Ex ja sen kiusanteko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhautunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhautunut äiti

Vieras
Mun ex on käytöshäiriöinen (narsisti). Meillä on 2 lasta ja heidän yhteishuoltajuus. Ex näkee lapsia kaksi kertaa kuussa, noin 6h/kerta, omasta tahdostaan näin. Se tekee edelleen kaikenlaista kiusaa ja yrittää määräillä esim mitä lapset saa syödä jne ja mun pitäis raportoida kaikki meidän menot hänelle, koska HÄNEN lapsiaan kuljetan millon missäkin ja hänen kuuluu tietää missä HÄNEN lapset on ja kenen kanssa (siis jos mulla ois joku uus).

No nyt hän on tehnyt sellaista, että kuljettaa meidän 4 vuotiasta autossa ilman koroketyynyä (jätti sen tahallaan omaan kotiinsa) ja viimeksi toi lapsen takaisin etupenkillä. Nyt haki lapset ja olisi ottanut tämän 4v eteen, mutten antanut. Tästä kyllä jouduttiin vähän riitelemäänkin.

No ajattelin, että pitäiskö mulla olla tällä kertaa kamera matkassa, kun hän tuo lapset ja meen tuohon pihaan vastaan. Kuinkahan paljon tarvii tälläisia todisteita, että hän vaarantaa lasten turvallisuuden, ennen kuin oikeus antaisi minulle yksinhuoltajuuden ja ehkä saisin myös valvotut tapaamiset. Mä olen niin väsynyt taistelemaan hänen kanssaan jokaikisestä pienestäkin asiasta ja nyt hän on jo alkanut manipuoloimaan tätä 4v lastakin.

Yli 3-vuotiasta lasta saa lain mukaan kuljettaa autossa lyhyitä matkoja ilman turvalaitetta.

Sun kannattaa alkaa pitämään päiväkirjaan exän kiusanteosta. Jos ei muuta, niin saat vähän päästeltyä höyryjä. Sinuna en alkaisi huoltajuustaisteluun narsistin kanssa ellei tilanne ole TODELLA paha. Siinä tulee nimittäin todella rumaa jälkeä ja todennäköisesti et saa yksinhuoltajuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Yli 3-vuotiasta lasta saa lain mukaan kuljettaa autossa lyhyitä matkoja ilman turvalaitetta.

Sun kannattaa alkaa pitämään päiväkirjaan exän kiusanteosta. Jos ei muuta, niin saat vähän päästeltyä höyryjä. Sinuna en alkaisi huoltajuustaisteluun narsistin kanssa ellei tilanne ole TODELLA paha. Siinä tulee nimittäin todella rumaa jälkeä ja todennäköisesti et saa yksinhuoltajuutta.

Juu, olenkin miettinyt, että vähemmällä pääsen, kun annan olla yhteishuoltajuuden. Pitää olla tosi vahva itse ja vahvat todisteet siitä narsistin kiusanteosta, että lähtee sitä vastaan taistelemaan oikeuteen. Etenkin kun aina ei voi olla varma, että oikeudessa on vuorossa tuomari, joka ajattelee lasten parasta, eikä vaan vedä juttua läpihuutona.

Mutta toivon vaan, että häipyis meidän elämästä ja ettis itelleen uuden uhrin. Tai no en sitä sille uhrillekaan toivo, mutta, mutta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eipä tuossa nyt mitään niin vakavaa vielä ole.

Voi kuule, en jaksa edes luetella kaikkea, mitä se tekee. Mutta kun miehen oma panos omiin lapsiinsa on minimalistisen pieni, niin minun mielestä sillä ei ole oikeutta tulla sanomaan mulle esim sitä, mitä lapset saa syödä ja mitä ei. Lapsilla on autossa turvallisuutta lisäävät laitteet, niitä käytetään, jos lapset on sulle tärkeitä, mutta hänestä ne on vaan höpönhöpö juttuja. Yrittää määräillä mitä mä saan puhua ja kenelle, edelleenkin.

Lapsi kävi parturissa, kaikki kehuivat hänen uutta lookiaan, mies sanoi, että kuka leikkas, onpa ruma, isä leikkaa seuraavaks, on sit paljon parempi. Että kyllä, kyllä tämä on erittäin vakavaa ja energiaa vievää. Mulla olis kuukaudessa KAKSI päivää vapaata lapsista ja aikaa tehdä omia juttuja, mutta mies tulee aina myöhässä, palauttaa lapset miten sattuu ja onnistuu aina keksimään jotain, millä pilata mun päivä ja sen myötä se vapaapäivän fiilis. Toisekseen joudun aina miettimään, että onko lapset varmasti turvassa sen luona.

Yhteistyössä