Ex-mies kenkkuilee passiasioissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maksaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maksaja

Vieras
Meillä on exän kanssa yhteishuoltajuus ja hain lapsillemme (3) passeja viime syksynä. Lähdimme nykyisen mieheni ja muksujemme kanssa Pariisiin ja sekös sitten exää ilmeisesti harmitti (lapsien innostuneisuus...) ja päätti olla kirjoittamatta nimeään hakemukseen. Passejahan ei olisi tarvittu, mutta henkilökortteja kyllä eikä niitäkään ollut.

Sain kuitenkin passit ilman exän suostumusta, koska "huvin vuoksi" sitä ei voi estää.

Nyt sitten exä kertoi vievänsä lapset tallinnan reissulle ja ilmoitti tarvitsevansa passit käyttöön. Niinpä niin. Ensin oli passien hankintaa vastaan ja nyt sitten maksamani (138?! + kuvat tietysti) passit kyllä kelpaavat.

Olenko kenties paskamainen luonne, mutta kyllä myönnän että harmittaa. Sanoin exälle että se olis voinut osallistua kyllä kustannuksiin, mutta naureskeli vaan, että eipä voi mitään enää.

Ilmeisesti mun on vaan kiltisti annettava passit? Tottakai on hienoa että lapset pääsevät reissuun, mutta ärsyttää tuo äijä.

Eiköhän se ole järkevää, että yhteinen päätös ja jaetaan kulut. Ei yhteistä päätöstä ja ei jaeta kuluja. Tuskin teillä valitaan vaatteitakaan lasten päälle sen mukaan, kuka ne on maksanut.

Jos exä on pikkumainen, niin sinä voit olla aikuinen.

Mä olisin ihan täpöillä juonessa iloisena mukana - "kivaa et viet lapset tallinnaan" - ja sit *hups* viimetingassa huomattaisiin, et yhen muksun passi onkin hävöksissä. No can do. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Höh. Mä en antaisi passeja. Vaikka tietenkin tuon luokan kusipää kertoo sitten lapsille, että "äitinne ei anna teidän passeja, joten en voi viedä teitä tallinnaan"....

Niin lapsiinhan se kosto kohdistuu tässä jos paseja ei anneta. No eipä ne niitä kyllä kysele nykyään ...

Alkuperäinen kirjoittaja Misty:
Mä olisin ihan täpöillä juonessa iloisena mukana - "kivaa et viet lapset tallinnaan" - ja sit *hups* viimetingassa huomattaisiin, et yhen muksun passi onkin hävöksissä. No can do. :)

Ja lapsilla olisi tosi kivaa, kun vanhemmat tappelevat koko ajan pikkujutuista ja he ovat välikappaleina. Tapellaan ennen eroa, tapellaan erossa ja tapellaan vielä eron jälkeen.

Mutta ilmeisesti aikuiset eivät osaa olla aikuisia.

Alkuperäinen kirjoittaja työäiti:

Ja lapsilla olisi tosi kivaa, kun vanhemmat tappelevat koko ajan pikkujutuista ja he ovat välikappaleina. Tapellaan ennen eroa, tapellaan erossa ja tapellaan vielä eron jälkeen.

Mutta ilmeisesti aikuiset eivät osaa olla aikuisia.

No niinpä :/

Eiköhän se ole järkevää, että yhteinen päätös ja jaetaan kulut. Ei yhteistä päätöstä ja ei jaeta kuluja. Tuskin teillä valitaan vaatteitakaan lasten päälle sen mukaan, kuka ne on maksanut.

Heh, ei tule yhtäkään exän ostamaa vaatetta/tavaraa tännepäin. Samoissa vaatteissa tulevat kotiin, kuin missä menivätkin. Kerran tytöllä unohtui isänsä luota kengät jalkaan ja sanoi sitten kotona, että ei olisi saanut näitä ottaa...

"Ei yhteistä päätöstä ja ei jaeta kuluja" Mun mielestä vaan jos ei lapsilleen halua passeja, eikä halua jakaa kuluja, niin miksi sitten kuitenkin haluaa käyttää.

En ole kiukutellut, ainoa mitä olen exälle sanonut, on että olisit voinut osallistua kuluihinkin.
Enkä ole estämässä heidän reissuaan, kunhan vaan kerroin että ärsyttävää touhua.

