"Ex-gangsteri Mika "Immu" Ilmén erikoishaastattelussa: ”Suomi on kuin tehty järjestäytyneelle rikollisuudelle, tuomiot ovat kesyjä ja naurettavia”"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tottahan se on. Ja se on se syy miksi ulkomaalaisille ammattirikollisille Suomi on niin houkutteleva maa. Toisaalta markkinat täällä ovat niin pienet, ettei tänne sillä tavalla ole tunkua. Se on suojannut meitä aika pitkään. Täällä voi tehdä keikkoja, mutta organisoidun rakenteen luominen ei ole ollut kiinnostavaa. Se tietenkin muuttuu nyt kun maassa asuu niitä ulkomaalaisia rikollisia muista syistä. Kontaktit vanhoihin kotimaihin tulevat aika luonnostaan ja siltä pohjalta on helppo ottaa Suomi haltuun.

Jännä, että lyhyitä tuomioita perustellaan sillä, että pitkät tuomiot eivät estä väkivaltarikoksia. Suomessa on kuitenkin eniten henkirikoksia Pohjoismaissa ja alhaiset tuomiot verrattuna muihin Pohjoismaihin.

• Tykkää
Reactions: Echo
Puhuuko Immu kirjassaan ollenkaan poliisien korruptiosta ja siitä kuinka paljon jotkut rikolliset pehmentää steroideilla päätään? Jos ei puhu, niin kirjan uskottavuus laskee melkoisesti.

Puhuuko Immu kirjassaan ollenkaan poliisien korruptiosta ja siitä kuinka paljon jotkut rikolliset pehmentää steroideilla päätään? Jos ei puhu, niin kirjan uskottavuus laskee melkoisesti.
Jotakin jostain lukasin.

Muistaakseni puhuu ainakin vartijoiden korruptiosta.
Puhui doupista juu, ovat ihan yleisiä kivenkin sisässä, vaikka ovat ihan hiton kalliita kuten huumeet ja mikä vain kauppatavara siellä.

Kuuntelin Immun uuden kirjan. Kauheaa paskaa, oikeesti! Tyyppi kaipaisi psykiatrista hoitoa.

Minusta on hyvä, että joku hänenlaisensa tuo tarinan toisen puolen esiin. Ehkä joku vääränlaisia asioita ihannoiva nuori saattaa herätä ymmärtämään, ettei ammattirikollisen elämä ole hänelle itselleen tai hänen perheelleen millään tavalla ihanteellista.

Ensimmäiseksi mun on pakko kiittää, kun mainitset mut sun kirjassa. Mun narsistinen luonne rakastaa huomiota. Me ehdittiin olla muutamat kuukaudet samalla osastolla Sörkassa ja sen perusteella luulet tuntevasi mut. Viittaat kirjassa mun saatetusta lomasta kahden vuoden kohdalla ja kuinka se on epäilyttävää. Eka saatettu loma mulla oli faijan hautajaiset. Olin ehtinyt istua viittä vaille kolmosen. Mä sullekkin kerroin et meinaan käyttää kaikki mahdolliset keinot, esim. psykologin puoltojen avulla, päästä lomille. Ne keinot kestää päivänvaloa, toisin kuin sun ystävyydet pamppujen ja muiden työntekijöiden kanssa sekä poliisin. En ole koskaan viranomaisille puhunut muiden juttuja, miten kehtaat edes tollaista vihjailla, kun hyvin tiedät vasikoinnin vakavuuden vankien keskuudessa. Sähän itse kerrot kirjassa, kuinka VASIKOIT ITSE pampuille. Mun istuttu aika vankilassa on mennyt täysin vankien sääntöjen mukaan. Kaikki voivat sen takaa, mut tämä ei päde sun kohdalla. Älykkyyteni on kaksi kertaa suurempi, kuin sulla, joka valitettavasti löytyy läheltä kengän numeroa Ymmärrätkö ämmä, ettei kannata lähtee puhuu paskaa ihmistä joista et tiedä mitään. Olet mulle yksi vitun viikonloppu-gansteri, pelkkää uhoa ja ilmaa. Jos luulet mun pelkäävän kertoa mielipiteeni susta julkisesti, niin oot kyllä väärässä. Olet ollu ja varmasti vieläkin kova ottamaan matsia, se ei vaan tuu riittää mua vastaan koira. Immu, kaikki rikolliset tietää totuuden susta, et ole mitään ja toi sun valehtelu kirjoissa ei tule sitä muuttamaan.

Jape Kontulasta

Yhteistyössä