

Eihän se sinun puoliso hänen exän isä ole vaan lasten joten lapsilta ne lahjat pitäisi tulla eikä exältä, siis päivälliset ja muut sitten teidän perheen kesken ei exän kanssa...mun mielestä.

En halua mitenkään provota, mutta oletteko siskot ajatelleet että exä vaan haluaa osoittaa tällä isänpäivälounaalla olevansa kiitollinen yhteisistä aikaansaannoksista? Ihan vaan lasten äitinä.

Huh, niskavillat nousee vieläkin pystyyn kun ajattelen eilistä. Kiitos ja :flower: kaikille tosi näteistä ja asiallisista kommenteista! Ihan oikeasti, oksetti tuo miehen exän toiminta ja se, että hän oli tekemässä minusta syytä sille, ettei "muistolounas" toteudu, vaikka eihän sitä multa tietenkään edes kysytty.
On totta, että miehiä on näissä asioissa helppo vedättää lapsen vivulla, ainakin mun miestä! Mutta aivan näin paksuun halpaan sekään ei mennyt, vaan oli heti kieltäytynyt kutsusta. Hänen lapsensa olivat muuten myös ihmetelleet äitiään, ja kyselleet, että MIKSI, ettekös te ole eronneet. :snotty:
Mulla ja tällä eksällä ei ole mitään tekemistä, joten eksä ei taida edes tietää, että tiedän näistä hänen metkuistaan. Yritin niinsanotusti viheltää pelin poikki ja laitoin hänelle viestin, jossa kerroin, että meillä ei ole salaisuuksia. Ei ole tullut vastausta, miettii varmaan, mitä onkaan tullut puhuttua. :$
Uusperhetär: Tämän rouvan toimintatavat ja puheet tietäen ei tainnut olla kyse muusta, kuin minun piikittämisyrityksestä. Miehen lapset ovat jo isoja ja ovat suoraan yhteydessä isäänsä, ei siihen tarvita enää mitään "kiitollisuutta osoittavia" eksiä :o
Hyvää, rauhanomaista isienpäivää kaikille uusperheäideille, nykyisille puolisoille ja ex-puolisoille! Olen minäkin omalle ex-miehelleni ex-puoliso, mutta ei mullakaan tulisi mieleen pyytää ex-miestäni ulos syömään. Minusta se osoittaisi melkein halveksuntaa hänen uutta perhettään kohtaan. :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.11.2005 klo 14:45 uusperhetär kirjoitti:
En halua mitenkään provota, mutta oletteko siskot ajatelleet että exä vaan haluaa osoittaa tällä isänpäivälounaalla olevansa kiitollinen yhteisistä aikaansaannoksista? Ihan vaan lasten äitinä.
Sen kiitollisuuden olis voinut sitten osoittaa yhdessäoloaikana on mun mielipiteeni.Mä en ainakaan lähtis exälle isänpäivälounaita hommaamaan sen vuoksi että vaikka se kykeni minut saattamaan paksuksi 4 kertaa niin isäksi ja mieheksi siitä ei ollut perästäkään kun oma p.erse oli lähimpänä sydäntä.

Parahin saunan takana tilaa, asiaa tuskin voisi enää osuvammin sanoa :laugh: Osoittakaamme joukolla kiitollisuutta kaikkia niitä isiä kohtaan, jotka eivät aikoinaan ymmärtäneet osoittaa kiitollisuutta meitä kohtaan. Tämähän on jalomielisyydessään ihan kristillinen ajatus :x :saint:
Minä sitten niinsanotusti tein tästä pelleilystä lopun. Vaikka olen aika ujo ja arka sanomaan ihmisille mitään "ilkeää" (oikea nössö :ashamed: ), niin nyt annoin tulla täydeltä laidalta. Käskin olla enää sekaantumatta meidän perhe-elämään ja jättämään meidät rauhaan yms., likaisiin yksityiskohtiin menemättä :$ Oikeastaan ylitin itseni, mutta nyt tuntuu hyvältä, että sain viimein sanotuksi. Exä ei saanut suunvuoroa, koska en sitä antanut. Mutta oli heti välittömästi rimputtanut miehelleni ja haukkunut minut maan rakoon, on kuulemma täysin minun syytäni, ettei heidän "muistolounaansa" onnistunut ja olen kuulemma vain mustasukkainen, enkä anna mieheni olla HÄNEN kanssaan tekemisissä, joten kuuluisin kuulemma "vakavasti puhuen" hoitoon. :kieh: Eli nyt sitten vain aikaa varaamaan pöpilästä, vaikka ei nyt ihan selvinnyt mikä se mielenvikaisuuteni syy olikaan :D Ai niin, pelkään kuulemma, että mieheni palaa exänsä luo ja olen siksi niin vainoharhainen, että estän heidän "ystävyytensä". :whistle:
Miesparka säälittää, kärsii tästä, kun on yrittänyt pitää eksäänkin hyvät välit lapsien takia... \|O
Että tämmöistä...