Alkuperäinen kirjoittaja tuhlaajatytär:
Jos on passit olemassa niin mitä niitä panttaamaan. Eikö ole mukavaa, että muksut pääsee reissuun

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täytyy sanoa, ettei ole tullut mieleenkään estää lapsia matkustamasta isänsä kanssa sillä syyllä, että MINÄ olen passit maksanut. Voi lapsiraukat...

Voi jessus! Pientä lukutaitoa kiitos... Missä vaiheessa olen sanonut aikovani estää reissun? Kerroinko aikovani pantata passit?

Mielestäni en ole niin kirjoittanut. Purin vaan harmitukseni tänne. Sori siitä, oon lukenut täältä "joskus" turhempiakin juttuja.

Lukisitte joskus ajatuksella.

Näin mies joutuisi itse hankkimaan (kalliin) pikapassin yhdelle muksuista. Sori et oon lapsellinen, mutta en ikinä alennu kynnysmatoksi. Kivaa reissua toivoisin silti lapsille.

Meillä ollut vähän samat mietinnät, kun aiotaan viedä miehen lapsia (3kpl) reissuun ja kaikille pitäis hommata passit. Varmaa on, että ex ei osallistu niiden maksuun, koska aivan varmasti harmittaa se, että me viedään lapsukaisia ulkomaille kun hän itse ei vie edes kotimaassa minnekään. Sitten joskus myöhemmin kyllä varmaan tarvisi passeja myös, mutta olemme jo päättäneet että jotain saa niistä sitten myös maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Maksaja ap:

Heh, ei tule yhtäkään exän ostamaa vaatetta/tavaraa tännepäin. Samoissa vaatteissa tulevat kotiin, kuin missä menivätkin. Kerran tytöllä unohtui isänsä luota kengät jalkaan ja sanoi sitten kotona, että ei olisi saanut näitä ottaa...

"Ei yhteistä päätöstä ja ei jaeta kuluja" Mun mielestä vaan jos ei lapsilleen halua passeja, eikä halua jakaa kuluja, niin miksi sitten kuitenkin haluaa käyttää.

En ole kiukutellut, ainoa mitä olen exälle sanonut, on että olisit voinut osallistua kuluihinkin.
Enkä ole estämässä heidän reissuaan, kunhan vaan kerroin että ärsyttävää touhua.

Mun pointti oli, että jos ette etukäteen pääse sopimukseen, niin tuskin jälkikäteenkään. Tottakai sitä voi kysyä. Lasten käyttö kiristykseen tai kostoon (kuten monet vastaajista ehdottivat) on minusta lapsellista.

Tottakai järkevät ihmiset jakavat tuollaiset kulut. Jos ette, niin passiasioissa kuitenkaan viranomaiset eivät anna tukea sille, että kumpikin hankkii erikseen passit lapsille tarvittaessa. Joten sinä tarvitsit niitä eka ja lapset voivat käyttää niitä sitten myöhemminkin.

Näin mies joutuisi itse hankkimaan (kalliin) pikapassin yhdelle muksuista. Sori et oon lapsellinen, mutta en ikinä alennu kynnysmatoksi. Kivaa reissua toivoisin silti lapsille.
Mitäs järkeä tuossa olisi? Ap:n hankkima passihan lakkaisi olemasta voimassa sen jälkeen, kun pikapassi olisi hankittu. Pääsääntöisesti pitää myös olla aikaisempi passi mukana, kun hakee uutta. Paitsi jos vanha passi on kadonnut.

Mun exälle ei varmaan tulisi edes mieleen estää poikaansa lähtemästä mun kanssani jonnekin reissuun vain sen takia, että hän sattui aikoinaan maksamaan passin. Lapselleenhan hän siinä kiusaa tekisi eikä mulle.

Tässä varmaan on takana myös kaikkea muuta kenkkuilua kuin tämä yksi asia, ymmärrän tavallaan ap:ta koska tosiaan meillä samankaltainen tilanne ja ei se ole niin yksiselitteistä jos toisesta suunnasta koko ajan tulee jotain p.skaa niskaan.

Yhteistyössä