Ex-musliminainen kertoo tarinansa: pakotettiin huntuihin suomalaisessa lähiössä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ensinnäkin, yritä pysyä aiheessa paula 2:nen. Miksi väkisin ohjaat keskustelun aina suomalaisiin mihiin, vaikka keskustelun aihe on jotain ihan muuta.
Toisekseen, monessa muslimimaassa esim vaimonsa hakanneelle ja tappaneelle miehelle tarjotaan kupponen teetä, ja monissa tapauksissa voidaan jopa mennä auttamaan väkivallanteoissa.
Mikä paula 2nen?? Sä varmaan oot ollut näkemässä kun tarjottu teetä. sä vouhotat taas niinkun aina. Mä tiedän että monet pitää omasta halusta sitä huivia koska oon jutellu niitten kanssa. Ne huivit katoaa kanssa koko ajan kun ne on samassa kulttuurissa meijän kanssa. Ihan niinkun ne eroais mitenkään paitsi sillä et on huivi. On suomalaisiakin jolla on huivi ja ihan on ihot valkoset. Mua ei häiritse huivit ja nään sellasia jotka on peittäny naamansa kokonaan ja ei se mua häiritse yhtään.

Oikeasti ällöttävää.
Ja jotenkin hullua, että ihan vain suvaitsevuuden nimissä edes lasten hunnuttamista ei saa julkisesti arvostella.

Nimenomaan tämä on sairasta. Tekee pahaa nähdessäni Suomessa hunnutettuja, jopa alle kouluikäisiä lapsia, kävelemässä kaavutettujen äitiensä kanssa. Liikun Helsingissä ja Vantaalla, ja näitä tosiaan näkee päivittäin.

Mikä paula 2nen?? Sä varmaan oot ollut näkemässä kun tarjottu teetä. sä vouhotat taas niinkun aina. Mä tiedän että monet pitää omasta halusta sitä huivia koska oon jutellu niitten kanssa. Ne huivit katoaa kanssa koko ajan kun ne on samassa kulttuurissa meijän kanssa. Ihan niinkun ne eroais mitenkään paitsi sillä et on huivi. On suomalaisiakin jolla on huivi ja ihan on ihot valkoset. Mua ei häiritse huivit ja nään sellasia jotka on peittäny naamansa kokonaan ja ei se mua häiritse yhtään.

Tiedätkö myös sen, että monet eivät pidä omasta halustaan huivia. Tässä ketjussa keskustellaan nyt siitä.

Sua ei häiritse, koska et ymmärrä huivien tarkoitusta. Jos ymmärtäisit, häiritsisi sinuakin.

Koskahan ne huivit katoaa? 300 vai 1000 vuoden jälkeen? Ei ole kadonnut ainakaan 30 vuodessa. Sen ajan täällä on ollut rättipäisiä somaleita.

Päinvastoin muslimit vaativat kaikkia naisia hunnuttamaan itsensä. Jos olet yhtään hajulla siitä uskonnosta ja kulttuurista, josta tulevat, niin tiedät varmasti, mikä on miesten suhtautuminen hunnuttamattomiin naisiin. Tuossa jutussakin se sanottiin selvästi.

Kun katsoon minkä maan tahansa kehitystä sen jälkeen, kun muslimit ovat sinne saapuneet, niin voi todeta, että suunta on ollut aina siihen suuntaan, että huntujen määrä lisääntyy, ei suinkaan vähennyt. Egyptissäkin naiset kulkivat vielä 70-luvulla pääsääntöisesti hunnuttamattomina. Nykyään suurin osa on hunnutettuja. Sama tulee tapahtumaan täällä Suomessa, kun muslimien määrä vielä vähän lisääntyy. Pian kanta-asukkaatkaan eivät uskalla kulkea julkisilla paikoilla ilman huivia.

Suvakkien mielestä tuo ei pidä ollenkaan paikkaansa, sitäpaitsi kertojanainen on kateellinen rasisti. Eikö niin, Asiankannattaja?
Ei vaan kerropa sinä mitä asialle mielestäsi pitäisi tehdä?

Tietysti voi huutaa ja meuhkata netissä pää punaisena mutta siitä ei ole ongelmaan apua.

Pitäisikö huivin käyttö julkisilla paikoilla kriminalisoida?
Sillä seurauksella, että se sulkee paljon naisia neljän seinän sisään ja kaiken lisäksi riistää uskonnollisen identiteetin niiltä naisilta joiden mielestä huivia kuuluu käyttää. Heitäkin on.

Mitkäs muut vaatekappaleet tulisi kieltää?
Vai pitäisikö kaikkien uskonnollisten tunnusmerkkien julkinen kantaminen kieltää?

