Ette sit usko, mistä mä tein eilen riidan

Muo kävi niin sieppaamaan se kappale Jos sä tahdot niin...
Siis oikeesti! Jos sä tahdot niin, olen joku aivan muu... jos sä tahdot niin jään vahtikoiraksi ovellesi, joo, ole samantien kynnysmatto! Ja jos sä tahdot niin valheesikin on mulle tosi! Siinä on niin kamalat sanat, että päätin sit hiukan purkautua miehelle aiheesta "rakkaus ei ole sitä että minä muutun jos sinä tahdot" :snotty: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
No sehän on oikee narsistin puolison biisi
Niimpä. Minusta se ei kerro rakkaudesta vaan vahvasta riippuvuudesta.
Hyvä et joku ymmärtää muokin, kun sattu eilen moni kaveri hehkuttamaan FB:ssä miten ihana kappale se on, eikä ne oikein meinannu tajuta mun pointtia kun mä ehdotin että kuuntelis ne sanat kans ja miettis sit vasta.

No mäkään en käsitä, miten ihmiset voi ajatella, että se on ihana kappale. Kenties hyvin osuva kappale tilanteesta, jossa toinen osapuoli menettää identiteettinsä omistautuessaan toiselle, mutta että ihana rakkauslaulu, no ei tod.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Sehän kertookin sallaisesta rakkaudesta, että on valmis toisen eteen tekemään mitä vain. Kaunista minun mielestäni.
sairasta, minun mielestäni.
Sittenpä et ehkä ole kunnolla koskaan rakastanut.
Juu, ja enkä haluakaan jos se tarkoittaa samaa kuin toisen kynnysmattona oleminen

Enkä todellakaan haluaisi kuunnella mitään "voisin tehdä vuoksesi, jos viitsisin"- lauluja :D
Mut miten olis "hyväksyn sinut sellaisena kuin olet ja rakastan sinua" ei niin, että oletusarvo on, että toisen pitää olla joku aivan muu, jos toinen tahtoo. "Jos sä tahdot niin, olen sulle joku aivan muu"

---
Sehän kertookin sallaisesta rakkaudesta, että on valmis toisen eteen tekemään mitä vain. Kaunista minun mielestäni.
Juu, ja enkä haluakaan jos se tarkoittaa samaa kuin toisen kynnysmattona oleminen
Eipä sen sitä tarvitse tarkoittaa vaan sitä, että tahtoo tehdä kun välittää niin paljon.

Näin.
Mä olen ite eläny tuon elämän, että "jos sä tahdot, minä muutun" ja tuhonnu sillä sekä itseni että oikeastaan koko perheen. Ei ole rakkautta se ja on kova työ muuttaa riippuvuus rakkaudeksi.

Eipä sen sitä tarvitse tarkoittaa vaan sitä, että tahtoo tehdä kun välittää niin paljon.
Sama asia musta.

---
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Enkä todellakaan haluaisi kuunnella mitään "voisin tehdä vuoksesi, jos viitsisin"- lauluja :D
Mut miten olis "hyväksyn sinut sellaisena kuin olet ja rakastan sinua" ei niin, että oletusarvo on, että toisen pitää olla joku aivan muu, jos toinen tahtoo. "Jos sä tahdot niin, olen sulle joku aivan muu"
Eihän se sitä tarkoita, etteikö rakastaisi tai hyväksyisi vaan ennemminkin sitä, että voi olla välillä jotain muutakin, olla moneksi.

pk
Hectorin biisi, ja sellaisestahan se just kertoo, että yrittää mitä tahansa, että saisi pitää toisen. Sairasta juu. Mutta nätisti se Eedelmanni ja Jippu sen laulaa, kaunista.

pk
jos sä tahdot niin, olen sulle joku aivan muu.
jos sä tahdot niin, olen virhe joita tapahtuu.
jos sä tahdot niin, tulen jouluksi kotiin.
jos sä tahdot niin, en enää lähde uusiin sotiin.
jos sä tahdot niin, jään vahtikoiraksi ovelles, tai painan pääni sun povelles.

jos sä tahdot niin, et enää koskaan ole levoton.
jos sä tahdot niin, kaikki minun myöskin sinun on.
jos sä tahdot niin, otan sinun uskontosi.
jos sä tahdot niin, on mulle valheesikin tosi.
jos sä tahdot niin, muutan kirjoille andorraan, jos vielä siellä sut nähdä saan.

sillä ilman sinua hukun öihin sekaviin ja ilman sinua, no niin.
ilman sinua olen puolitiessä helvettiin.

jos sä tahdot niin, nimeäsi enää toista en.
mut vaikka tahdot niin, kuvaas mielestäni poista en.
jos sä tahdot niin, tulen kallioiden läpi.
jos sä tahdot niin what ever makes you happy.
Jos sä tahdot niin, tuon sulle tiibetin vuoteeseen
tai siirrän pohjoisen luoteeseen ja aina uudelleen ja uudelleen sun muistan joskus mua suudelleen.

mutta ilman rakkautta hukun öihin sekaviin ja ilman rakkautta, no niin.
ilman rakkautta olemme puolitiessä helvettiin.

sillä ilman sinua hukun öihin sekaviin ja ilman sinua, no niin.
ilman sinua olen puolitiessä helvettiin... jos sä tahdot niin... Jos sä tahdot niin... Jos sä tahdot niin...

---
Hauska keskustelu :) Ei kyllä edelleenkään kyseinen biisi kerro mielestäni siitä, että toisen olisi toisen vuoksi jotenkin erityisesti muututtava. Enemmän on kyse siitä, mihin SYMBOLISESTI olisi valmis. Mutta taidankin olla aikamoinen romantikko!

vieras
Hauska keskustelu :) Ei kyllä edelleenkään kyseinen biisi kerro mielestäni siitä, että toisen olisi toisen vuoksi jotenkin erityisesti muututtava. Enemmän on kyse siitä, mihin SYMBOLISESTI olisi valmis. Mutta taidankin olla aikamoinen romantikko!
"jos sä tahdot niin, nimeäsi enää toista en.
mut vaikka tahdot niin, kuvaas mielestäni poista en."

Stalkkerihan tuo on.

Yhteistyössä