Ex-mies ei halunnut lapsia nyt uusi muija raskaana!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katkerapettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

katkerapettynyt

Vieras
Erosin viime syksynä 7,5 vuoden avoliitosta, kun mies ei monen vuoden suostuttelun jälkeenkään halunnut lapsia.
Laitoimme yhteisen asuntomme myyntiin ja erosimme minun aloitteestani, koska itsellä on ollut vauvakuume usean vuoden ajan eikä avokki halunnut lapsia. Ollaan jo kolmekymppisiä.
Tavaroita pakatessamme exä kuitenkin sanoi että voi "sun mieliksesi suostua". Olin jo päätöksen tehnyt jatkaa omaa elämää ja pidin pääni.
Ja kuinka sitten sattuikaan; mies tapasi pari kk eromme jälkeen nuoremman naisen (18v.) joka kuulemma nyt odottaa heille yhteistä lasta!! WTF?!

En tiedä miten tähän nyt suhtautuisi tuntuu että omasta elämästä meni hukkaan vuosia enkä ole erosta vielä toipunut miten selviän tästä?

Erosin viime syksynä 7,5 vuoden avoliitosta, kun mies ei monen vuoden suostuttelun jälkeenkään halunnut lapsia.
Laitoimme yhteisen asuntomme myyntiin ja erosimme minun aloitteestani, koska itsellä on ollut vauvakuume usean vuoden ajan eikä avokki halunnut lapsia. Ollaan jo kolmekymppisiä.
Tavaroita pakatessamme exä kuitenkin sanoi että voi "sun mieliksesi suostua". Olin jo päätöksen tehnyt jatkaa omaa elämää ja pidin pääni.
Ja kuinka sitten sattuikaan; mies tapasi pari kk eromme jälkeen nuoremman naisen (18v.) joka kuulemma nyt odottaa heille yhteistä lasta!! WTF?!

En tiedä miten tähän nyt suhtautuisi tuntuu että omasta elämästä meni hukkaan vuosia enkä ole erosta vielä toipunut miten selviän tästä?

Sä et vaan ollu miehen mielestä riittävän hyvä hänen lapsiensa äidiksi.

Elämäntilanteet muuttuvat ja mielipiteet myös.
Tosin, naiset ovat kunnostautuneet tuossa kelkan kääntämisessä oikein urakalla, nähtynä on monenmoista takinkääntäjää.

Ehkä tyttöystävä tuli vahingossa raskaaksi.

Normimeininkiä. Miesten takki kääntyy parisuhdeasioissa valoa nopeammin, tai sitten he vain tykkäävät valehdella vuosikausia päin naamaa. AP:n kertomus on yksi tavallisimmista esimerkeistä, ja osoittaa hyvin, miksei miehiin voi luottaa. Mutta älä pelkää, kyllä se exäsi takki kääntyy taas pian uudestaan, ja tuo halpaan mennyt tyttönen joutuu keskelle taistelua siitä, kenelle lapsi/lapset jäävät eron jälkeen.

Helpoimmalla pääset, kun teet lapset ilman miestä. Ei tarvitse miettiä, milloin miehen mieli ailahtaa jälleen kerran, ja lapset saavat tasapainoisen ja pysyvän kodin.

Normimeininkiä. Miesten takki kääntyy parisuhdeasioissa valoa nopeammin, tai sitten he vain tykkäävät valehdella vuosikausia päin naamaa. AP:n kertomus on yksi tavallisimmista esimerkeistä, ja osoittaa hyvin, miksei miehiin voi luottaa. Mutta älä pelkää, kyllä se exäsi takki kääntyy taas pian uudestaan, ja tuo halpaan mennyt tyttönen joutuu keskelle taistelua siitä, kenelle lapsi/lapset jäävät eron jälkeen.

Helpoimmalla pääset, kun teet lapset ilman miestä. Ei tarvitse miettiä, milloin miehen mieli ailahtaa jälleen kerran, ja lapset saavat tasapainoisen ja pysyvän kodin.

Juuri näin!

Elämäntilanteet voi tosiaan muuttua ja tuo uusi nainen on saattanut tulla "vahingossa" raskaaksi.

Älä ap suotta ota asiasta itseesi. Sinulla on nyt uudet tuulet ja mahdollisuudet löytää se ihana mies, jonka kanssa yhdessä haluatte perheen perustaa.

Ehkä mies ei ollut sinun kanssasi tosissaan? Siis halusi oikeasti perustaa perheen muttei sinun kanssasi eikä näin ollen halunnut hankkia lapsia kanssasi. Näin minä tämän järkeilisin.