Ei se huivi itsessään ole mikään ongelma. Ongelma on se, että uskonnoissa ja uskonlahkoissa on hyvinkin tiukat omat sääntönsä jotka eivät sinänsä ole lainvastaisia, mutta rajoittavat ihmisten vapautta päättää omista asioistaan.
Ei ole kiellettyä tehdä tusinaa lasta.
Silti niin maahanmuuttaneista kuin lestadiolaisista sellaisia perheitä löytyy paljon. Lestadiolaisnaisen ei tarvitse käyttää huivia mutta ihan hyvin voi sanoa, että siinä kulttuurissa naiset on alistettu lastentekokoneiksi.

Jotkut asiat taas kuuluvat kulttuureihin ja istuvat tiukassa. Romaniasut eivät ole viidessäsadassa vuodessa kadonneet mihinkään vaikka tietääkseni kukaan tai mikään ei pakota niihin pukeutumaan. Romaniasu romaninaisen päällä ei tosiaankaan ole merkki hänen alistetusta asemastaan.

Tietysti voi huutaa ja meuhkata netissä pää punaisena mutta siitä ei ole ongelmaan apua.

Sillä seurauksella, että se sulkee paljon naisia neljän seinän sisään ja kaiken lisäksi riistää uskonnollisen identiteetin niiltä naisilta joiden mielestä huivia kuuluu käyttää. Heitäkin on.

Vai pitäisikö kaikkien uskonnollisten tunnusmerkkien julkinen kantaminen kieltää?

Ei se huivi itsessään ole mikään ongelma. Ongelma on se, että uskonnoissa ja uskonlahkoissa on hyvinkin tiukat omat sääntönsä jotka eivät sinänsä ole lainvastaisia, mutta rajoittavat ihmisten vapautta päättää omista asioistaan.
Silti niin maahanmuuttaneista kuin lestadiolaisista sellaisia perheitä löytyy paljon. Lestadiolaisnaisen ei tarvitse käyttää huivia mutta ihan hyvin voi sanoa, että siinä kulttuurissa naiset on alistettu lastentekokoneiksi.

Jotkut asiat taas kuuluvat kulttuureihin ja istuvat tiukassa. Romaniasut eivät ole viidessäsadassa vuodessa kadonneet mihinkään vaikka tietääkseni kukaan tai mikään ei pakota niihin pukeutumaan. Romaniasu romaninaisen päällä ei tosiaankaan ole merkki hänen alistetusta asemastaan.
Hunnuttamisen kriminalisointi olisi hyvä ratkaisu. Paitsi että antaisi selkeän viestin siitä, että käytäntö ei yksinkertaisesti ole hyväksyttävää, se myös väkisin muuttaisi käytäntöä. Länsimaisessa yhteiskunnassa kun naisten(kin) on pakko välillä mennä ulos, vaikka mies kieltäisi. Esim neuvolat, sairaalat, työkkärit edellyttävät, että ilmestyt henkilökohtaisesti paikalle. Kun näitä pakkotilanteita alkaa tulla tarpeeksi, on käytäntöä helpompi höllätä.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Lunatic

Meneppä KKK asussa kylille hengailemaan, niin johan nousee haloo.
En nyt sit tiedä, miten tämä liittyi aiheeseen ja sori etten jaksanut lukea tuota kaikkea lainaamaani tekstiä.... :oops:

• Tykkää
Reactions: Lunatic
Meneppä KKK asussa kylille hengailemaan, niin johan nousee haloo.
En nyt sit tiedä, miten tämä liittyi aiheeseen ja sori etten jaksanut lukea tuota kaikkea lainaamaani tekstiä.... :oops:
Laiton naamioituminen on jo nyt rikoslaissa kielletty.
Se koskee ihan kaikkia asuja, eikä pelkästään kkk- asuja.

Mutta miksi ihmeessä kommentoit juuri minun kirjoitustani jos samalla kerrot, että et ole sitä edes lukenut?

Laiton naamioituminen on jo nyt rikoslaissa kielletty.
Se koskee ihan kaikkia asuja, eikä pelkästään kkk- asuja.

Mutta miksi ihmeessä kommentoit juuri minun kirjoitustani jos samalla kerrot, että et ole sitä edes lukenut?
Ja kuitenkin anarkistit ja suvakit saavat ihan vapaasti naamioitua sillon kun sattuu huvittamaan.Kansallismielisille sitä ei ikinä sallittaisi, vaan lähtö putkaan olisi edessä välittömästi.

• Tykkää
Reactions: AivanSama

Yhteistyössä