Nå voi hyvä tavaton. Meillä on niin hyvin et voin käydä ex-mieheni luona jopa kyläilemässä jos siltä tuntuu. Nykyinen miehene jonka kans kaks lasta edellisestä kaks ymmärtää asian täysin, koska tietää että minulla ei ole tunteita exää kohtaan. Erottiin riidoissa mutta ajan myötä olemme asiat saatu sovittua. Ette sitten vaan ole mustasukkaisia. Luottamus on kaiken a ja o. Mutta kaikki taplaa tyylillään. Mustasukkaisuus on helvetillistä mut jos taipumus siihen on niin kannattaapa pysyä existä kaukana molemmin puolin.

Ihan kivahan se jos voi käydä exän luona kylässä ja siilloinhan se on ok jos kaikille osapuolille sopii. Itse en exäni kanssa haluaisi syömään enkä kylään, hän on menneen talven lumia ja nyt olen onnellinen enkä kaipaa häntä edes ystävänä elämääni. Mä luulen taas että useilla nyxillä ei ole kyseesä mustasukkaisuus vaan ehkä on vaikea ymmärtää miksi sen exän kanssa pitäisi kaveerata kun useimmat meistä ei halua.Lapset kuulluu aina meidän elämään mutta exät saa viettää rauhassa omaa elämää. Me ei puututa heidän elämään eikä he meidän... näin meillä. Mitä suuremmaksi lapset tulevat silloinhan voi hoitaa asiat suoraan lasten kanssa.

Miksi aina kuvitellaan, että miehen nykyinen vaimo olisi mustasukkainen miehen exälle????

Oletko SINÄ ITSE mustasukkainen miehesi menneisyydelle? Onko sinun miehesi mustasukkainen SINUN entisille poikakavereille, lastesi isälle, entiselle elämälle??

Oletteko ajatelleet, että tällä miehellä, teidän lastenne isällä ja exällä, on nyt ns. uusi perhe (milloin uusi kumppani ja uusi perhe ovat riittävän vanhoja, jotta eivät ole enää uusia? Milloin eronnut voi elää nykyisyydessä siten, että entinen elämä ja entinen perhe ja entiset lapset??? Miksi eronneen elämäntilanteen lähtökohta ei siis olekaan nykyisyys vaan menneisuus, entinen ja ero??)
- no kuitenkin, ja lapsia olemassaolevan kumppanin kanssa? Isän roolia ja isänpäivää pitäisi ja haluttaisi viettää tälläkin kokoonpanolla eikä sen exän kanssa??

Meidän tapauksessa mies halusi ottaa lapset isänpäivänä, kuten sovittu, mutta ei koko viikonlopuksi, koska edellinen tapaamisvkl oli ollut raskas minulle. Hän halusi vain sunnuntaiksi. Mutta kellon aika ei sopinut lasten äidille!
Mies pyysi sitten lapset lauantaiksi.
Hän sai lapset, mutta ei tämäkään hyvä ollut.

Lasten äiti sanoi lapsilleen: isänne ei halunnut teitä luokseen edes isänpäivänä

Helkutin fiksut saatesanat lapsille!

Miksi hän ei voinut olla rehellinen ja sanoa lapsille totuutta: isänne halusi teidät isänpäivänä luokseen, mutta minulle ei se kellon aika sopinut, joten vietätte isänpäivänne jo lauantaina.

Tällä ihmisellä on jo uusi kumppani ja pitäisi siis olla jo omakin elämä. Miksi hitossa ei voisa elää tätä omaa elämää, miksi vieläkin ollaan katkeria ja kateellisia?! On saatu mitä haluttu: ero, elastusmaksut, tapaamiset vain silloin kun on sopimuksessa ( ei ylimääräisiä joten on onnistuttu vieroittamaan lapset isästään ), uusi kumppani ja samalla ilmainen lapsenlikka, korjausmies, ..

Mieheni exä yritti aikoinaan epoätoivoisena vokotella miestäni jäämään luokseen kun oli isäinpäivänä palauttamassa lapsia äidilleen tyyliin...Olisihan tuota "jälkiruokaakin"tarjolla.... :laugh: :laugh: Mieheni ei mennyt ja tälle ollaan monesti yhdessä naurettu!Ja tämähän otti exää luonnon päälle kovin... :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2005 klo 14:15 uusperhettä täälläki kirjoitti:
Oletteko ajatelleet, että tällä miehellä, teidän lastenne isällä ja exällä, on nyt ns. uusi perhe (milloin uusi kumppani ja uusi perhe ovat riittävän vanhoja, jotta eivät ole enää uusia? Milloin eronnut voi elää nykyisyydessä siten, että entinen elämä ja entinen perhe ja entiset lapset??? Miksi eronneen elämäntilanteen lähtökohta ei siis olekaan nykyisyys vaan menneisuus, entinen ja ero??)
- no kuitenkin, ja lapsia olemassaolevan kumppanin kanssa? Isän roolia ja isänpäivää pitäisi ja haluttaisi viettää tälläkin kokoonpanolla ei sen exän kanssa.