Siinäpä on ukko itsensä liriin järjestänyt. Ei halua lasta ja nyt on vahinko käynyt keskenkasvuisen kanssa. Ei taida liitosta kovin pitkäikäistä tulla. Jos et olisi liian lähellä tilannetta, niin voisit olla jopa vahingoniloinen.

Nyt sinulla ap on tilaisuus löytää itsellesi kunnollinen mies, sellainen, joka haluaa lapsia ja mahdollisesti myös kantaa vastuunsa perheenisänä. Ex-ukon kanssa olisit joutunut huolehtimaan yksin lapsista ja olisit katkeroitunut joka tapauksessa, jos olisitte 'väkisin' lapsia tehneet.

Siinäpä on ukko itsensä liriin järjestänyt. Ei halua lasta ja nyt on vahinko käynyt keskenkasvuisen kanssa. Ei taida liitosta kovin pitkäikäistä tulla. Jos et olisi liian lähellä tilannetta, niin voisit olla jopa vahingoniloinen.

Nyt sinulla ap on tilaisuus löytää itsellesi kunnollinen mies, sellainen, joka haluaa lapsia ja mahdollisesti myös kantaa vastuunsa perheenisänä. Ex-ukon kanssa olisit joutunut huolehtimaan yksin lapsista ja olisit katkeroitunut joka tapauksessa, jos olisitte 'väkisin' lapsia tehneet.

Kiitos Itse en vielä ole valmis uuteen suhteeseen. Harmi, kun oli muuten hyvä mies mutta kaikkeahan ei voi samassa paketissa saada. Tällä hetkellä tunnen vihaa miestä ja sen pissistä kohtaan! Itse olen ollut hyvin allapäin eron jälkeen... jonkinlainen suruaika menossa.

Jotenkin joo kuulostaa että hohohoh, siinähän on mies itsensä liriin järjestänyt. Tietty tulevan lapsen kannalta olisi ihanaa jos heidän hommansa kestäisi ja kaikki menisi hyvin. Sure surusi mutta pikkuhiljaa go on.

Etkö ollenkaan ajattele tähän parisuhteeseen syntyvää lasta? Ikävää olla vahingoniloinen tuolla tavalla. (n)

• Tykkää
Reactions: vierailijatartar
Kiitos Itse en vielä ole valmis uuteen suhteeseen. Harmi, kun oli muuten hyvä mies mutta kaikkeahan ei voi samassa paketissa saada. Tällä hetkellä tunnen vihaa miestä ja sen pissistä kohtaan! Itse olen ollut hyvin allapäin eron jälkeen... jonkinlainen suruaika menossa.

Sinä itse halusit erota. Erositte. Mies on uudessa suhteessa käytttäytynyt eri tavalla kuin sinun kanssasi. Ja sinä ilmoitat vihaavasi häntä ja hänen uutta naistaan sen takia?
Onko kaikilla x-puolisoilla ikuinen velvoite noudattaa samoja periaatteita ja tapoja läpi elämän, ettei entiselle tule paha mieli omista päätöksistään?

On niitä naisiakin joiden mieli muuttuu. Tunnen yhden joka ei halunnut koskaan lapsia, mies halusi ja vuosien päästä erosivat asian takia. Reilun vuoden päästä naisella ja uudella miehellä oli esikoinen sylissään. Väitän siis että ap:n tapauksessa mies oli suhteessa vain koska ei halunnut olla yksin/tottumuksesta tms. eikä todellisesta rakkaudesta tai uusi tyttöystävä on tullut raskaaksi vahingossa. Joka tapauksessa älä ap katkeroidu ja märehdi asiaa, koska hankaloitat ainoastaan omaa elämääsi. Pahaltahan tuollainen tilanne varmasti tuntuu, mutta nouse sen yläpuolelle ja nauti elämästäsi!

Älä välitä. Äijä pääs nykäisemään teiniä jolla "petti pillerit". Luvassa rahanmenoa ja menetetyt yöunet, mies menetti vapautensa ja vahtii nyt kahta lasta - teiniäiskää ja lasta.

Teiniäiskä pettyy kun mies ei olekaan niin rikas miltä varmaan ensihuumassa vaikutti. Kun ero tulee vuoden päästä, mies maksaa joka kuu x-sataaeuroa elareita ja joutuu vkl-isäksi. Onnittele itseäsi kun pääsit eroon.

Etkö ollenkaan ajattele tähän parisuhteeseen syntyvää lasta? Ikävää olla vahingoniloinen tuolla tavalla. (n)

Ei minun vahingoniloni tulevan lapsiparan elämää hetkauta suuntaan tai toiseen. Vahingonilo kohdistui pelkästään mieheen. Hänen tehtävänsä on tehdä lapsensa elämästä hyvä ja minä (täysin ulkopuolisena tuntemattomana sivullisena) en voi siihen vaikuttaa mitenkään.

