Että osaa olla Suomalaisella mansikalla kova hiilijalanjälki

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
kun poimijat lennätetään tänne kymmenillä matkustajakoneilla ja sitten aikanaan takaisin. En osta kotimaista mansikkaa enää koskaan. Sen verran luonnon ystävä olen.
 
vierailija
Että osaa olla Suomalaisella mansikalla kova hiilijalanjälki
kun poimijat lennätetään tänne kymmenillä matkustajakoneilla ja sitten aikanaan takaisin. En osta kotimaista mansikkaa enää koskaan. Sen verran luonnon ystävä olen.
Kaiken lisäksi valtion runsaskätisesti avustus on tämän halpatyövoiman takuuna. Tämä on todella härskiä toimintaa myös terveysturvallisuuden kannalta. Mutta mitäpä ei Kepu tekisi tulijullien hyväksi?
 
vierailija
"Että osaa olla Suomalaisella mansikalla kova hiilijalanjälki"

Näissä asioissa hiilijalanjälki ei merkitse mitään edes Vihreille, kun maailmaa pelastetaan ulkomaisella halpatyövoimalla.
 
vierailija
"Että osaa olla Suomalaisella mansikalla kova hiilijalanjälki"

Näissä asioissa hiilijalanjälki ei merkitse mitään edes Vihreille, kun maailmaa pelastetaan ulkomaisella halpatyövoimalla.
... ei vaan näissä tapauksissa vihreä kiljuu ilosta koska saa taas yhden lisäsyyn syyllistää suomalaisia suuresta hiilijalanjäljestä, koska toi itse lopputuote, eli mansikka, tullaan kuluttamaan täysin Suomessa, joten kaikki siitä aiheutuneet päästöt, jopa ukrainalaisten ees-taas lentelyt, voidaan ihan surutta lisätä pelkästään suomalaisten hiilijalanjälkeen, ei kenenkään muun! :)

Vihertemppu *simsalabim* ja kuinka se tehdään!
 
vierailija
Viime vuonna vajaassa kuukaudessa yli 30 000 suomalaista haki näihin maatalouden kausitöihin, mutta eivät kelvanneet kun koronatartunnoista piittaamatta ukrainalaista halpatyövoimaa tuotettiin Finnairin koneilla Suomeen ja sijoitettiin ahtaisiin yhteisasuntoloihin.
Koppapalkalla urakkatyönä mansikanpoimintaa tekevä ukrainalainen laitetaan kitkemään samaan hintaan myös mansikkapenkat, joten maajussille paljon kannattavampaa työvoimaa kuin suomalainen, joka tekee mansikanpoiminnan urakka-koppapalkkatyönä vain mansikoiden poiminnan, kuten kuuluukin. Tänä vuonna ukrainalaisia tuotetaan kaikkien aikojen ennätysmäärä.
 

Yhteistyössä