Aika hyvin sanottu. Me olemme uusperheenä oltu pidempään yhdessä kuin mieheni exänsä kanssa ja aina vaan tuntuu että minä olen se uusi vaimo . Ihmetyttää että mikäihmeen uusivaimo kun mieheni ei ollut edes naimissa exänsä kanssa eli olen ainut vaimo. Exä haluaa nostaa itsensä vaikka väkisin tärkeäksi henkilöksi mieheni elämässä vaikka mieheni ei sitä halua.Heidän lapsi tulee aina olemaan meille tärkeä ja vain lapsi ei exä. Joillain exillä tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää oman aseman ja kontrollin menetystä ex mieheensä ja jos mies ei halua exäänsä elämään tunnutaan aina syyttävän sitä nyxää, millään ei voida uskoa että se ex mies ei halua olla tekemisissä kanssaan vaan se mustasukkainen nyxä on sen taivutellut tähän. :o

Minusta sinulla on ongelma jos et kestä miestäsi syömässä lastensa äidin kanssa. Lapsille se voisi olla hyvinkin tärkeää. Ja mites sitten tulevaisuudessa esim. häät ja isommat lasten juhlat. Ex ei saa varmaan edes keskustella miehesi kanssa?

Minä taas en voi käsittää sitä, ETTÄ MIKSI LAPSIEN ÄITI EI VOI OLLA PAIKALLA? Lapsille on todella varmasti ihanaa saada joskus viettää aikaa niinkin, että oikeat vanhemmat ovat paikalla.

Jos ex ei voi olla lapsen isän kanssa ystävä ja tavata, vaikka siten, että nykyinen vaimo on mukana. Niin silloin tällaisen nykyisen vaimon kannattaisi myös miettiä, onko omissa asenteissa vikaa.

Onko nämä miehen exät aina vokottelemassa vanhaa miestänsä vai olisitteko te hiukan mustasukkaisia ehkä syyttäkin? Kun eronneetkin voivat todella olla ystäviä ilman mitään vokotteluja. Minusta tuntuu, että onkohan yhtään nykyistä, joka sen pystyy ymmärtämään ja hyväksymään!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 00:36 Anu kirjoitti:
Minusta sinulla on ongelma jos et kestä miestäsi syömässä lastensa äidin kanssa. Lapsille se voisi olla hyvinkin tärkeää. Ja mites sitten tulevaisuudessa esim. häät ja isommat lasten juhlat. Ex ei saa varmaan edes keskustella miehesi kanssa?

Taisin selostaa vähän hunosi mitä tarkoitin. Siis MIEHENI ei halua olla tekemisissä exänsä kanssa , heillä tulee riita pienimmistäkin asioita ja ajatellut että ei ole pojalle hyväksi kuulla kun vanhemmat riiteelee kokoajan exä vaan syyttä suotta minua siitä ettei mieheni halua tavata häntä . Poika oli alle kahden vanha kun aloimme olemaan ja nyt on jo yhdeksän ja pitää meitä myös omana perheenään eikä kärsi tilanteesta vaan tykkää myös minusta. Tämä ex on riidoissa myös sisarensa ja isänsä kanssa joten hänellä on kyllä kokemusta miten häät järjestetään kun kaikki ei voi olla yhtä aikaa paikalla :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 00:43 Kaunis Aamu kirjoitti:
Minä taas en voi käsittää sitä, ETTÄ MIKSI LAPSIEN ÄITI EI VOI OLLA PAIKALLA? Lapsille on todella varmasti ihanaa saada joskus viettää aikaa niinkin, että oikeat vanhemmat ovat paikalla.

Jos ex ei voi olla lapsen isän kanssa ystävä ja tavata, vaikka siten, että nykyinen vaimo on mukana. Niin silloin tällaisen nykyisen vaimon kannattaisi myös miettiä, onko omissa asenteissa vikaa.

Onko nämä miehen exät aina vokottelemassa vanhaa miestänsä vai olisitteko te hiukan mustasukkaisia ehkä syyttäkin? Kun eronneetkin voivat todella olla ystäviä ilman mitään vokotteluja. Minusta tuntuu, että onkohan yhtään nykyistä, joka sen pystyy ymmärtämään ja hyväksymään!