18-v on aikuinen ja ihan kypsä äidiksi. Varsinkin aikaisemmin oli ihan tavallinen lapsensaanti ikä. Jos ap ollut itse lapsi 18-vuotiaana, se ei tarkoita että kaikki olisivat. Miksi pissis-nimittely? Tunteeko ap tämän toisen naisen? Miksi oletus vahingosta? Abortin kai silloin tekisivät. Liitto voi kestää tai olla kestämättä. Miksi olla vahingoniloinen kun ei tiedä onko mitään vahinkoa edes tapahtunut?

On äärettömän tavallista että mies ei halua lapsia mutta haluaakin sitten uudessa suhteessa. Samoin kuin se ettei mies suostu avioliittoon, mutta uudessa suhteessa saatetaan mennä nopeastikin naimisiin.

Ei se korkeampi ikä ap tee susta parempaa äitiä eikä arvokkaampaa ihmistä. Jatka elämää. Muista että SINÄ halusit erota.

Eihän 18-v. toki mikään lapsi ole, mutta yleensä nopeasti uudessa suhteessa raskautuvat näinkin nuoret ovat kyllä jotenkin jalat maan pinnan yläpuolella ja haluavat sitoa miestä. Usein taustalla on vaikeat kotiolot ja vanhempi mies on isän korvike. Raskautumisella voidaan paeta työttömyyttä, rahattomuutta tai muuta itsenäistymiseen liittyvää ongelmaa. Varsinkin, jos muutetaan kotoa suoraan vanhemman miehan kanssa kimppaan, voi itsenäistyminen jäädä puuttelliseksi ja ongelmia tulee jossain vaiheessa. Jos sun exäsi yli kolmekymppisenä hurahtaa näin nuoreen ja heti nyxä paksuna, ei muuta kuin pistä kädet ristiin ja ole onnellinen. Toivottavasti tuleva vauva saisi kuitenkin kypsät vanhemmat.

Kommentoin tähän vielä, että mies oli valmis menemään strerilisaatioon, koska oli niin varma ettei halua lapsia (sitoo liikaa ja haluaisi vielä matkustella eikä pidä lapsista yms.).

Kyllähän se tämän tulevan äidin puolelta rahastukselta haiskahtaa. Niin lyhyen tuttavuuden jälkeen heti paksuna... No, olen nyt yhteiseltä tutulta kuullut ettei ollut suunniteltu raskaus. Mutta pissis haluaa pitää lapsen (n) tässä vaan ottaa päähän kun on vielä tunteita miestä kohtaan. Ikinä itselleni ei tullut mieleenikään hankkiutua salaa raskaaksi vaikka nyt olen miettinyt että entäs jos...? Ehkä tästä joskus toipuu...:poop: kiitos mielipiteistänne!

Kommentoin tähän vielä, että mies oli valmis menemään strerilisaatioon, koska oli niin varma ettei halua lapsia (sitoo liikaa ja haluaisi vielä matkustella eikä pidä lapsista yms.).

Kyllähän se tämän tulevan äidin puolelta rahastukselta haiskahtaa. Niin lyhyen tuttavuuden jälkeen heti paksuna... No, olen nyt yhteiseltä tutulta kuullut ettei ollut suunniteltu raskaus. Mutta pissis haluaa pitää lapsen (n) tässä vaan ottaa päähän kun on vielä tunteita miestä kohtaan. Ikinä itselleni ei tullut mieleenikään hankkiutua salaa raskaaksi vaikka nyt olen miettinyt että entäs jos...? Ehkä tästä joskus toipuu...:poop: kiitos mielipiteistänne!

Sun kannattaa nyt oikeasti päästää irti miehestä. Hän ei halunnut lapsia kanssasi, eikä varmasti olisi halunnut tämän uuden sutturankaan kanssa. Moni on kantapään kautta joutunut kokemaan, mitä on, kun jää liitossa yksin huolehtimaan lapsista. Se ei ole herkkua ja siinä katkeroituu. Olisit alkanut vain ennen pitkää vihaamaan miestä, kun hän olisi jatkanut 'poikamieselämäänsä' ja sinä olisit pelkästään ollut vastuussa kaikista lapseen liittyvistä asioista ja sidottuna kotiin.

Nyt sinulla on oikeasti mahdollisuus löytää sellainen mies, joka myös haluaa lapsia ja osaa olla vastuullinen isä aidosti lapsilleen.

Yhteistyössä