Etuhampaasta irtosi paikka!! Ihanan hehkeä olo nyt ku näytän Turhapurolta :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hampaat h*lvetistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hampaat h*lvetistä

Vieras
Voi apua että harmittaa, tosi iso kolo tuli nyt hampaiden väliin. Ja tietysti tosi terävät reunat. Kohta varmaan kieli ihan verillä ku ei voi olla sörkkimättä.
Soitin hammaslääkärille ja sieltä ilmoitettiin että aikoja on maalis-huhtikuussa. pienen jankkauksen jälkeen selvis että parin viikon päästä olis yks aika vapaana (15 min, eli varmaan väliaikapaikka tulis :/ ).

Kannattaisko sitä apteekin paikka-ainetta tuohon pistää? Kuinka sotkuista puuhaa se on? Siis paheneeko tuo ulkonäkö vain siitä ku kotikonstein jotain sotkuttaa tuohon koloon?
Tällä hetkellä on vielä ihan kivuton (irtos n. puol tuntia sitten), mutta vois kuvitella että voi alkaa vihoittelemaan parin viikon odotusaikana.

Voi ketun kettu että ärsyttää. Ei varmaan uskalla syödäkkään mitään kovaa ku varmaan toi onnettoman pieni ja ontto hammas murenee palasiksi, prkl.

Tosin aika hyvä aika alkaa parin viikon nestepaastolle, hmmm :D

Yritin joulukuussa saada aikaa hammaslääkäriin. Sanoivat ettei aikoja ole ainakaan puoleen vuoteen ja lähettävät sitten kirjeen, kun on. Voi vaan ihmetellä minne kaikki verovarat oikein hukkuvat.

Alkuperäinen kirjoittaja Ääöu;29408213:
Miksi et mene yksityiselle? Pääsisit varmasti jo tänään.

Niin. Kai sinne pitäis joskus uskaltautua. On vain niin pirun hurjia ne summat mitä olen kuullut että veloittavat. Hinnastossa lukee että kahden pinnan täyte, hinnat alkaen 80 €. Sit siihen tulee varmaan miljoona muuta pikkukulua siihen päälle.

Juu, en uiskentele rahassa, ikävä kyllä.

Yksityiselle vaan. Mulla oli väliaikainen paikka yli vuoden hampaassa, juurihoidonkin jättivät kunnallisella puolitiehen, kun aikoja ei ole. Onhan niillä joku hoitotakuu ja täälläkin ne voisivat jollain palvelusetelillä siirtää asiakkaita yksityiselle, mutta silti väki joutuu odottaa vuoden päivät risojen hampaiden takia, ja uutta aikaa sit taas saman verran.

Onhan se vähän kalliimpaa käydä yksityisellä, mutta täällä ainakin kunnallisellakin on hinnat noussut, mistä seuraa se, että hintaero ei olekaan niin suuri. Itse äänestin jaloillani ja siirryin yksityiselle. Ei olis hoitovapaalla varaa, mutta pakko, kun kunnalliselle ei pääse inhimillisessä ajassa ja hoito on mitä on :/

Alkuperäinen kirjoittaja päivystys;29408317:
Eikö siellä muka ole hammaslääkäripäivystystä? Sinne vaan jonottamaan!

Ennen täällä on ollut sellanen päivystys että oven taakse vain aikasin aamulla jonottamaan.
Mutta nykyään sekin on muutettu jotenkin hankalaksi ajanvaraussysteemiksi, et pitäis sit osata valehdella et sattuu niin s**tanasti, enkä mie osaa sitä kyllä yhtään :/

[QUOTE="veiras";29408286] Ei olis hoitovapaalla varaa, mutta pakko, kun kunnalliselle ei pääse inhimillisessä ajassa ja hoito on mitä on :/[/QUOTE]

Ikävää :/
Mut juu, pakkohan sitä ois alkaa säästää pientä omaisuutta ihan vain et sais hampaat pysymään edes joten kuten suussa.

Pääsisköhän muuten työterveyden kautta hampaita hoitamaan, hmmm..?

Missä päin mahdat asua? Helsingissä on ainakin kaksi yksityistä, jotka tekevät kunnallisen hinnoilla paikkauksia. Googleta jos sellainen löytyisi sinuin lähistöltäsi.

Kunnallisen päivystyksessä hoitavat etuhampaiden lohkeamat. Kannattaa mainita, että on asiakaspalvelutehtävissä eikä ilkeä mennä töihin.

Apteekista saatava paikka-aine helpottaa paljon. On helppoa käyttää ja kestää pari vuorokautta hampaassa, kunhan puhdistaa ja kuivaa alustan hyvin ennen aineen laittamista. Jos lohkeaman reunat ovat terävät, viilaa ne kynsiviilalla tasaisiksi (hammaslääkärin ohje).

Mulla on yläetuhampaiden välissä paikka, joka on irronnut jo ainakin 3 kertaa ja viimeksi olin varmaan vuoden verran ainakin ilman sitä paikkaa, kun en saanut aikaiseksi tilata hammaslääkäriaikaa. Mulla toi ei ole koskaan aiheuttanut mitään kipua ja ei se kauaa terävältä se reunakaan tunnu.

Alkuperäinen kirjoittaja Hampaat h*lvetistä;29407980:
Kannattaisko sitä apteekin paikka-ainetta tuohon pistää? Kuinka sotkuista puuhaa se on? Siis paheneeko tuo ulkonäkö vain siitä ku kotikonstein jotain sotkuttaa tuohon koloon?

Meidän apteekissa ei ole enää myytävissä tuota paikka-ainetta. En sitten tiedä onko muissakaan apteekeissa.

Yhteistyössä