Niinkuin jo on aikaisemmin todettu ei ole usein kyse mustasukkaisuudesta vaan siitä ettei ihmiset tule toimeen keskenään.
Meillä mies on hyvin mielestäni ajatellut että kun eivät kerran tule toimeen exänsä kanssa on lapselle parempi etteivät ole tekemisissä ollenkaan ja mielestäni hän on oikeassa.Exä taas ajattelee että hän voi huutaa ja haukkua miestäni ja sitten viidenminuutin päästä pitäisi olla taas kaveri...eri luonteisia ovat eikä sovusta tule mitään.Ei siitä voi kuitenkaan mielestäni nykyistä vaimoa syyttää.

En ikinä kehtaisi pyytää ex miestäni isänpäivä lounaalle minun ja poikamme kanssa!!! (en silloinkaan,kun olin pojan kanssa kahden)
Vaikka olemme puheväleissä ja jokinlaiset ystävät edelleen.
Miehellä uusi perhe. Minusta se on loukkaavaa uutta perhettä kohtaan.
Niin on minullakin uusi mies ja lapsia. Ja antaa ex mies meidänkin elää omaa elämäämme.
Ja eikö se ole lapselle aika hämmentävää jos äiti ja isä alkaa lounastamaan "perheenä" lapsella saattaa herätä vain turhia toiveita!!!
Meillä mieheni ex on kyllä esittänyt jos jonkin näköistä pyyntöä :x
En minä miehestäni ole mustasukkainen! Tiedän että meillä menee hyvin ja että hän ei ex.tään välitä.
Mutta se harmitti että tämä miehen ex ei anna miehen jatkaa elämäänsä ja jokainen asia piti hoitaa hakalamman kaavan mukaan.
Huomaan vain kuinka miestä suututtaa se ja sitä ei ole mukava vierestä katsella.

\
Miksi aina kuvitellaan, että miehen nykyinen vaimo olisi mustasukkainen miehen exälle????

Oletko SINÄ ITSE mustasukkainen miehesi menneisyydelle? Onko sinun miehesi mustasukkainen SINUN entisille poikakavereille, lastesi isälle, entiselle elämälle??

- no kuitenkin, ja lapsia olemassaolevan kumppanin kanssa? Isän roolia ja isänpäivää pitäisi ja haluttaisi viettää tälläkin kokoonpanolla eikä sen exän kanssa??

Tässä on monelle pohtimista!! Hyvin kirjoitettu.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 13:40 Herttuliini kirjoitti:
\

Eikö ne uudet ja entisen liiton liiton lapset mahdu samaan pöytään isänpäivää juhlimaan???Kyllä ne lapset kuuluvat nykyisyyteen myös. Toki ei ex-puolison kanssa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 14:22 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 13:40 Herttuliini kirjoitti:
\

Eikö ne uudet ja entisen liiton liiton lapset mahdu samaan pöytään isänpäivää juhlimaan???Kyllä ne lapset kuuluvat nykyisyyteen myös. Toki ei ex-puolison kanssa.
Ihanteellisin olotilahan olisi se että menis sekä exät että nyxät ja heidän exänsä ja heidän nyxänsä ja oltaisiin iiiiisolla porukalla kaikki yhdessä syömässä.Kuin yksi iso perhe.
Joskus se on kuitenkin jatkettava elämää ja entiset vaimot eikä entiset miehet kuulu perheeseen enää millään muotoa on minun mielipiteeni.,
Toki yhteiset lapset sitovat tietyssä mielessä loppuelämäksi mutta ainakin minä miellän äitienpäivän sekä isänpäivän lähinnä perhejuhlaksi.Eronneet ei ole enää perhe joten ei tarvita yhteisiä juhliakaan.
Lasten juhlapäiviä voi toki juhlistaa niin että exätkin kutsutaan mutta heidät kutsutaan silloin perheenä uuden kumppanin kanssa eikä yksistään.

Kyllä minusta olisi aiheellista juhlia isäinpäivää sen perheen kanssa, jonka kanssa nykyisyyttä eletään...toki lapset voivat osallistua vaikka asuisivat ex-puolison luona, mutta haloo!pitäiskö todella kaikkien viettää isäin-ja äitienpäivät kaikkien ex:sä kanssa?Mihinkäs tässä sopassa joutaisivat mielestänne uudet ja heidän lapset? :laugh:
Ja ei kaikki todellakaan halua nähdä ex-puolisoitaan ja välit voivat olla myös riitaisat...lapset tuskin nauttisivat lounaasta, joka päättyisi taisteluun!
Mieheni ei ainakaan voi sietää ex:sä ja minusta olisi väärin jos minä hänet väkipakolla lounaalle ex:sä kanssa pakottaisin...

Yhteistyössä